asi neví kudy kam :-P
zato s pohonom na vodik mu to ide viac ako dobre...
Tak začni prodávat vše co máš,vodík je nejblíž v D a za pecku ;-)
No..trochu som schladol, ked som videl cenu 8euro za kg vodika!na 8kg prejde 200km - to je 12Sk/km :Dsnad to klesne..no este stale ten vykon..266k na 6liter 12V..no pri tej vahe nic moc - ale zaciatky su tazke..tesim sa ako to bude pokracovat..byePeeT
zajímavé. bmw s turbem, o tom samém si diskutuje na webu hondy (www.hondaclub.cz). To byly poslední automobilky, které (velmi úspěšně) obhajovali krásu nepřeplňovaných motorů. kam ten svět spěje ...
Ono jsou dva způsoby jak snadno zvýšit výkon - zvětšit objem, nebo nasadit přeplňování. Oboje má své výhody a nevýhody.Ladit pořád atmosférické motory nejde. Pokud má být motor určen pro co nejširší spektrum řidičů, je vyladěná vysokootáčková atmosfera spíše na obtíž. Ta se hodí pro dynamičtější řidič, než pro klidného "dědulu". Tím, že BMW nasadí nízkotlaké přeplňování a pohraje si s nastavením, získa velmi lineární motor s vyšším výkonem, který bude ještě komfortnější, než běžné R6 motory.Ono se stačí podívat na Type-R. Ano dvoulitr 200 koní, u S2000 250, ale není to použitelné pro denní ježdění, do rodinného vozu atd. Pokud by to byl třeba 3,2 V6 200-250 koní, tak pak je to velmi komfrotní motor. Pokud si vezmou ten dvoulitr dají tam turbo a dostanou těch 200 koní, je z toho opět vcelk použitelný motor i do běžných vozů.Takže atmosfera se uplatní, ale spíše u sportovně laděných modelů, než u vozů pro denní ježdění. (Ještě jste vynechal Renault a jeho 147 atmosférických kilowatů v Cliu)
Podle mého názoru má turbo (tj při zvýšení výkonu zároveň i zvýšení točivého momentu) význam u "méně objemných" motoru, řekněme čtyřválců. Motory s vyšším objemem mají síly dost samy o sobě, pak se ukáže skutečná kvalita motoru zvyšováním výkonu ve vyšších otáčkách (jak to ukazuje BMW u aktuální řady 2.5, 3.0 R6). Nakonec i mercedes pochopil, že turbo není vše - viz nový AMG 6.3.Ten postesk spíš směřoval k tomu, že zmíněné značky ukazují, že to jde (u benzinu) i bez turba. Nakonec budeme mít všichni 0.8 L tříválce se super výkonem - ale už to nebude ta sranda.
Jenže vše má své meze. Takový 3,0 R6 od BMW, pokud má být i nadále schopen běžného provozu pro běžné řidiče je již dost na vrcholu. Pokud by se šlo stále atmosférickou cestou a mělo se v budoucnu dosáhnout výkonu jako u 330TwinTurbo, tedy nějakých 300 koní, pak by to mělo za následek, že ten motoru bude hodně točivý, což prostě není vhodné pro většinu řidičů.Také doufám, že atmosférické motory se neztratí, ovšem chápu snahu automobilek nasadit turba do běžných vozů, ale soft turba, které navýší výkon jen mírně a zachovají slušnou dávku komfortu. Vícestupňové přeplňování, kombinace kompresor+turbo je vcelku dobrou cestou, jak nezničit charakter motoru, jak nemít velké turbo-dírky, velké ochabnutí ve vysokých otáčkách atd.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.