Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber neustále pracuje na vývoji své autonomní flotily. Tu rozšíří o značný počet vozů. Volvo má americké společnosti do roku 2021 dodat až 24.000 kusů modelu XC90.

Alternativní taxislužba Uber spolu s Volvem pracuje na vývoji aut bez řidiče. Pro tyto účely využívá SUV model XC90 od Volva. Společnosti teď oznámily značné rozšíření flotily. Od roku 2019 do roku 2021 má dodat švédská automobilka celkem 24.000 kusů modelu XC90. 

Oblíbené SUV je vybaveno veškerým hardwarem, který je nezbytný pro autonomní jízdu. Nechybí tak různé kamery či senzory, které mu usnadňují orientaci v prostoru. Vozidla také obsahují potřebné bezpečnostní systémy pro zvládnutí nouzových situací. Volvo instaluje hardware do vozů pro Uber již od srpna 2016. 

Uber pro testování autonomních vozů postavil falešné město

Uber pro testování autonomních vozů postavil falešné město

Uber používá svojí autonomní flotilu vozů na testování a zdokonalování softwaru umožňujícího autonomní jízdu. Většina testů probíhá v Pittsburghu. Zde si známá společnost postavilo falešné městečko s různými nástrahami. Vozy ale už mají za sebou také testování v běžném provozu v  Arizoně či Kalifornii.

Americká společnost ale nemá v úmyslu vyrábět vlastní autonomní vozy. Místo toho se rozhodla pro spolupráci se zavedenými automobilkami, jakou je kupříkladu Volvo. Zatím není jasné, kdy se na silnicích objeví taxíky bez  řidiče. Podle odborníků by se tak ale mohlo stát v období 5 až 10 let.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků