U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

Honda potvrzuje, že kamery místo zrcátek budou na novém elektromobilu E standardní výbavou.

Honda bude první automobilkou, která do segmentu kompaktních vozů zavede technologii kamerového systému namísto konvenčních zrcátek. Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu.

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. Tato vychytávka je však u německého výrobce za příplatek 36.942 Kč. Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu.

Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy spuštěny rezervace. Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. Ostatně za design, technologickou výbavu a kvalitu zpracování bude chtít Honda řádně zaplatit.

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Ke kamerám místo zrcátek ještě Honda dodává, že zlepšují aerodynamiku vozu, a absence velkých zrcátek na karoserii rovněž snižuje aerodynamický hluk. Displeje jsou poté situovány na obou koncích palubní desky, aby měl řidič periferním viděním přirozený výhled na situaci za vozem. Na objektivech kamery by se poté neměla udržovat voda díky voděodolné povrchové úpravě.

S obrazem na displejích může řidič dále pracovat a například si záběr kamery rozšířit. Při zařazení zpátečky se na displejích automaticky zobrazí pomocné čáry parkovacího asistentu a vůči konvekčním zrcátkům redukují kamery slepé úhly za autem až o 50 %. Kontrast displejů se automaticky upravuje v závislosti na okolních světelných podmínkách.

Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

K pohonnému ústrojí E zatím Honda potvrzuje jen elektromotor pohánějící zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo rychlonabíječkou zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky. Mimochodem i středové zrcátko je digitální. Prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků