U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

U Citroënu mají, jak vidno, ze spojenectví s Peugeotem ve skupině PSA hlavy pořádně zamotané. Svědčí o tom i poslední vyjádření nejvyššího představitele této tradiční francouzské značky Frédérica Banzeta.
U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

„Obě automobilky se snaží společně co nejlépe pokrýt trhy ve světě. To ale neznamená, že se občas nevyskytnou výjimky. Odvíjí se to vždy od velikosti segmentu. Pokud je malý a své vozy v něm nabízí hodně soupeřů, nemá valného smyslu mít tam obě naše značky. Jinak ale vidím jako přínosné a zajímavé, když se prezentujeme vedle sebe,“ řekl Banzet v rozhovoru Automotive News Europe.

Banzet tak naznačil, že si budou muset dát větší pozor, aby spolu nesmyslně nesoutěžili tak, jako se to děje v některých případech nyní. 

Stačí ostatně malý pohled na český trh a příklad v podobě vozů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Podle statistik Svazu dovozců automobilů vykázaly obě značky s těmito vozy za první čtyři měsíce letošního roku 206 (Citroën) respektive 319 (Peugeot) registrací.

V obchodní třídě „nižší střední“ to stačilo na 17. respektive 11. příčku. Žádný úchvatný výsledek ani pro jednu značku. Nebo to lze naopak chápat jako příklad velkého segmentu, kde to funguje?

Lehký rozdíl je i v cenách obou vozů. Citroën C-Elysée u nás začíná na 217 500 korunách a Peugeot 301 na 232 500 korunách. 

Frédéric Banzet v rozhovoru odmítl, že by se podle cen stanovovalo místo značek na trhu. „Nikdy jsme neřekli, že by se to určovalo podle ceny. Vždy hledíme na zákazníka, na jeho očekávání. Podle toho se pak značky na trhu projevují. Pro ilustraci, dnes cena nového Citroënu C3 ve Francii začíná na 12 150 eur a končí na 21 000 eur. Model DS3 stojí 16 500 až 30 000 eur. Sami vidíte, jak široké cenové rozpětí naše vozy mají.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků