Učni Škody jako svoji mistrovskou práci postavili elektrickou buginu

Od podzimu loňského roku pracovali učňové na elektromobilu, který postrádá dveře i střechu
Učni Škody jako svoji mistrovskou práci postavili elektrickou buginu

Celkem 1500 hodin věnovalo 22 učňů z odborného učiliště Škoda Auto navržení a sestrojení první elektrické buginy značky s okřídleným šípem ve znaku.

Označení modelu je Škoda Element. Počáteční písmeno E odkazuje na elektřinu, celé jméno pak dává na vědomost, že elektropohon bude v budoucnosti elementárním zdrojem mobility.

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Pod kapotou vozítka, jehož základem je model Citigo, pracuje elektromotor s výkonem 60 kW (82) koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

22 studentů učiliště pracovalo na autě v rámci výuky 

Vzhledem k otevřené karosérii bez střechy a bočních dveří bylo nutno zkonstruovat a vyrobit řadu individuálních dílů. V tom je projekt podobný jako ty předcházející učňovská mistrovská díla - kabriolet citigo z roku 2014, pick-up na bázi modelu fabia z roku 2015 či kupé vycházející ze Škody Rapid Spaceback. 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků