Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber neustále pracuje na vývoji své autonomní flotily. Tu rozšíří o značný počet vozů. Volvo má americké společnosti do roku 2021 dodat až 24.000 kusů modelu XC90.

Alternativní taxislužba Uber spolu s Volvem pracuje na vývoji aut bez řidiče. Pro tyto účely využívá SUV model XC90 od Volva. Společnosti teď oznámily značné rozšíření flotily. Od roku 2019 do roku 2021 má dodat švédská automobilka celkem 24.000 kusů modelu XC90. 

Oblíbené SUV je vybaveno veškerým hardwarem, který je nezbytný pro autonomní jízdu. Nechybí tak různé kamery či senzory, které mu usnadňují orientaci v prostoru. Vozidla také obsahují potřebné bezpečnostní systémy pro zvládnutí nouzových situací. Volvo instaluje hardware do vozů pro Uber již od srpna 2016. 

Uber pro testování autonomních vozů postavil falešné město

Uber pro testování autonomních vozů postavil falešné město

Uber používá svojí autonomní flotilu vozů na testování a zdokonalování softwaru umožňujícího autonomní jízdu. Většina testů probíhá v Pittsburghu. Zde si známá společnost postavilo falešné městečko s různými nástrahami. Vozy ale už mají za sebou také testování v běžném provozu v  Arizoně či Kalifornii.

Americká společnost ale nemá v úmyslu vyrábět vlastní autonomní vozy. Místo toho se rozhodla pro spolupráci se zavedenými automobilkami, jakou je kupříkladu Volvo. Zatím není jasné, kdy se na silnicích objeví taxíky bez  řidiče. Podle odborníků by se tak ale mohlo stát v období 5 až 10 let.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků