Účinný parkovací naváděcí systém – přes GPRS síť

První parkovací naváděcí systém na světě, který se obejde bez drátů a podzemního připojení, se za prvních 100 dní svého provozu uvedl skvěle. Systém nasazený v Mnichově používá k přenosu dat a řídicích signálů ve všech 25 parkovacích garážích v centru města systém GPRS. Společnost Siemens tento systém vyvinula ve spolupráci s firmou Setrix a tuto technologii rovněž provozuje. Systém zlepšil využití kapacity mnichovských parkovacích garáží tak, že řidiče předem informuje o volných parkovacích místech. V praxi jde o relativně finančně nenáročný projekt, systém proto vzbudil zájem i dalších měst.

Předchozí parkovací naváděcí systémy byly vždy náročné a nákladné na instalaci, protože musel být položen velký počet kabelů, které přenášely signály do informačních panelů na ulicích a parkovací garáže propojovaly. Nový systém v Mnichově používá vysílače-přijímače společnosti Setrix financované prostřednictvím firmy Siemens Venture Capital. Vysílače-přijímače využívají mobilní standard GPRS k posílání dat přes internet do řídicího centra, kde celý systém spravuje počítač. Parkovací garáže vysílají informace o obsazených místech přímo do vysílačů-přijímačů, které tato data pak posílají dál na digitální informační panely instalované podél hlavních dopravních tepen ve městě. Data jsou přenášena radiově, a tak lze panely jednoduše nainstalovat přímo tam, kde jsou potřeba.

Kromě integrace všech součástí parkovacího naváděcího systému je Siemens zodpovědný také za jeho provoz. Systém je velmi ekonomický a na pracích pod zemí město Mnichov ušetřilo minimálně 500.000 eur. Řešení není také nákladné na provoz, protože potřebuje méně počítačů než systém s dráty a kabely a protože poplatky za přenos dat mohou být fakturovány paušálně.

Používání internetu k přenosu dat znamená pro provozovatele a veřejné orgány možnost jednoduché úpravy systému. Město tak může zajistit, aby část kapacity parkovací garáže zůstala pro určitou akci volná, aniž by muselo přímo změnit jakékoli nastavení v řídicím středisku. Policie může displeje využít k odklonění dopravy mimo místa dopravních nehod. Síťové propojení také umožňuje systém připojit na Bavorské centrum řízení dopravy (BayernInfo).

Společnost Siemens provozuje v bavorské metropoli Mnichově různé inteligentní naváděcí parkovací systémy. Například na mnichovském letišti na Terminálu 2 je od roku 2003 v provozu systém Sipark, na Terminálu 1 je stejný systém v současnosti ve výstavbě. Spuštěním navigačního parkovacího systému v Terminálu 1, které je plánováno na rok 2009, se tento systém s 15.000 parkovacími místy stane největším   svého druhu na světě. U každého parkovacího místa i v uličkách jsou instalovány senzory, které neustále kontrolují pohyb v garážích, ultrazvukový senzor kontroluje obsazenost parkovacího místa. Elektronické informační panely poté směrují přijíždějící řidiče na nejbližší volné místo. Tak je zajištěna maximální efektivita při využívání parkovacích míst na letištním terminálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků