Ukončí M. Schumacher letos kariéru pilota formule 1?

Kdo nahradí Schumacherovo místo u Ferrari? Rudý koník z Maranella prý pošilhává po Räikkönenovi. - BAR chce překonat hranici 400 km/h na solné pláni v Utahu. - Ferrari už testuje osmiválec na příští rok. - Valentino Rossi stále koketuje s formulí 1.
Ukončí M. Schumacher letos kariéru pilota formule 1?

Ukončí Michael Schumacher na konci letošní sezóny kariéru pilota formule 1? Tato otázka je nyní velmi aktuální, protože díky spekulacím začínají velké obchodní šachy, kdo bude za koho jezdit v další sezóně. Dle neověřených zdrojů jsou v médiích informace, že pokud Michael Schumacher pokoří Sennův rekord v počtu Pole Position ještě letos (M. Schumacher jich má 64, Senna 65), pak už v historických nebude žádný důležitý rekord, kde by německý pilot nebyl na prvním místě, a současný fenomén by odešel "do penze".

Další otázkou, která se váže na předchozí spekulace, je: kdo nahradí Schumacherovo místo u Ferrari? Rudý koník z Maranella prý pošilhává po Räikkönenovi, protože Finovi letos vyprší smlouva s McLarenem. Kimi je u McLarenu nespokojen se spolehlivostí vozu, kvůli čemu letos přišel o řadu jasných vítězství, na druhou stranu sám vidí, že McLareny jsou na tom letos lépe než Ferrari. Ideální kandidát je také Alonso, ten má ale smlouvu s Renaultem ještě na příští rok.

***

V americkém státě Utah se v říjnu na solné pláni na dně vyschlého jezera Bonneville objeví monopost formule 1 u tradičního setkání nadšenců v překonávání rychlostních rekordů. Tým BAR tam na přání sponzora, firmy Lucky Strike, přiveze svůj letošní model, BAR Honda 007, a cílem je překonání rychlosti 400 km/h. Vůz bude mít odstraněny veškeré aerodynamické doplňky zajišťující větší přilnavost v zatáčkách, na zádi bude mít brzdicí padák, ale jinak bude splňovat všechny závodní normy Mezinárodní automobilové federace. O výsledku celé této akce vás budeme samozřejmě informovat.

***

Ferrari zahájilo testování nové osmiválcové pohonné jednotky pro příští sezónu na svém okruhu ve Fioranu. Testovaný vůz řídil zkušený pilot Marc Gené a inženýři si pochvalovali, že motor bez problémů odkroužil 17 kol bez jediné závady. Agregát se testoval s měsíčním předstihem oproti původnímu plánu, což Ferrari kvitovalo jako výborný krok vývojového centra.

***

Úřadující mistr světa MotoGP, Ital Valentino Rossi, stále koketuje s formulí 1. Dle regulí má nyní nárok na tzv. superlicenci, protože během testování v minulém týdnu s modelem F2004 najezdil 375 km po okruhu ve Fioranu. Řada médií hned začala spekulovat, že by se mohl stát třetím jezdcem stáje, Rossi všechny domněnky utnul tím, že o rok prodloužil smlouvu s Yamahou a v sezóně 2006 bude stále soutěžit na jednostopých strojích.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků