U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Toyota je známá tím, že nabízí obrazně řečeno robotické vozy. Auta technologicky na výši, ale co se týká designu, tam je to slabší (tedy s čestnou výjimkou – GT86). Možná si to ale představitelé japonské automobilky uvědomili. Jinak si lze totiž jen těžko vysvětlit, proč oslovili proslulého průmyslového návrháře J.M. Massauda. Vizionáře proslulého ulítlými projekty v oblasti designu a architektury.
U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Ze spolupráce se zrodila vývojová studie lehčího a cenově dostupného vozítka o rozměrech 3440 mm (délka), 1750 mm (šířka) a 1660 mm (výška).

Hmotnost Me.We, jehož podvozkový rám je zhotovený z hliníkových trubek a skelet karoserie pak z lehčeného polypropylenu, činí pouhých 750 kilogramů.

Studie Me.We je elektromobil. Elektromotory jsou na každém kole, stejné jako u konceptu i-ROAD. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu, jako u elektromobilu iQ EV. Vůz může fungovat podle potřeby s pohonem dvou nebo čtyř kol.

Jean-Maria Massaud v těchto dnech výsledek spolupráce s japonskou automobilkou zhodnotil. Řekl, že podle svých slov zamýšlel vytvořit „antikrizový“ vůz. Chtěl nabídnout jiný pohled na automobil.

Leccos už naznačuje ostatně název studie. Znamená ME and WE (já a my). To auto by podle Massauda mělo „vyhovovat mně, ale chovat se zároveň ohleduplně k ostatním“. Massaud nabídl „auto přívětivější, jednodušší, ohleduplnější k životnímu prostředí, přizpůsobené dnešní době“.

O tom, že vůz je opravdu netradiční, svědčí třeba i to, že cestující mohou otevřít všechna okna, dokonce i to čelní. Anebo že zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice pak lze použít třeba při pořádání pikniku v trávě.

Zdali se však někdy Me.We dostane do výroby, toť otázka… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků