Vidět vzácný supersport bourat není nikdy potěšením. V tomto případě byly italskému skvostu osudné české silnice.
Ačkoliv Pagani vyrobilo již celou řadu nejrůznějších variant svého legendárního supersportu Zonda, spatřit kterýkoliv exemplář někde v provozu je vždycky zážitkem. Možná nepřekvapí, že na některý z kusů byste narazili také v České republice. Bohužel jeden takový kus, pravděpodobně z českého vlastnictví, nyní nedopadl zrovna dobře.
Video z instagramového účtu supercar.fails ukazuje nabouranou Zondu v příkopu u silnice, údajně v oblasti točitých okresek někde u Prahy. Hlavní zprávou je, že při incidentu neměl nikdo přijít k vážnému zranění. Samotná Zonda je nicméně vidět na záběrech silně poškozena v přední části své karbonové karoserie.
Patrně by se mělo jednat o jeden z raných kousků Zondy C12 S uvedených v roce 2000, nedlouho po samotné premiéře modelu v roce 1999 na autosalonu v Ženevě. Uprostřed C12 S byste našli sedmilitrový V12 AMG o výkonu 550 koní (405 kW) a točivém momentu 750 N.m. Analogový charakter supersportu podtrhuje šestistupňová manuální převodovka a pohon zadních kol. Zrychlení z nuly na 100 km/h tehdy uvádělo Pagani za 3,7 sekundy, maximální rychlost na 335 km/h.
Zonda teď nejspíš zamíří přímo do Itálie k Pagani pro tovární opravu poškozených částí. Pro staré modely má každopádně italská značka už pár let i vlastní renovační dílnu Pagani Rinascimento.