U BMW se chystá turboofenzíva pro sedmičkovou řadu

Německá automobilka BMW zaútočí s příští generací vrcholné verze 7 proti svým konkurentům. Dle dostupných informací chystá bavorský výrobce poměrně silnou motorovou válku. Audi před nedávnem oznámilo nasazení dvanáctiválcového naftového motoru do modelu A8 a BMW nemůže zůstat pozadu.

Je vcelku logické, že s novou generací přijdou inovované motory a tedy i větší výkon. Pro BMW je ovšem nezvyklá cesta, jakou této inovace chtějí dosáhnout.

Vypadá to totiž, že si inženýři ve vývoji oblíbili přeplňování. Z informací vyplývá, že BMW chystá nasadit osmiválec dopovaný turbodmychadlem, který by měl nabídnou výkon více než 294 kW (400 k) a naftový motor se stejným přeplňováním o výkonu okolo 250 kW (340 k). Vrcholem by u nové generace měl být šestilitrový dvanáctiválec, opět dopovaný turbodmychadly, s výkonem přes 404 kW (550 k).

K tomu všemu se v sedmičce objeví i náhon na všechna kola X-Drive, který bude konkurovat Quattru a 4Maticu největších konkurentů. Třešničkou pak bude i varianta Hydrogene, která umožní spalovat vodík.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků