Každý se s únavou asi již setkal, anebo se teprve setká. Já jsem se asi před 18 lety rovněž setkal s únavou za jízdy. Snad bych řekl i mikro - mikrospánek na zpáteční cestě non stop z Rujany v NDR na dálnici někde u Jihlavy, v noci kolem 2. hodiny, v dešti. Naštěstí jen. To probuzení přeju všem, kdo se s mikrospánkem setká. Protože: 1.) může být rád, že se probudí a nic se nestane2.)vezme si ponaučení, aby příště takto neblbnul a včas se probralJá jsem se po této příhodě probral tak, že za jízdy za deště jsem si nechal vysprchovat hlavu deštěm a na nejbližším odpočívadle jsem si dal asi 15 minut pauzu. Pak už v pohodě.
A co tak BJ?
jednou se mi stalo ze jsem se opravdu premlouval abych neusnul. vicka jsem drzel silou vule otevrene. pomahalo mi si pustit vic nahlas radio a otevrit si okenko aby me prudceji ovyval cerstvi studeny vzduch. jinak nikdy vice.
Jediny rozumny prostredek jak bojovat s unavou je se pred jizdou dostatecne vyspat.
tak tak... poradne se vyspat, nenazrat se pred jizdou knedlo vepro zelem, mit v aute chladek a jakmile zacnes zavirat oci tak zacist chroupat nakou tatranku nebo neco podobnyho (to teda pomaha me =)... a kafe je samozrejmost =)
Jo a jeste dodrzovat pitny rezim, clovek muze byt unaveny i z nedostatku tekutin. Sladkostma se radsi necpu, uz tak jsem dost tlustej. Ale opravdu hodne mi pomahaji zvykacky.
v horúcej chorvátskej noci po 8-ich hodinách jazdy pomôže aj vylliať si na hlavu trochu minerálky. Nesladenej, hehe.
No a uplne nejlepsi je mit tahac vepredu na listech a jet po ceske casti D1 od Brna ku praze... to vam zarucuju ze neusnete ani kdybyste meli za sebou dva dny jizdy =D
Svatá pravda..Kecy o těch přestávkách jsou pěkné bludy - takhle zastavovat, tak nikam nedojedu
Nejhorsi je ject pres zemi, kde dusledne trvaj na nesmyslnych rychlostnich limitech. Ject treba pres Rakousko, celou dobu 130 (navic nastaveno na tempomatu), pokud mozno s dalnici zriznutou pod urovni terenu (aby nebylo nic videt), to je jasny recept na usnuti. Naopak svizna jizda pres Nemecko nikoho usnout nenecha. Samozrejme ze je dulezite se pred jizdou dobre vyspat, nemit v aute pretopeno, atd....Ale je sakra rozdil, jestli clovek jede pres pul Evropy stotricitkou, nebo treba nad dveste - jednak mu adrenalin a nejednotvarnost nedovoli usnout a jednak na te silnici take stravi o nekolik hodin mene casu.
Rakousko ještě půl bídy, ale takové Srbsko - to je něco - si to někdy projeď od shora až dolů :)
to by mě celkem zajímalo.Můžeš mi napsat nějaké podrobnosti?Např v jakém stavu jsou silnice popř.dálnice. Dálnice rovné nebo prostě uzká silnice která provádí celou zemi. jako npř cestou od Splitu do Dubrovniku
čo si pamätám z Čiernej hory, tak hlavný ťah je obyčajná cesta (2 prúdová - jeden tam, druhý späť) trochu lepšej kvality s limitom 80 km/h a takmer stále plnou čiarou. Najväčší prúser je policajt s meracou pištoľou takmer každých 5 kilometrov. Pokuty vysoké a zvyk od nás spomaliť keď zbadáš podozrivo zaparkovanú fábiu nefunguje, nakoľko u nich meria jeden ks orgán schovaný za stromom. Takže nič moc.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.