U BMW se chystá turboofenzíva pro sedmičkovou řadu

Německá automobilka BMW zaútočí s příští generací vrcholné verze 7 proti svým konkurentům. Dle dostupných informací chystá bavorský výrobce poměrně silnou motorovou válku. Audi před nedávnem oznámilo nasazení dvanáctiválcového naftového motoru do modelu A8 a BMW nemůže zůstat pozadu.

Je vcelku logické, že s novou generací přijdou inovované motory a tedy i větší výkon. Pro BMW je ovšem nezvyklá cesta, jakou této inovace chtějí dosáhnout.

Vypadá to totiž, že si inženýři ve vývoji oblíbili přeplňování. Z informací vyplývá, že BMW chystá nasadit osmiválec dopovaný turbodmychadlem, který by měl nabídnou výkon více než 294 kW (400 k) a naftový motor se stejným přeplňováním o výkonu okolo 250 kW (340 k). Vrcholem by u nové generace měl být šestilitrový dvanáctiválec, opět dopovaný turbodmychadly, s výkonem přes 404 kW (550 k).

K tomu všemu se v sedmičce objeví i náhon na všechna kola X-Drive, který bude konkurovat Quattru a 4Maticu největších konkurentů. Třešničkou pak bude i varianta Hydrogene, která umožní spalovat vodík.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků