Účelové registrace v roce 2015 dál narůstají

Registrace vozidel na českém trhu za první dva měsíce roku proti stejnému období loňska vzrostly. Jak vyplývá z aktuálních dat společnosti Médea Research, je to ve velké míře kvůli rostoucímu podílu účelových registrací. Nejvíce si jimi letos vylepšují své postavení značky Volkswagen, Ford a Seat.

Za účelovou registraci se považuje jakákoliv registrace, která je do tří měsíců od první registrace zrušena formou exportu. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. Za první dva měsíce roku 2015 bylo podle údajů Médea Research na základě dat Ministerstva dopravy v Česku účelově zaregistrováno už 4 805 vozidel z celkového počtu 34 476 registrovaných vozů.

Nejvíce jich jde na konto značky Volkswagen, která letos účelově zaregistrovala již 1 199 osobních a 31 užitkových vozidel. Z jednotlivých vozů nejvíce modelů Golf (379) a Polo (362), na třetím místě je Golf Sportsvan (189).

Druhou značkou, která v Česku účelově registruje své vozy ve velké míře, je Ford. Za leden a únor to bylo 1147 osobních a užitkových vozů, přičemž v jednotlivých modelech vede Fiesta (564) před Focusem (278) a užitkovým Transitem (91).

Na třetím místě v účelových registracích figuruje Seat se 709 vozy, přičemž na tomto čísle se podílejí účelové registrace především modelů Ibiza (345) a Leon (301). V účelových registracích letos figurují i další automobilové značky – Škoda (439 vozů), Fiat (249), Dacia (162), Audi (153), Peugeot (140) a Nissan (127).

Médea Research se prodejem nových vozů v České republice věnuje dlouhodobě a každý měsíc vydává žebříčky reálných prodejů. V nich přitom zohledňuje nejen účelové registrace, ale například i registrace v takzvané neprůhledné kategorii, v níž u registrovaných aut nelze jednoznačně určit vlastníka vozidla. Proto společnost Médea Research uvádí, že v Česku se za první dva měsíce roku reálně prodalo 27 468 osobních a 2 203 užitkových vozidel, zatímco zaregistrovaných bylo ve stejném období 32 108 osobních a 2 368 užitkových vozů.

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research za první dva měsíce roku 2015 jsou k dispozici na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků