U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Britská společnost HPI, která se zabývá prověřováním původu vozidel, zveřejnila žebříček modelů, jejichž zákazníci utratí nejvíc za příplatkovou výbavu.

I z našich testů víte, že zejména u prémiových značek je nabídka prvků na přání opravdu široká a u testovaných vozů v „předváděcí“ konfiguraci součet příplatkové výbavy nejednou dosahuje desítek procent ceny modelu.

Žebříčku HPI vévodí luxusní SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s průměrnou cenou příplatkové výbavy 9924, respektive 7996 liber. V přepočtu to dělá 298, respektive 240 000 Kč.

Následuje trochu překvapivě malý roadster Mercedes-Benz SLK s průměrnou útratou 6290 liber (189 000 Kč) a dva nejdražší modely Audi: R8 a A8. U obou se částka po přepočtu pohybuje okolo 161 000 kč. 

Žebříček značek vypadá v podstatě analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutí stojí, že průměrná cena výbavy na přání u Porsche převyšuje oba německé rivaly prakticky dvojnásobně. V případě Mercedesu činí 3510 liber, u BMW 3892 liber, ale značka z Zuffenhausenu se může pochlubit pěkným výsledkem 7394 liber (223 000 kč).

Bez zajímavosti není ani to, že na čtvrté místo se dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Příplatková výbava je pro luxusní značky nemalým zdrojem příjmů a má velkou zásluhu na tom, že Porsche vydělá na každém prodaném autě nejvíc v oboru. Podrobnosti se dočtete v našem článku Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků