Ujeli 2 383 kilometrů za 24 hodin – na vodík

Norští ekologičtí nadšenci ujeli 2 383 kilometrů pouze na vodíkové palivo. Arnt Gøran Hartvig a Marius Bornstein navíc zvládli tuto porci kilometrů ujet za 24 hodin několikerým absolvováním třísetkilometrové trasy mezi čerpacími stanicemi v německém Vatenfall v HafenCity u Hamburku a stanicí Shell v Sachsendamm v Berlíně. Samotné doplňování paliva trvalo vždy zhruba tři minuty. Z výfuku jejich vozu Hyundai ix 35 Fuel Cell přitom po celou dobu vycházela pouze vodní pára.
Ujeli 2 383 kilometrů za 24 hodin – na vodík

Hartvig a Bornstein celou jízdu zachytili kamerami GoPro a záběry je možné zhlédnout na kanálu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AYUbIdHr7aE

Během cesty jezdili jak v městském provozu, tak i na rychlostních silnicích, aby ukázali, že Hyundai ix35 Fuel Cell je automobil vhodný do každého prostředí. „Chtěli jsme zjistit, co vlastně toto auto umí a co je vlastně dnes s vodíkovým pohonem a existující infrastrukturou čerpacích stanic možné. Výsledek nás ohromil," uvedla dvojice po dokončení cesty. Úspěch dvou nadšenců je poslední z řady ukázek, které mají předvést potenciál technologie vodíkových palivových článků. V červnu loňského roku tato dvojice zajela s ix35 Fuel Cell rekordních 700 km na jednu nádrž vodíku. Mají za sebou také cestu z Osla do Monaka s tím, že tankovali pouze na vodíkových čerpacích stanicích instalovaných podél této 2 260 kilometrů dlouhé trasy.

Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Tyto ukázky mají předvést hlavně skvělý dojezd, který Fuel Cell umožňuje. Jde o maximálně ekologickou technologii, která nám již přinesla řadu prvenství. Hyundai ix35 opět definoval nový standard.“

Hyundai Motor je první automobilkou na světě, která sériově vyrábí vozy s palivovými články v cenově přijatelné rovině.  Model ix35 Fuel Cell je nejdostupnější vůz na tento pohon v Evropě a je již v prodeji v 11 evropských zemích. Je vybaven elektrickým motorem o výkonu 100 kW (136 PS), což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Neprodukuje žádné škodlivé emise, pouze vodní páru Oficiálně udávaný dojezd na jednu nádrž je téměř 600 km. Více informací o inovativní technologii Hyundai palivových článků lze nalézt na www.fuelcell.eu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků