“Nabíjení automobilů se postupně stane součástí našeho životního stylu. “ …. Pikniky, taboraky, to bude pohodicka
No baže, klídek, pohodička, dožijete se vyššího věku ve zdraví
Proč?V této zemi chybí stovky normálních nabíječek, které se dají postavit za pár drobných za několik dní. Proč se staví taková obrovská drahá monstra?
V této zemi chybí především ultrarychlé nabíječky na dálnicích. Nesmyslné pomalé DC 50kW, které tam nastavěl ČEZ jsou naprosto k ničemu. Hodí se tak maximálně k Lidlu.
To je ale Vase potreba, protoze jezdite s autem, ktere umi nabijet rychle, ma velkou baterii a vetsinu stejne nabijete doma.Prumerny ridic, ktery najezdi 15-20000 kilometru rocne, tak nebude prilis nadseny z toho, ze si muze zajet k nejake drahe megastavbe se superdesignem a tam dobije za pet minut celou baterku za nejakou super cenu. Mozna bude mnohem stastnejsi, kdyz na kazdem odpocivadle, bude mit nekolik malo nabijecich mist, na kterych za 20-30 minut nabije 200 km za prijatelnou cenu. Podobne jako je tomu na odpocivadlech v Nemecku nebo v Norsku.
Pro ježdění kolem komína jsou samozřejmě AC nabíječky, které stojí pár korun a nepotřebují nic než 3x16A řešením, tedy pro ty, co nemají možnost nabíjet doma nebo ve firmě.Řeč ale byla o dálnicích, tam je 150kW rozumné minimum, protože na dálkových jízdách potřebujete nabít co nejrychleji, jednak kvůli svému vlastnímu času a jednak kvůli obslužné kapacitě, čím méně tam strávíte, tím víc aut obslouží. Proto je Ionity skvělé řešení, za velice rozumnou cenu (pro abonenty) resp. za odrazující cenu (pro ostatní) nabíjí rychle, takže běžný pobyt u ní je dle statistik něco mezi 8 a 20 minutami.A souhlas, tyhle megastavby jsou (zatím) blbost, bohatě stačí 1-4 stojany se 150-350kW u každé dálniční pumpy. A to není žádné drama, 35kV rozvodnou síť na tohle máme dostatečně dimenzovanou. Za pár let to bude jinak, ale teď to nedává ani technický ani ekonomický smysl. Za pár let ovšem budou k dispozici replacement baterie, které přesně tady budou dávat smysl a dramaticky zmenší nárok na kapacitu přípojky a okamžitou disponibilitu sítě.
On ten prumerny ridic sice jezdi vetsinou okolo komina, ale prave proto ma auto s 50kWh, maximalne 75kWh baterii. Vetsi uz je pro nej v soucasne dobe luxus jak z pohledu ceny, tak z pohledu hmotnosti (a tim vyssi spotreby). On prave parkrat do roka potrebuje jet nejakou delsi cestu po dalnici a samozrejme i on, pokud neni masochysta, si dela prestavky +/- po dvou hodinach.Vy, kdyz jedete z Prahy do Ostravy nebo Berlina, tak mate auto takove, ze nabijete v Praze a na jeden zatah dojedete bez nutnosti nabijet (pokud se nestane neco nepredvidatelneho) do Berlina nebo do Ostravy. A po tech 4 hodinach si stejne uz davate obed nebo veceri, takze Vam na nejake minute zas tolik nezalezi.A kdyz se stane neco nepredvidatelneho, tak je lepsi jet 10 km na odpocivadlo, nez minimalne 80 km k nejakemu hyperhubu.
Jezdit a co 200km nabijet 20-30 minut (haha) neni pro prumerneho ridice, ale pro masochistu.
Této zemi chybí hlavně ty dálnice, opravené mosty, další přečerpávací elektrárna a další věci. Nabíječky jsou někde na straně 35 v seznamu potřeb infrastrukturních projektů.
musím vás trochu vyvést z omylu, další přečerpávací elektrárnu nepotřebuje naše síť už teď... natož až opravdu začne přibývat počet BEV
Můžete mě prosím vyvést z omylu trochu konkrétněji? Připadá mi totiž ze je tu evropský požadavek na růst obnovitelných zdrojů a to aktuálně hlavně fotovoltaiky. Přitom je tlak na změnu vytápění zas primárně na čerpadla, u elektromobility je zas snaha aby si lidé dobíjeli doma v noci. Takže roste vyroba proudu ve dne a spotřeba roste v noci. Zároveň i další zdroje jsou nárazové jako větrné elektrárny. Zatím co čtu články a poslouchám debaty tak energetici volají po dalších záložních zdrojích. Teď to suplují trochu i klasické elektrárny jejich výkon se dá relativně efektivně řídit nebo odpojovat. Po zavření uhlí, plynu a nedej Bože jádra bych tedy nechtěl být odsouzen vyrovnávat spotřeby hypermegaultrasuper bateriemi někde v úložisti. Nebo tím ze každý dům bude mít baterie ze které pojede v noci čerpadlo a ještě nabíjí do auta třeba jen 25kwh na příští den. Děkuji za relevantní argumenty.
BEV zapojene do V2G (ale i nezapojene) tvori alternativu k precerpavaci elektrarne.Ve chvili, kdy jich bude vyznamne mnozstvi, tak vesekere prebytky z nocni prace JE, ale i z poledni prace FVE nepujdou do precerpavacich elektraren, ale prave do BEV.K tomu je potreba, aby bylo co nejvice verejnych "pomalych" (ale chytrych) nabijecek, ktere Vam vymenou za nizsi cenu dodaji energii za mnohem nizsi cenu, ale tehdy, kdy se jim to hodi.
Problém je ze jaderné elektrárny se odstavují, stejně tak uhelné a teď chceme rychlý konec i plynových, zbývá tedy fotovoltaika, voda a vítr, kromě části vody vše nárazové zdroje, takže z čeho budete ty auta v noci nabíjet? Lenka bych tedy nechtěl aby někdo můj Ev využíval místo přečerpávaci elektrárny a to ze 2 hlavních důvodu 1) baterie má prostě omezený počet cyklů už s těším na to vyúčtování včetně amortizace 2) když mi vycucnou 1 kW tak já potřebuju zpět více abych ji natlačil zpět do baterky 3) jsme zvědav jaký by byl mechanismus ze když pak v noci zavolá dcera ze potřebuje přivést a já měl připojeno abych si nabil nebudu mít skoro prázdno. Princip individuální mobility je ta svoboda ze je moje volba kdy vyjedu nebo kdy vyjet potřebuju. Stát a energetické firmy prostě potřebuju mít značnou část ve svých rukou a ne být závislí na počtu připojených Ev. Ono taky hodně jich bude stát před paneláky nebo o víkendu před chatou a není reálné aby na většině těch míst byla v dohledných desetiletích nabíječka co tohle bude umět.
Každý si musí uvědomit, že jeho osobní svoboda je něco, co není již dnes respektováno a v budoucnu se tento prostor plánovitě zmenší. S tím souvisí i toto omezení mobility běžné populace. To je plán, který se realizuje.
Snad si to uvědomí dost lidí dřív než bude pozdě. Ale ono to roste s každým zásahem do jejich osobního života. S cenou elektřiny a plynu plno lidí změnilo pohled na greendeal. Uvidíme. Jako snížit závislost na dovozu surovin je super jak se ukazuje ale musí se jít logickou a efektivní cestou ne zelený fanatismem a doufání v zisky z nutnosti prejit na nové vozy. Držme se jadra, nahraďme uhlí a plyn čerpadly, ale nejde to kombinovat se překotnou elektromobilitou to už prostě lidé, rozpočty ani technologie nedají.
Vy jste nikdy nic nestavel, ze?
Největší sranda (pro jedny k pláči pro druhé) je to co se moc neřekne nahlas, tedy ze to zaplatí hlavně běžní klienti eon a daňoví poplatníci (stát vybere méně na daních) eon si to dá do nákladů respektive sníží zisk, ten si doplní na klientech respektive to podělí se snížením daně o náklady. Takže třikrát hurá další černá díra na peníze domácnosti a do veřejných rozpočtů. Takhle vypadá překotná elektromobilita v praxi.
Konkrétní adresa/souřadnice místa?
G29X+R2 Lovosice
tyhle easy kódy moc nefungujíje to klasicky 50.519599237315205, 14.047870572553903
UTFG
Ty pocty nabijecich bodu jsou nejake divne, ne? 3+2+2 = 5?
3+2=5, přehlédl jste výraz "z toho dva"
Fantastické je, že můžete doplnit vodu do ostřikovače a ještě k tomu zdarma !!! Hned si tam dojedu z Prahy dobít Teslu.
Chtěl bych vědět, kolik tam stojí 1 kWh.
To se můžete snadno dozvědět, www.eondrive.cznápověda: 10Kč/kWh
to by bolo paliva pre petrolheadov, a oni postavia zastrcky s displejmi za 20 mega tvl
Proti ceně za jednu fosilní pumpu je to skoro zadarmo. Navíc na benzínu a naftě už skoro žádná marže není, na nabíjení naopak rekordně vysoká. Teda pokud tam někdo přijede nabíjet.
Kolik podle vas stoji takova "fosilni" pumpa? Kolik za den obslouzi klientu?
malá třístojanovka s malým shopem od 30 nahoru, velká od 70 výš plus pozemekKolik obslouží klientů? Tolik, kolik jich přijede natankovat. U některých pump nevidíte živáčka, u jiných je narváno.
Ze by to za poslednich par let vzrostlo na nasobek? To se mi moc nezda.Nicmene je hezke, ze to porovnavate s vystavbou tam, kde kapacitni pripojka. Zkuste to postavit tam, kde to je potreba a uvidite ten ficak za pripojku.Navic neni prravda, ze jich obslouzi "kolik jich prijede". Stojanu je pet, budu na vas hodny a budu pocitat, ze jeden nabije a druhy prijede. Za den obslouzi sto aut? Spocitejte si jaka by musela byt marze aby se to zalatilo. On to nestavi E.ON jen tak pro nic za nic.Zelena reklama a "virtue signalling", nic vic. Kdyby si to zkusil udelat soukromnik, splace nad vydelkem.
za celkem snesitelné peníze se kapacitní přípojce snadno vyhnete, 40panelů na zastřešení a 100kWh baterie, pak vám bohatě postačí přípojka 3x32A
myslíte kolik obslouží rychlonabíjecí hub?To záleží na tom, jaká auta bude obsluhovat, po silnicích jezdí od Audi e-tron GT s nabíjením 275kW po malé plečky, které z DC berou stěží 30kW.Vezměme tenbto e.on hub, resp jeho HPC část a jako typického klienta id. nebo enyaq. láduje 120kW, baterie 77kWh, typické dobíjení z DC 20->80%, tedy 77*0,6=43kWh, takže tam bude stát maličko přes 20 minut. Tedy dejme tomu s manipulační rezervou 2 auta za hodinu * 3 HPC stojany = 6 aut za hodinu a "prodáno" 250kWh s obchodní přirážkou 7kč/kWh při současném ceníku e.on, tedy celkem to je schopno "brutto vydělat" 1750Kč. Očištěno od DPH to vychází 1446 Kč. Minus náklady, především odpisy a cena peněz. Teoretické maximum. Reálně nedosažitelné, protože není kdo by nabíjel.
Ta obchodni prirazka vubec nemusi byt takova, jak pisete. Je dost pravdepodobne, ze tam prijede nekdo nabijet prave ve chvili, kdy aktualni spotova cena energie na burze bude mnohem vyssi nez tech 10Kc/kWh.
ale my se nebavíme o Bohemia energy... si jako fakt myslíte, že e.On nakupuje spot?
Tak v to pevne doufam. Urcite bych nechtel dodavatele, ktery, kdyz se mu sejde previs poptavky (spicka) nekomu nedoda elektrinu jen proto, ze nema nakoupeny base load ani peak load.Na druhou stranu je treba si uvedomit, ze ten dodavatel, kdyz ma nakoupeno vic, nez je jeho poptavka, tak muze spotove prodavat tem, kteri nemaji nakoupeno dost. Tudiz v dobe vysokych spotovych cen se teoreticky muze rozhodnout, jestli to nacpe do nejake hypernabijecky, protoze k ni prave prijelo auto, nebo to proda za dvojnasobek na burze.Jak dobre lze v soucasne dobe predikovat kdy bude potreba tech celych 650 kW, kdyz k te nabijecce jezdi tech BEV zatim tak malo?
Cili jste si prave spocital, proc to nedelaji soukromnici. Nevydelali by si ani na slanou vodu.
Tak v Lovosicích jsou 4 hyperchargery, 4x 350kW Ionity a teď ještě tohle? Proboha proč?
Přesně jak píše jozka - protože je tam blízko kapacitní vedení, které je na celém tom cirkuse to nejdražší
Protoze to tam sice neni potreba, ale da se to tam postavit (ma dostatecne pripojeni).Nezalezi na tom, co chcete vy, podstatne je to tamagoci. Elektromobilita v kostce.
Hyperchargerů je tam hned 8, Ionity 4 + 4 v přípravě. Plus tohle pětistojanové monstrum od E.Onkam se hrabe Hradec Králové nebo Ústí nad Labem...:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.