U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

U Citroënu mají, jak vidno, ze spojenectví s Peugeotem ve skupině PSA hlavy pořádně zamotané. Svědčí o tom i poslední vyjádření nejvyššího představitele této tradiční francouzské značky Frédérica Banzeta.
U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

„Obě automobilky se snaží společně co nejlépe pokrýt trhy ve světě. To ale neznamená, že se občas nevyskytnou výjimky. Odvíjí se to vždy od velikosti segmentu. Pokud je malý a své vozy v něm nabízí hodně soupeřů, nemá valného smyslu mít tam obě naše značky. Jinak ale vidím jako přínosné a zajímavé, když se prezentujeme vedle sebe,“ řekl Banzet v rozhovoru Automotive News Europe.

Banzet tak naznačil, že si budou muset dát větší pozor, aby spolu nesmyslně nesoutěžili tak, jako se to děje v některých případech nyní. 

Stačí ostatně malý pohled na český trh a příklad v podobě vozů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Podle statistik Svazu dovozců automobilů vykázaly obě značky s těmito vozy za první čtyři měsíce letošního roku 206 (Citroën) respektive 319 (Peugeot) registrací.

V obchodní třídě „nižší střední“ to stačilo na 17. respektive 11. příčku. Žádný úchvatný výsledek ani pro jednu značku. Nebo to lze naopak chápat jako příklad velkého segmentu, kde to funguje?

Lehký rozdíl je i v cenách obou vozů. Citroën C-Elysée u nás začíná na 217 500 korunách a Peugeot 301 na 232 500 korunách. 

Frédéric Banzet v rozhovoru odmítl, že by se podle cen stanovovalo místo značek na trhu. „Nikdy jsme neřekli, že by se to určovalo podle ceny. Vždy hledíme na zákazníka, na jeho očekávání. Podle toho se pak značky na trhu projevují. Pro ilustraci, dnes cena nového Citroënu C3 ve Francii začíná na 12 150 eur a končí na 21 000 eur. Model DS3 stojí 16 500 až 30 000 eur. Sami vidíte, jak široké cenové rozpětí naše vozy mají.“

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků