U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Vlastník Mercedesu oznámil novou finanční strategii, během které se bude do roku 2022 snažit razantně snížit své výdaje. Roli v tom bude hrát i propouštění zaměstnanců.

U Daimleru se bude šetřit. Automobilový gigant, pod něhož spadá Mercedes-Benz, zveřejnil nový plán, který má obrátit upadající zisky společnosti a do konce roku 2022 vcelku zásadní cestou ušetřit její náklady až o 1 miliardu euro. Nejzásadnějším dílkem plánu je přitom právě Mercedes, u něhož se bude propouštět.

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

U německé automobilky je tedy v plánu redukce manažerských pozic o 10 %, což má samo o sobě ušetřit až 300 milionů euro z personálních nákladů, zatímco u divize nákladních automobilů Mercedesu-Benz chce tímto Daimler ušetřit až 250 milionů euro ve fixních nákladech společnosti.

Generální ředitel Daimleru Ola Kallenius prohlásil, že společnost hledá řešení, jak navýšit upadající zisky, ale zároveň se držet v čele nových automobilových technologií. Důvodem výše zmíněných kroků mají být nejen nákladné investice do elektromobility a technologií autonomního řízení, ale také nekončící obchodní válka mezi USA a Čínou.

Příští Mercedes třídy G bude i elektromobil. Potvrdil to nový šéf koncernu Daimler

Příští Mercedes třídy G bude i elektromobil. Potvrdil to nový šéf koncernu Daimler

Zmíněny byly i výdaje potřebné k dosažení emisních limitů, které vyžadují komplexní opatření v celém fungování společnosti, tedy nejen v případě samotných vozů, ale rovněž v jejich produkci. Další prostředky tak v následujících letech poputují do aktualizace vývoje a procesů výroby automobilky, podle Kalleniuse opět negativně zasáhne zisky Daimleru v letech 2020 a 2021.

Proto se zásadními opatřeními a šetřením přichází Daimler již nyní. Pokud vše vyjde podle plánu, vyšší zisky z prodejů osobních a užitkových vozidel vidí společnost také prostřednictvím zvyšujícího se zájmu o elektrické varianty modelů. Tímto způsobem půjde rovněž automobilka naproti přísným emisním normám v Evropě.

Galerie doplněna o Mercedes-Benz EQC.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků