U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Toyota je známá tím, že nabízí obrazně řečeno robotické vozy. Auta technologicky na výši, ale co se týká designu, tam je to slabší (tedy s čestnou výjimkou – GT86). Možná si to ale představitelé japonské automobilky uvědomili. Jinak si lze totiž jen těžko vysvětlit, proč oslovili proslulého průmyslového návrháře J.M. Massauda. Vizionáře proslulého ulítlými projekty v oblasti designu a architektury.
U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Ze spolupráce se zrodila vývojová studie lehčího a cenově dostupného vozítka o rozměrech 3440 mm (délka), 1750 mm (šířka) a 1660 mm (výška).

Hmotnost Me.We, jehož podvozkový rám je zhotovený z hliníkových trubek a skelet karoserie pak z lehčeného polypropylenu, činí pouhých 750 kilogramů.

Studie Me.We je elektromobil. Elektromotory jsou na každém kole, stejné jako u konceptu i-ROAD. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu, jako u elektromobilu iQ EV. Vůz může fungovat podle potřeby s pohonem dvou nebo čtyř kol.

Jean-Maria Massaud v těchto dnech výsledek spolupráce s japonskou automobilkou zhodnotil. Řekl, že podle svých slov zamýšlel vytvořit „antikrizový“ vůz. Chtěl nabídnout jiný pohled na automobil.

Leccos už naznačuje ostatně název studie. Znamená ME and WE (já a my). To auto by podle Massauda mělo „vyhovovat mně, ale chovat se zároveň ohleduplně k ostatním“. Massaud nabídl „auto přívětivější, jednodušší, ohleduplnější k životnímu prostředí, přizpůsobené dnešní době“.

O tom, že vůz je opravdu netradiční, svědčí třeba i to, že cestující mohou otevřít všechna okna, dokonce i to čelní. Anebo že zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice pak lze použít třeba při pořádání pikniku v trávě.

Zdali se však někdy Me.We dostane do výroby, toť otázka… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků