U Shellu spočítali, o kolik jejich palivo pomohlo zrychlit Ferrari F1

U Shellu spočítali, o kolik jejich palivo pomohlo zrychlit Ferrari F1

Zhruba čtvrtina. To je podíl paliv a maziv značky Shell na zvýšení účinnosti pohonných jednotek týmu F1 Scuderia Ferrari od roku 2014 do současnosti.

Přesný podíl specialistů společnosti Shell byl vyčíslen na 23,3 procenta. V přepočtu na časy dosahované na kolo během závodu jde o půlsekundové zrychlení při využití stejného množství paliva.

Shell zvyšuje podíl aditiv ve svých palivech. Chce chránit moderní motory

Shell zvyšuje podíl aditiv ve svých palivech. Chce chránit moderní motory

Letos v důsledku zvýšení aerodynamického odporu potřebují vozy F1 větší výkon. Jelikož se více jezdí na plný plyn, je efektivní zacházení s palivem důležitější než kdykoliv předtím.

Závodní palivo pro monoposty v rudých barvách je přitom nejméně z 99 procent shodné s tím, které motoristé tankují na stojanech s označení Shell V-Power Racing 100. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků