U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Lachtan  |  17. 11. 2019 11:44

Jsou v hajzlu, z D3 sice prodávají nejvíce aut, ale se zoufalou marží a takhle to dopadá. jediná jejich šance je čínské Geely. Evropští politici dokáží zamordovat to nejlepší z evropského průmyslu a přivést jej do totálního područí čínských komančů.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 11:50

Kde cinsti komacove vzali technologie a penize? Naservirovala jim je Evropa ve vidine (super)levneho zbozi a obrovskych marzi. Neni to tak davno, co spousta spotrebniho zbozi mela stitky Made in West Germany, UK, France, Japan, USA atp... a zili jsme a nakupovali.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 11. 2019 12:06

To mi připomíná, že hodně místních se posmívá Korejcům, ale oni nebyli a nejsou tak blbí, jako nenažraná Evropa..., a práci svých výrobců jen tak do ciziny nedají. Tady se sice vyrábí auta, ale veškeré konstrukční práce a příprava výroby, výroba nářadí... je jen pro korejské firmy. Pokud se pokusíte ucházet o jakékoliv práce u korejských automobilek a nemáte korejského vlastníka firmy, práci nedostanete. To místní Škoda tlačí své dodavatele do takových cen, že skoro všichni vyrábí v Koreji, nebo Číně.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 12:51

JKorea dava obrovske penize do skolstvi/vzdelani a vedy obecne. Velka cast studentu se dobrovolne doucuje, aby byli konkurenceschopni. U nas jsou v kurzu soukrome univerzity, byznys obory a vsichni se boji povinne maturity z matematiky. O podpore vedy radeji nemluvit... kdejakemu 'popularizatorovi' nebo aktivistovi se doprava vetsi publicity nez vedeckym (a v zahranici casto uznavanym) spickam.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 11. 2019 14:19

Všechny modely vyráběné v evropě se vyvíjí ve vývojovém centru v německu, protože to co vymysleli v koreji bylo neskutečně zastaralé a nekonkurenceschopné.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 11. 2019 15:39

A že ty neumíš česky. Víš co to je korejská firma? To je firma vlastněná Korejci. To znamená, že lidé pracují v korejské firmě. Korejské firmy jsou i v Česku, to není o názvu Hyundai, případně KIA na Slovensku. To je třeba Plakor, Mobis, Nexen Tire, DAE EU s.r.o., SUNGWOO HITECH s.r.o., Hanwha Advanced Materials Europe s.r.o., Hyundai Dymos Czech... Zkus získat práci pro Hyundai, nebo KIA, tím nemyslím, že tam budeš mít firmu s uklízečkami.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 11. 2019 23:12

Kdo to nepochopil, tak práci svých výrobců nedají do ciziny jakékoliv firmě, pokud to není korejská firma. Tím jen aby i Zelí pochopil, že vývojové centrum v Německu je korejská firma a je naprosto jedno, kdo v ní pracuje.
Kdo si myslí, že ne, může mi napsat nějaký příklad strojírenské výroby pro tyto firmy? Naše firma se o to snažila vícekrát, naprosto bez úspěchu. V podstatě neměli ani snahu se o tom jakkoliv bavit.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 11. 2019 07:56

Nejsem s tebou v žádném sporu. To je typická asijská strategie. Japonci jsou naprosto stejní.
Jenom připomenu, že když do českého autoprůmyslu přišli v devadesátkách němci, tak ti nechali vydělávat v subdodávkách české firmy. Ale nezapomněli upozornit, že až se objeví japonci, tak ti nenechají vydělat nikoho jiného kromě sebe. A měli pravdu.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 07:08

A to vývojové centrum vlastní a řídí kdo? Aha, zase ti Korejci. Design a konstrukci schvaluje kdo? Aha, zase ti Korejci. Evropani jsou akorát jejich zaměstnanci, ne vládci.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  18. 11. 2019 06:58

Darmo odvážnemu a pracovitemu sa darí. Europa zaspala na vavrínoch čomu dopamáha aj novodobí žalár národov fašistická EU. A bude oveľa horšie.

Odpovědět  |   | 
C+K  |  18. 11. 2019 08:28

Pěkně máš v palici vymeteno. Jestli někde bude "horšie", tak v národech kde žijí paka jako jsi ty.

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  17. 11. 2019 11:54

To je výsledok toho keď politici vyberajú víťazov a porazených a nútia automobilky predávať pod výrobnú cenu EV,ktoré nikto nechce. Nič iné im nezostáva ak chcú prežiť. Ostatné automobilky sa tiež tomu nevyhnú.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 05:35

Neplácej nesmysly. Nikdo je do ničeho nenutí a už vůbec ne prodávat pod cenou.

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 09:43

Počul si o tom,že od 1.1. 2020 budú automobilky platiť za každý gram CO2 ktory prekročia pokutu 95 €?. Limit má byť 95 g/ km,asi 3,7 l nafty a 4,05 l benzínu/100 km.Musia predávať EV, ktoré majú nezmyselne tzv.0 emisie.Naklady na EV sú vyššie,ako cena za ktorú sú schopné ich predať. Za trhovú cenu sú elektrické šroty nepredajne.Cena EV stúpa, pretože je obmedzená ponuka vzacnych kovov na výrobu batérií. Výhodnejšie je predať takýto elektrický šrot so stratou, ako následne sankcie od EU. Ak chce mercedes prežiť musí tiež predávať EV so stratou.

Odpovědět  |   | 
abc  |  18. 11. 2019 10:07

Poprosil by som trosku obsirnejsie vysvetlit toto Vase tvrdenie: "Za trhovú cenu sú elektrické šroty nepredajne." Hlavne tu trhovu cenu. Dakujem

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 10:15

Malo byť výrobné náklady, v príspevku som ich zmienil.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 11. 2019 20:10

Kdyby to tak bylo, tak výrobní náklady na jakoukoliv Teslu, i kdyby jich vyráběli ročně 100 miliónů, byly vyšší, než prodejní cena a nikdy by nedokázali vytvořit zisk.
Jestli ty jsi to s tou svou cenovou teorii trochu nepřehnal.

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 22:09

Ktorý rok mala Tesla ziskový?Od svojho vzniku sú v strate viac ako 13 miliárd $.Čínsky výrobca EV NIO od založenia v roku pána 2014 stratil 6 miliárd $.Bez dotácií na elektrické haraburdy je 0 dopyt. V minulom štvrťroku zisk tvorili iba emisné kredity, ktoré získali od iných automobiliek.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 11. 2019 23:08

Ty nechápeš psaný text? Tys nepochopil, že to uvádím jako příklad, že podle tvé dotační teorie by museli všechna auta dotovat, dělají je jen elektrická, takže podle tebe by zisk nevytvořili ani při mnohamiliónových sériích, neboť je nemohou dotovat prodejem "spalováků". Já neřeším, jestli v současnosti zisk tvoří nebo ne, to je otázka produktivity firmy, která s tím má problémy, ale to je na jiné téma. Přešlápni si, stojíš si na vedení.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 10:47

Tomuhle fakt věříš? Nikdo nic neprodává pod výrobní cenou, přestaň tu lhát.
A sankce za CO2 si zaplatí ten, kdo koupí auto s vyššími emisemi v jeho ceně. Prosté a jednoduché. Navíc se ten limit vypočítává podle NEDC, nikoli podle nové metodiky, takže jeho splnění je vlastně strašně snadné. Akorát netuším, kde jsi vzal, že cena elektrických aut roste, když já vidím všude akorát pokles cen.
Existují i jednodušší řešení, ale to už je v rukou uživatelů. Opravdu každý potřebuje obří SUV?

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 11:24

Cena EV, je úzko spojená s cenou batérií za 1 kWh. Klesala od približne 300 $ za kWh až doteraz na 117 $ kWh. Za takúto cenu vyrába Panasonic pre Teslu. Momentálne dopyt po nerastoch na výrobu batérií prevyšuje ponuku, preto cena klesať ďalej nebude,ale naopak. Ak sú ceny EV nižšie, je to na úkor výrobcov. Od 1.1.2020 bude boj o čo najnižšiu cenu EV ešte väčší. Do konca roka je ponuka EV obmedzená, lebo automobilky majú poslednú šancu predať bez sankcií z EU konvenčné autá.
Kto zaplatí sankcie za prekročenie limitu CO2 je na politike konkrétnej automobilky.Buď to nechá na bedrach kupujúceho navýšením ceny, alebo poslušne zaplatí do eurokasy.Zvýšením ceny sa samozrejme stane menej konkurencieschopnou.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 12:15

Janko drahý, o tom, jak ceny baterií a aut půjdou nahoru, tu plácáte už roky. A pořád nic, čím to asi bude?
Zbytek jsou hloupé plky neznalého.

Odpovědět  |   | 
Jančo Šicko  |  18. 11. 2019 22:12

Máš iba svoj názor. Žiadne fakty,žiadne údaje, žiadne vysvetlenie a konverzácii nerozumieš. Preto si frustrovaný.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 11. 2019 07:51

Pokud by 100kwh baterečka stála cca 250 tis. Kč, tak by to byla sakra konkurenceschopná cena. Ale ona to asi nebude pravda.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  18. 11. 2019 07:05

A na letiskách stoja miliony áut ktoré čakajú na zošrotovanie. Práca, energia vynaložená a znečisťovanie im nevadí, je to všetko choré .

Odpovědět  |   | 
Míšofil  |  17. 11. 2019 12:55

Co tu hysterčíte? Míša má moc přebujelou administrativu. Tak optimalizuje. Jeho vozy jsou stále špička a platí za srovnávací laťku po celém světě.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  18. 11. 2019 07:09

Hysterie, toť móda dnešní doby. Nějaké uvážlivé rozhodování, kdepak...

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  18. 11. 2019 08:17

Ten takzvaný vlastník se skládá ze spousty spoluvastníků. Ví to zdejší afektovaní hysterřící přispěvatelé, co se bojí neznámého, budoucnosti a tak by chtěli ovládat ? .... třeba klávesnici.

Odpovědět  |   | 
.  |  18. 11. 2019 08:30

Největší vlastník Daimleru se z ničeho neskládá, je to čínská automobilka Geely.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 11. 2019 15:07

Tak ono 9,7% také nic neřeší. Stále je to jen spolumajitel a nemůže rozhodovat bez souhlasu druhých a tedy mu to ani nebude trhat žíly.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan