U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Vlastník Mercedesu oznámil novou finanční strategii, během které se bude do roku 2022 snažit razantně snížit své výdaje. Roli v tom bude hrát i propouštění zaměstnanců.

U Daimleru se bude šetřit. Automobilový gigant, pod něhož spadá Mercedes-Benz, zveřejnil nový plán, který má obrátit upadající zisky společnosti a do konce roku 2022 vcelku zásadní cestou ušetřit její náklady až o 1 miliardu euro. Nejzásadnějším dílkem plánu je přitom právě Mercedes, u něhož se bude propouštět.

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

U německé automobilky je tedy v plánu redukce manažerských pozic o 10 %, což má samo o sobě ušetřit až 300 milionů euro z personálních nákladů, zatímco u divize nákladních automobilů Mercedesu-Benz chce tímto Daimler ušetřit až 250 milionů euro ve fixních nákladech společnosti.

Generální ředitel Daimleru Ola Kallenius prohlásil, že společnost hledá řešení, jak navýšit upadající zisky, ale zároveň se držet v čele nových automobilových technologií. Důvodem výše zmíněných kroků mají být nejen nákladné investice do elektromobility a technologií autonomního řízení, ale také nekončící obchodní válka mezi USA a Čínou.

Příští Mercedes třídy G bude i elektromobil. Potvrdil to nový šéf koncernu Daimler

Příští Mercedes třídy G bude i elektromobil. Potvrdil to nový šéf koncernu Daimler

Zmíněny byly i výdaje potřebné k dosažení emisních limitů, které vyžadují komplexní opatření v celém fungování společnosti, tedy nejen v případě samotných vozů, ale rovněž v jejich produkci. Další prostředky tak v následujících letech poputují do aktualizace vývoje a procesů výroby automobilky, podle Kalleniuse opět negativně zasáhne zisky Daimleru v letech 2020 a 2021.

Proto se zásadními opatřeními a šetřením přichází Daimler již nyní. Pokud vše vyjde podle plánu, vyšší zisky z prodejů osobních a užitkových vozidel vidí společnost také prostřednictvím zvyšujícího se zájmu o elektrické varianty modelů. Tímto způsobem půjde rovněž automobilka naproti přísným emisním normám v Evropě.

Galerie doplněna o Mercedes-Benz EQC.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků