Mam rocny S-Max a zial ten dvojspojkovy automat mi vobec nevyhovuje, ked chce clovek zrychlit, tak mu trva vecnost kym podradi, stara dobra prva generacia s hydromenicom.Vie niekto ci toto je hydromenic alebo dvojspojka?
Pred predbiehaním prepnúť do športového módu, vtedy tá prevodovka začne radiťsvižne. Jazdím na cca 2013 ročníku a bežný režim je dobrý akurát na diaľnicu, inak tá prevodovka strašne dusí motor ekootáčkami, celé zle. Pritom pri výraznejšom zrýchlovaní radí celkom logicky.
Obsah dva litry ctyri valce bude a pomalu uz je v dnesni dobe jako top.
V Evropě už to asi lepší nebude, ale v Americe mají minivany pořád ještě poměrně velké šestiválce, mnohdy dokonce v základu. Aktuální Chrysler Pacifica má jako základní motor 3.6 V6, Toyota Sienna má sice v základu čtyřválec 2.7, ale za příplatek dostává 3.5 V6, Kia Sedona dostává volitelně 3.3 V6 a Honda Odyssey je pouze s 3.5 V6. Proti evropským alternativám jsou trochu jinde i výkonem - běžně mají ke 300 koním a 0-100 dávají mezi 7.5 a 8 vteřinami.
tak aby nie, prve co spravili, vytreli si prdel s kjotskym protokolom.
treba takova vsuvka, Ford Mustang, v Evrope je nejprodavanejsi motorizace 5 litrova V8, v USA je naopak nejprodavanejsi varianta 2.3 se 4 valcem
Výjimka co potvrzuje pravidlo 😏
tohle nema s Kjotskym protokolem nic spolecneho, v USA je to ciste otazka poptavky trhu, o mensi motorizace v takovych autech proste neni poptavka a nema smysl ho tedy ani nabizet, v Evrope naopak lidi nesmyslne resi tabulkovou spotrebu s vydinou obrovskych sum ktere jakoze zaplati na palivu navic, pritom kdys si clovek spocita kolik navic by za rok projel na benzinu/nafte u vetsiho motru, casto vyjde ze doslova smesne penize, zdejsi zakaznimk proste resi spotrebu na prvnim miste a velke objemy kde je papirova hodnota vetsi tak nemaji prodejne sanciemisne takove motorizace take vetsinou nemajij zadnej problem a bezproblemu prochazi, jen o ne proste neni ze stranyz akazniku zajem, a vyrobci je tedy va nasem Evropskem trhu nenabizej B-] treba FCA zde prodavalo Fiat Freemont s benzinovym 6 valcem, ve chvili kdy vyskrtli z nabidky naftu protoze neprosla emisema tak se za rok prodali v evrope 2 a kusy, Evropan je proste porpdenej z nafty, a nabidka je pak podle toho oklestena, vesmes se benzinaky v Evrope prodavaji dobre jen u sportovnejsich aut kam jeste automobilky nenapadlo tu naftu dat, emisne ale v Evrope nemaj problem ani 6 ani 8 valce, jen se proste nevyplatej na zdejsim trhu prodavat, protoze se jich proda hrozne malo
ono to není tak úplně pravda: vysokoobjemové motory mají problém s produkci CO2, resp. automobilka má nějaké kvóty, do kterých se musí vejít jinak platí velký prachy, a pokud může stejný výkon vydolovat z dvoulitru, nebude tam cpát šestiválec .... Smutné je, že se to týká čím dál tím těžších aut. Další věc je spotřeba, s 3,6l atmosférou se prostě na čísla dvakrát oturbenému dieselu nedostanete, a jeho výdrž nikoho nezajímá, po 200 tisících či 2 - 3 letech jdou auta u většiny lidí z baráku ...
Nevím kdo v Evropě přišel na nesmysl, že minimotor má menší spotřebu/emise než motor o polovinu větší. Zářným důkazem, jaká je to blbost, je klasické srovnání dvou a třílitrových dieselů od Audi a BMW. Třílitry mají prokazatelně nižší reálnou spotřebu, než dvoulitry. Například x X3 2,0d se v běžném provozu město/okres/dálnice nedostanete po 8,5l, ale s třílitrem 3,0d není problém jezdit o litr méně. U Audi totéž. Tam dokonce za 7l umí jezdit 200kW Q7, ale s dvoulitrem 140kW Q5 je úspěch se dostat pod 8.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.