Udržitelnost na maximum. Koncept Mini Strip má madla z provazu, clony z korku

Nejnovější koncept od Mini ukazuje opravdu nekonvenční pojetí udržitelnosti v produkci automobilů.

Ze spolupráce Mini a módní značky Paul Smith, která započala už loni v listopadu, teď přichází na svět neotřelý koncept Strip. Rozsáhle upravený elektromobil Cooper SE má představovat inspirativní nápady pro udržitelnější způsob navrhování automobilů. A v některých případech jde opravdu do extrémů.

Globální nedostatek čipů nás může vrátit o desítky let zpět. VW Fox je důkazem

Globální nedostatek čipů nás může vrátit o desítky let zpět. VW Fox je důkazem

Paul Smith započal navrhování konceptu holým skeletem Mini a pokračoval implementováním pouze nutných částí. Karoserie tak byla záměrně ponechává v nedokončeném stavu bez nástřiku barvou, pouze s tenkou vrstvou průhledného laku, který ji chrání před korozí.

Lemy spodní části karoserie, výplně předního a zadního nárazníku jsou poté vytištěny pomocí 3D tisku z recyklovaného plastu. Maska chladiče a aerodynamické kryty kol jsou zase vyrobeny z recyklovaného Perspexu, který byl použit také na velkou panoramatickou střechu.

Jak je to s uhlíkovou stopou Enyaqu iV? Škoda upřesňuje, jak dosahuje neutrality

Jak je to s uhlíkovou stopou Enyaqu iV? Škoda upřesňuje, jak dosahuje neutrality

Uvnitř mluví Mini o „radikální redukci interiéru“. Všechny díly obložení záměrně chybí (s výjimkou palubní desky, horního obložení a odkládací přihrádky). Odhalená místa vozu byla nalakována kontrastní modrou barvou. Nad rámem dveří je třeba odkrytá i jednotka hlavových airbagů, na dalších místech je vidět i vedení kabelů.

Namísto obvyklé vícedílné přístrojové desky je zde pouze velká poloprůhledná část s povrchovou úpravou z kouřového skla a zjednodušeným designem. Klasický infotainment chybí, nahrazuje ho chytrý telefon řidiče, který se k vozu automaticky připojí. Jednoduchý volant je obmotán páskou na řídítka jako na kole, síťovaný střed zakrývá airbag řidiče.

Klimatičtí aktivisté chtějí opět narušit autosalon IAA. Už jim nestačí ani elektromobily

Klimatičtí aktivisté chtějí opět narušit autosalon IAA. Už jim nestačí ani elektromobily

I v interiéru pokračuje téma recyklovaných materiálů. Kabina je zcela bez kůže (jak Mini oznámilo už dříve) i chromu, sedadla mají čalounění jedinou úpletovou tkaninou – je tak plně recyklovatelná, včetně lemování. Koberce jsou z recyklované pryže, vrchní část palubní desky, stínítka a obložení dveří zase z recyklovaného korku. Výplně dveří jsou nakonec také se síťoviny a místo madel zde najdete jednoduchá poutka z horolezeckého lana.

Přestože ne v takto extrémní podobě, některé použité prvky (s ohledem na recyklaci materiálů) bude chtít Mini nepochybně zavést i do sériové produkce. Koncept Strip tak označuje za „katalyzátor udržitelnějšího využívání zdrojů v automobilovém designu“.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků