Největším problémem je, že jezdí kamiony přetěžované. Mimo jiné to poškozuje vozovku. Stále nerozumím tomu proč řidiči pokud si nejsou jistí váhou nákladu nevyužívají silniční váhy http://www.tenzona.cz/prumyslove-vahy/silnicni-... ...
Přiznám se že mě zaráží komplikovanost omezení. V březnu jinak než v dubnu a ještě jinak v červenci, to je nesmysl.Vzhledem k množství kamionů, k chování jejich řidičů a ke stavu komunikací je evidentní, že regulace je objektivně nutná a že regulace směrem k železniční přepravě není s ohledem na manažerskou a obchodní nechopnost železnice proveditelná dobrovolnou (=tržní) ani nedobrovolnou (=legislativní) cestou.Možná to zní jako odrhovačka, ale za chování řidičů v nákladní dopravě je jistě spoluzodpovědná neschopnost policie (kdo jiný jim toleruje naprosté nerespektování prav idel, kdo jiný jim toleruje ucpání každé dálniční čerpací stanice od večera do rána, kdo jiný jim toleruje stání na dálnici před logistickými centry (např. D11 8.km) kdo jiný jim toleruje přetěžování vozidel a nedodržování maximální doby jízdy?)Zcela jistě kromě nečinnosti dopravní policie má vliv chování přepravních firem, které řidiče k bezohlednostem a nerespektování pravidel hry nutí. Pak ovšem postrádám jasnou odpovědnost přepravce-firmy za chování jejího zaměstnance. Proč není součástí bodového systému řidičů i alternativa - bodový systém přepravce - který po načtení (třeba) 30 bodů znamená pro přepravce pokutu milion korun od dopravního úřadu a po (třeba) 60 bodech odejmutí koncese na jeden rok a pro zahraniční obdobný registr a zákaz jízdy po území ČR? Takoví notorici jako Plzeňské pivovary, ICOM, ČSAD Ostrava či OK Trans by mi rozhodně na silnicích a dálnicích nechyběli.
Není to tak jednoduché jak se zdá, vadí ti plné čerpačky kamionů v noci, ale vadí ti i nedodržování maximální doby jízdy. Co by jsi navrhoval tedy. Když podle tebe nesmí stát na pumpách a nesmí přetahovat jízdu. Zřejmě zrušit dopravu, zastřelit řidiče a nepřepravovat zboží. S tím nedodržováním maximální doby to není tak horké jak si myslíte. Já sám jezdím a vím to z vlastní zkušenosti. Díky tachografům si to málokdo dovolí, protože policie na nejčastěji používané cestě D1 a nejen tam stojí skoro denně a nemá v tomhle směru slitování. Za to že jsou plné pumpy kamionů může ten kdo nechal zrušit prakticky všechna odpočívadla u dálnic, takže řidič jinou šanci než u pumpy nemá. Bylo to proto, že se tam přepadávalo. Takže místo toho aby udělali něco pro bezpečnost na parkovištích, prostě je jednoduše zavřeli a hotovo co by se starali, řidič si nějak poradí.
A to snad komukoli dává právo omezovat práva jiných, chovat se bezohledne a porusovat zákon? Tomu nerozumím.
Kamiony zakázat Nebo aspoň povolit jízdu jen po desáté večer. Tyhle pravidla stejně nikdo nerespektuje.
Z toho že čteš a přispíváš na autorevue soudím,že jsi majitel auta nebo se o auta alespoň zajímáš.Už si sám sobě položil otázku kolik musí projet kamionů na to aby se vyrobilo tvoje osobní auto v dnešním automobilovém průmyslu,kde se součástky na jedno konkrétní auto vyrábí v různých koutech Evropy?Mimochodem automobilový průmysl v naší republice je jedním z rozhodujících tahounů našeho hospodářství a bohužel pro tebe se tyto výrobky musí nějak dopravit do jednotlivých automobilek po celé Evropě.Chtělo by to chvilku přemýšlet než začneš psát nějaké jednoznačné a rychlé rady jak zatočit s kamiony.
To je jednoduché. Zboží pro automobil. průmysl přece lze přepravovat po železnici!
Ten kdo jednoduše prohlásí že lze přepravovat zboží v automobilovém průmyslu po železnici opravdu neví o čem mluví.Opravdu nevím jak by si to chtěl udělat když jeden den se zboží ještě připravuje na expedici například ve VDO Brandýs a druhý den musí být například ve VW Wolfsburg.Ono to dnes funguje tak že automobilky mají omezené možnosti předzásobení se na sklad při tak vysoké výrobě aut denně,takže zásobování funguje ze dne na den.Podle mého odhadu je polovina denní spotřeby součástek na výrobu aut všech automobilek v pohybu,naložených na kamionech.Ani náhodou toto není možný logisticky zvládnout pomocí železnice a nikdy to ani nepůjde.Kdyby se miliardy které se každý rok nesmyslně investují do českých drah,investovaly do dálniční sítě a už zmiňovaných odpočívek pro kamiony,tak by nám všem bylo na silnicích líp.
Presne tak.... nemluve o tom ze najednou je v jedne filialce potreba o osm prevodovek navic (tuhle situaci jsem zazil), tak se nastartuje kamion a jede se... nemusi se cekat nez se sestavi celej vlak atd. atd.
Lidé taky, takže kašlem na auta.
...bohuzel, jako spouste dalsich zakonu tomu chybi jedine - aby je nekdo respektoval. Kolony polskych kamionu o vikendech na Hradecke za trvale slepoty policie mluvi za vse.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.