Účinný parkovací naváděcí systém – přes GPRS síť

První parkovací naváděcí systém na světě, který se obejde bez drátů a podzemního připojení, se za prvních 100 dní svého provozu uvedl skvěle. Systém nasazený v Mnichově používá k přenosu dat a řídicích signálů ve všech 25 parkovacích garážích v centru města systém GPRS. Společnost Siemens tento systém vyvinula ve spolupráci s firmou Setrix a tuto technologii rovněž provozuje. Systém zlepšil využití kapacity mnichovských parkovacích garáží tak, že řidiče předem informuje o volných parkovacích místech. V praxi jde o relativně finančně nenáročný projekt, systém proto vzbudil zájem i dalších měst.

Předchozí parkovací naváděcí systémy byly vždy náročné a nákladné na instalaci, protože musel být položen velký počet kabelů, které přenášely signály do informačních panelů na ulicích a parkovací garáže propojovaly. Nový systém v Mnichově používá vysílače-přijímače společnosti Setrix financované prostřednictvím firmy Siemens Venture Capital. Vysílače-přijímače využívají mobilní standard GPRS k posílání dat přes internet do řídicího centra, kde celý systém spravuje počítač. Parkovací garáže vysílají informace o obsazených místech přímo do vysílačů-přijímačů, které tato data pak posílají dál na digitální informační panely instalované podél hlavních dopravních tepen ve městě. Data jsou přenášena radiově, a tak lze panely jednoduše nainstalovat přímo tam, kde jsou potřeba.

Kromě integrace všech součástí parkovacího naváděcího systému je Siemens zodpovědný také za jeho provoz. Systém je velmi ekonomický a na pracích pod zemí město Mnichov ušetřilo minimálně 500.000 eur. Řešení není také nákladné na provoz, protože potřebuje méně počítačů než systém s dráty a kabely a protože poplatky za přenos dat mohou být fakturovány paušálně.

Používání internetu k přenosu dat znamená pro provozovatele a veřejné orgány možnost jednoduché úpravy systému. Město tak může zajistit, aby část kapacity parkovací garáže zůstala pro určitou akci volná, aniž by muselo přímo změnit jakékoli nastavení v řídicím středisku. Policie může displeje využít k odklonění dopravy mimo místa dopravních nehod. Síťové propojení také umožňuje systém připojit na Bavorské centrum řízení dopravy (BayernInfo).

Společnost Siemens provozuje v bavorské metropoli Mnichově různé inteligentní naváděcí parkovací systémy. Například na mnichovském letišti na Terminálu 2 je od roku 2003 v provozu systém Sipark, na Terminálu 1 je stejný systém v současnosti ve výstavbě. Spuštěním navigačního parkovacího systému v Terminálu 1, které je plánováno na rok 2009, se tento systém s 15.000 parkovacími místy stane největším   svého druhu na světě. U každého parkovacího místa i v uličkách jsou instalovány senzory, které neustále kontrolují pohyb v garážích, ultrazvukový senzor kontroluje obsazenost parkovacího místa. Elektronické informační panely poté směrují přijíždějící řidiče na nejbližší volné místo. Tak je zajištěna maximální efektivita při využívání parkovacích míst na letištním terminálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků