U BMW se chystá turboofenzíva pro sedmičkovou řadu

Německá automobilka BMW zaútočí s příští generací vrcholné verze 7 proti svým konkurentům. Dle dostupných informací chystá bavorský výrobce poměrně silnou motorovou válku. Audi před nedávnem oznámilo nasazení dvanáctiválcového naftového motoru do modelu A8 a BMW nemůže zůstat pozadu.

Je vcelku logické, že s novou generací přijdou inovované motory a tedy i větší výkon. Pro BMW je ovšem nezvyklá cesta, jakou této inovace chtějí dosáhnout.

Vypadá to totiž, že si inženýři ve vývoji oblíbili přeplňování. Z informací vyplývá, že BMW chystá nasadit osmiválec dopovaný turbodmychadlem, který by měl nabídnou výkon více než 294 kW (400 k) a naftový motor se stejným přeplňováním o výkonu okolo 250 kW (340 k). Vrcholem by u nové generace měl být šestilitrový dvanáctiválec, opět dopovaný turbodmychadly, s výkonem přes 404 kW (550 k).

K tomu všemu se v sedmičce objeví i náhon na všechna kola X-Drive, který bude konkurovat Quattru a 4Maticu největších konkurentů. Třešničkou pak bude i varianta Hydrogene, která umožní spalovat vodík.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků