Uber chce létající taxi do roku 2020. První mají být v Dubaji a Dallasu

Poskytovatel taxislužeb Uber míří ze silnic také do vzduchu. Během několika let chce americká společnost provozovat létající taxi.
Uber chce létající taxi do roku 2020. První mají být v Dubaji a Dallasu

Společnosti Uber už nestačí silnice. V řádu několika let chce spustit létající taxi. Jako první by si mohli tento zajímavý způsob dopravy vyzkoušet zákazníci v Dubaji a americkém Dallasu. 

Létající taxík má být malým letadlem, které bude vertikálně přistávat i vzlétat. Na vývoji tohoto plně elektrického a lehkého stroje spolupracuje Uber s pěti společnostmi. 

Autonomní vůz Uberu havaroval. Vývojový program museli přerušit

Autonomní vůz Uberu havaroval. Vývojový program museli přerušit

Na rozdíl od letů například helikoptérou má být táto novinka celkem levnou záležitostí. V počáteční fázi má být cena jen o málo vyšší než jejich známá pozemní taxislužba. Dlouhodobá vize společnosti říká dokonce o dalším postupném snižování cen.

Pokud půjde vše podle plánu, americká společnost by mohla předvést své létající taxíky během World Expo 2020 v Dubaji.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků