U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Britská společnost HPI, která se zabývá prověřováním původu vozidel, zveřejnila žebříček modelů, jejichž zákazníci utratí nejvíc za příplatkovou výbavu.

I z našich testů víte, že zejména u prémiových značek je nabídka prvků na přání opravdu široká a u testovaných vozů v „předváděcí“ konfiguraci součet příplatkové výbavy nejednou dosahuje desítek procent ceny modelu.

Žebříčku HPI vévodí luxusní SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s průměrnou cenou příplatkové výbavy 9924, respektive 7996 liber. V přepočtu to dělá 298, respektive 240 000 Kč.

Následuje trochu překvapivě malý roadster Mercedes-Benz SLK s průměrnou útratou 6290 liber (189 000 Kč) a dva nejdražší modely Audi: R8 a A8. U obou se částka po přepočtu pohybuje okolo 161 000 kč. 

Žebříček značek vypadá v podstatě analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutí stojí, že průměrná cena výbavy na přání u Porsche převyšuje oba německé rivaly prakticky dvojnásobně. V případě Mercedesu činí 3510 liber, u BMW 3892 liber, ale značka z Zuffenhausenu se může pochlubit pěkným výsledkem 7394 liber (223 000 kč).

Bez zajímavosti není ani to, že na čtvrté místo se dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Příplatková výbava je pro luxusní značky nemalým zdrojem příjmů a má velkou zásluhu na tom, že Porsche vydělá na každém prodaném autě nejvíc v oboru. Podrobnosti se dočtete v našem článku Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků