U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Toyota je známá tím, že nabízí obrazně řečeno robotické vozy. Auta technologicky na výši, ale co se týká designu, tam je to slabší (tedy s čestnou výjimkou – GT86). Možná si to ale představitelé japonské automobilky uvědomili. Jinak si lze totiž jen těžko vysvětlit, proč oslovili proslulého průmyslového návrháře J.M. Massauda. Vizionáře proslulého ulítlými projekty v oblasti designu a architektury.
U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Ze spolupráce se zrodila vývojová studie lehčího a cenově dostupného vozítka o rozměrech 3440 mm (délka), 1750 mm (šířka) a 1660 mm (výška).

Hmotnost Me.We, jehož podvozkový rám je zhotovený z hliníkových trubek a skelet karoserie pak z lehčeného polypropylenu, činí pouhých 750 kilogramů.

Studie Me.We je elektromobil. Elektromotory jsou na každém kole, stejné jako u konceptu i-ROAD. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu, jako u elektromobilu iQ EV. Vůz může fungovat podle potřeby s pohonem dvou nebo čtyř kol.

Jean-Maria Massaud v těchto dnech výsledek spolupráce s japonskou automobilkou zhodnotil. Řekl, že podle svých slov zamýšlel vytvořit „antikrizový“ vůz. Chtěl nabídnout jiný pohled na automobil.

Leccos už naznačuje ostatně název studie. Znamená ME and WE (já a my). To auto by podle Massauda mělo „vyhovovat mně, ale chovat se zároveň ohleduplně k ostatním“. Massaud nabídl „auto přívětivější, jednodušší, ohleduplnější k životnímu prostředí, přizpůsobené dnešní době“.

O tom, že vůz je opravdu netradiční, svědčí třeba i to, že cestující mohou otevřít všechna okna, dokonce i to čelní. Anebo že zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice pak lze použít třeba při pořádání pikniku v trávě.

Zdali se však někdy Me.We dostane do výroby, toť otázka… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků