U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Britská společnost HPI, která se zabývá prověřováním původu vozidel, zveřejnila žebříček modelů, jejichž zákazníci utratí nejvíc za příplatkovou výbavu.

I z našich testů víte, že zejména u prémiových značek je nabídka prvků na přání opravdu široká a u testovaných vozů v „předváděcí“ konfiguraci součet příplatkové výbavy nejednou dosahuje desítek procent ceny modelu.

Žebříčku HPI vévodí luxusní SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s průměrnou cenou příplatkové výbavy 9924, respektive 7996 liber. V přepočtu to dělá 298, respektive 240 000 Kč.

Následuje trochu překvapivě malý roadster Mercedes-Benz SLK s průměrnou útratou 6290 liber (189 000 Kč) a dva nejdražší modely Audi: R8 a A8. U obou se částka po přepočtu pohybuje okolo 161 000 kč. 

Žebříček značek vypadá v podstatě analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutí stojí, že průměrná cena výbavy na přání u Porsche převyšuje oba německé rivaly prakticky dvojnásobně. V případě Mercedesu činí 3510 liber, u BMW 3892 liber, ale značka z Zuffenhausenu se může pochlubit pěkným výsledkem 7394 liber (223 000 kč).

Bez zajímavosti není ani to, že na čtvrté místo se dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Příplatková výbava je pro luxusní značky nemalým zdrojem příjmů a má velkou zásluhu na tom, že Porsche vydělá na každém prodaném autě nejvíc v oboru. Podrobnosti se dočtete v našem článku Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků