U Mansory vytunili Lamborghini Huracan a dali mu dvě turba

Některé kreace úpravce Mansory jsou tak divoké a nevkusné, že se jim v branži začalo říkat „Man, sorry!“. V případě Lamborghini Huracan LP610-4 se ale tuner držel při zemi, i když sem tam si nějaký ten detail neodpustil a třeba zadní nárazník s difuzorem vypadá jako po nehodě. Asi tomu ale pomáhá i černá barva.

17829732722121391088.jpg17059801041248257118.jpg
Lamborghini má tak specifické tvary, že se do jejich vylepšování tuneři příliš nepouští. Mansory si sice neodpustil sem tam nějaký detail, ale pořád vidíme, že je to Lambo.

Důležité věci se ale dějí v motoru. Sériový atmosférický desetiválec 5,2 l o výkonu 610 koní a točivém momentu 560 Nm by asi málo lidí označilo za nedostatečně výkonný, ale Mansory má na to jiný názor, takže se k motoru nastěhovala dvě turbodmychadla ve výfukových svodech vlastní výroby.

6584379451712819554.jpg4982150541798973684.jpg
Nicméně péče k detailům je vidět třeba v interiéru a i takové věci jako vývoj vlastního výfukového systému s turbodmychadly vyžadují docela dost práce.

Přepracování se dočkalo i sání, vstřikování, chlazení a také samozřejmě řídicí elektronika motoru, aby si to celé aspoň trochu rozumělo. Výsledkem je nárůst výkonu na 850 koní a točivý moment povyrostl na 780 Nm. Kvůli tomu musela být upravena i převodovka.

Zajímavé ale je, že zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje sice o tři desetinky rychleji za 2,9 sekundy, ale maximální rychlost se posunula jen o 5 km/h na 330 km/h. Mansory se s vytuněným Lamborghini ukáže také v Ženevě.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud