UAZ bude nově válčit v USA. Na tamní trh vstoupí jako Bremach Taos

Terénní model Patriot chce ve Spojených státech zaujmout odolnou technikou i výbavou. Má šanci na úspěch?

S ambiciózní amerikanizací vozu UAZ Patriot přišla společnost Bremach sídlící nedaleko Los Angeles. Firma zabývající se vývojem techniky pro automobilový průmysl hodlá v dohledné době nabízet hned dvě verze Patriotu. Klasické SUV ponese název Taos, pickup se pak bude jmenovat Brio. Nad důvody přejmenování lze jen spekulovat – může jít o výslovnost, ochranné známky či fakt, že pojem „Patriot“ může na americkém trhu evokovat spíše domácí značky.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Pod jeho kapotou vozu se má stejně jako u originálu nacházet atmosférický čtyřválec ZMZ-409.10 o objemu 2,7 litru, naladěný na výkon cca. 110 kW (150 k). Na ten má výrobce mimochodem poskytovat desetiletou záruku do nájezdu přibližně 193 tisíc kilometrů, na zbytek auta se pak vztahuje pětiletá garance, limitovaná 96.560 kilometry. Řadit zde bude šestistupňový automat 6L50 od výrobce Punch Powerglide, vyráběný ve Štrasburku. Ten se stal důležitým loňským vylepšením klasického Patriotu. Na přání ale bude možné dostat i manuál.

Lepší expediční vozidlo už asi nenajdete. Levný UAZ SGR zvládne snad všechno

Lepší expediční vozidlo už asi nenajdete. Levný UAZ SGR zvládne snad všechno

Americké zákazníky chtějí Taos a Brio získat mimo jiné díky nadstandardní průchodnosti terénem. Tu mají zajistit jednak redukce a pak také uzamykatelný zadní diferenciál. Přední nájezdový úhel činí 35 stupňů, zadní 30 stupňů. Výrobce hodlá nabídnout také terénní příslušenství – navijáky, sady pro zvětšení světlé výšky, ochranné rámy, šnorchly atd. Sériová výbava má být velmi slušná, od multimediálního systému se 7“ dotykovou obrazovkou s navigací přes vyhřívání všech sedadel i čelního skla či LTE/WiFi modem až po startování na dálku.

Dokonalé kempování na ruský způsob zajistí snad je UAZ Bajkal. Přesvědčte se sami

Dokonalé kempování na ruský způsob zajistí snad je UAZ Bajkal. Přesvědčte se sami

Cenově se má model Taos pohybovat na úrovni Jeepu Cherokee. Tomuto sympatickému a jednoduchému stroji nelze přát neúspěch, nicméně bylo by zajímavé sledovat, jak Američané přijmou některé jeho specifické vlastnosti – například zámky, které vydávají zvuk nabíjené karabiny, spíše východní než západní kvalitu zpracování nebo třeba odkládací prostory v palubní desce, navržené přesně pro rozměr tří krabiček cigaret.

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků