pokud clovek jede po meste rychlosti 30kmh, tak pozorovany bod rozhodne neni vzdalen 150m - to je IMHO naprosta kravina. to mozna plati po rovne a naprosto opustene silnici-tech je u nas plno
http://www.ridic.borec.cz/ pro rychle jezdce...
fuj mě je blbě
Nejsem v zadnem pripade presvedcen o tom, ze auto zastavim "na fleku". Ale reseni nehodovosti pomoci stupnovani ruznych omezeni mi prijde jako spatne. Stat si alibisticky tak leci svoji vlastni neschopnost zajistit kvalitni a bezpecne komunikace, prechody, podchody, atd...To by rovnou ve mestech mohli zavest tricitku, nebo rovnou desitku, protoze by nehodovost asi opravdu dale klesla. Ale je to pouhy alibismus.Co se tyce nehod s chodci - je bych dale zkoumal, kde k nim doslo a jaky podil viny na tom sami chodci maji. Pokud nekdo nekoho prejede na prechodu, je to samozrejme spatne. Ale i na prechodu a i pri 40km/h se muze stat, ze na ten prechod proste nekdo neocekavane vbehne z pozarohu a pak se asi nic neda delat.Ale pokud k nehode doslo mimo prechod, je (spolu)vina chodce temer neoddiskutovatelna. I kdyby se ve mestech povolilo jezdit 80km/h, mel by chodec davat bacha, kdyz leze do do vozovky a k nehodam by tak nemelo dochazet. Mel by se rozhlednout a neriskovat. Na neprehlednych usecich by prechazet radeji nemel vubec.Jaka je vina ridice, kdyz mu tam skoci chodec mimo prechod? A v podstate je jedno, jestli jel 40km/h, nebo 70km/h (nakonec skocit mu tam muze i na okresce, dokonce i na dalnici).Ja jezdim pres obce opatrne, vyzaduje-li to situace tak jedu i mene, nez 50. Ale nejakou cast opatrnosti bych vyzadoval i od chodcu.Pokud nekdy v obci rychlost porusim, tak je to :1) Bud ve vesnici, kde jsem rozjetej z okresky. Samozrejme uz pred ceduli obce dam nohu z plynu, ale kdyz do obce vjedu rychlosti 65km/h, tak proste nebrzdim, pokud tam nejsou zadni lide. Vim, ze auto se (na sestej kvalt) ustali na tachometrovejch 55km/h, takze si muzu dovolit mit nohu pripravenou na brzde a levou na spojce.2) Obcas rychlost porusim i na mistech, kde je omezeni dle meho nesmyslne - zejmena takove ty "vymyslene" ctyrproude useky v Praze ohrazene zdi, kde nejaky chytrak umistil omezeni na 40km/h. Tam jedu treba 60, nastavim to na tempomatu a nohu si nachystam na brzdu. 40km/h uz nemohu ject na sestku a ten rozdil ve spotrebe mi Simonovsky odmitl proplatit.
Je pravda, že někdy se chodci skutečně chovají jako kamikadze. Pokud někdo chcete vidět humanoidní tvory bez pudu sebezáchovy, jeďte v nějakou rušnější hodinu v Praze po Vršovické do centra a u Edenu odbočujte doleva na Bohdalec. Nejdřív mají zelenou auta, co jedou po Vršovické rovně a doprava (v obou směrech) a chodci (souběžně s Vršovickou), pak hupne chodcům červená a naskočí zelená pro odbočení vlevo (tj. "váš" směr)... A nyní nastává ta chvíle. Zatímco vy se rozjíždíte (a často i mnoho sekund poté), bez jakéhokoliv rozhlédnutí nebo nedej bože ohlédnutí vstupují na červenou na přechod další pitomci. Nedojde jim, že by je přibližně ze 4.-5. hodiny (no prostě tam, co máte za pravým ramenem) mohl někdo překvapit a povozit na kapotě. Hlavně že budou v tom Carrefouru dřív a budou moct konečně v ruce hrdě třímat ty (hnusný) rohlíky za korunu. Lidi, co jdou v opačném směru, taková stupidita při pohledu na rozjíždějící se auta kupodivu ani nenapadne.Samozřejmě že je nikdo nepřejede, protože jsou celou tu dobu vidět, ale člověk by je nakopal, hlavně když se této bohapusté hovadiny dopustí s prominutím pí*a s kočárkem
tak tak, always check your six
tak to je presne, tam take vzdy rostu, cervena necervena, proste jdou.
ty chodis 60 na sestku? never tomu, ze tam je mala spotreba, pretoze neplati, ze cim menej otacok, tym mensia spotreba...ono to dost zavisi aj od hodnoty krutiaceho momentu...
Tady neni co resit - pohled na udaj o okamzite spotrebe na pocitaci mluvi jasne.
Je to pak vcas prodej, nez ten motor doslouzi uplne.
Tak ted tomu fakt nerozumim.
Nechci nijak promlouvat za p. Leonarda, ale je pravděpodobné, že pokud má v autě tempomat, má i palubní počítač a ten mu aktuální spotřebu ochotně ukáže.
V mém případě určitě ne. Ráno mám reakce nejpomalejší, naopak večer nejrychlejší. Je to prostě individuální...
Presne, nejlepsi je to vecer tak v sest, zato rano kdyz jedu do prace treba i v devet tak sem poradne pomalej.
Hehe.. mate pravdu, ale u me je to asi spis tim ze v sest vecer v brne je takovej provoz ze tam proste MUSIM mit oci na vsech stranach hlavy aby sem se nekde nenechal odrit..:)
Takže s automatem jedu v kritičtějších okamžicích s levou nohou nachystanou na pedálu brzdy a tak ušetřím cenné desetiny na uvolnění pedálu plynu a přehmátnutí nohou na brzdu, minimálně tedy těch 0,25 sec, ale spíše to bude ještě více.
s tou reakcni dobou plne souhlasim, navic bezny ridic nevnim jenom provoz, ale tisice podnetu kolem dokola a neznam nikoho, kdo by 100% casu venoval pouze rizeni, tam se podrbe na zadku, tam zmackne takovy cudlik, tam uvidi neco zajimaveho, tam preladi radio a tak jeho pozornost je neustale odvadena.Ja osobne v huste doprave, atd. vypinam napr. radio a venuji se plne rizeni, ale pokud jezdim po zname trase v beznem provozu, tak verim tomu, ze moje reakcni doby by byly pekne prodlouzene.
No ja v hustem provozu radio prave zapinam. Co se tyce reakci je to uplne jedno, decko vybehne do silnice a radio-neradio, je tam.
hmmm, ještě jsem neviděl někoho, kdo by si v husté dopravě vypínal rádio...to tě fakt tak rozptyluje?? Já osobně ho mám zapnutý dle nálady a ne dle provozu...
Sumik: no ja radio skoro nepoustim, kdyz uz, tak bud na nekoho cekam, nebo jedu klidnou jizdu, mi to vadi, neslysim auto, neslysim eventuelni sanitky atd. a proste kdyz jedu kde to neznam, kdyz je husty provoz tak, ze musim davat moc pozor, tak mne to rozptyluje...
Hm, to uz je holt tak..Nevim jestli je to k necemu extra dobry, ale jezdim nonstop s levou nohou na brzde misto vedle spojky.. a rek bych ze se mi to i pakrat vyplatilo, holt usetrim tech 0.25s:)
Hmm, tak to menite kotouce a desticky asi pekne casto co?
a jak potom stlacis spojku ked chces zastavit ?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.