U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

Honda potvrzuje, že kamery místo zrcátek budou na novém elektromobilu E standardní výbavou.

Honda bude první automobilkou, která do segmentu kompaktních vozů zavede technologii kamerového systému namísto konvenčních zrcátek. Co byste ovšem čekali jako drahou příplatkovou výbavu, to bude automobilka na elektromobilu E nabízet ve standardní výbavě. A kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít prostě smůlu.

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Pro srovnání, kamery místo zrcátek – neboli takzvaná „virtuální zrcátka“ – jež dění za autem zobrazují na displejích v interiéru, začalo v produkci poprvé nabízet Audi u elektromobilu e-tron. Tato vychytávka je však u německého výrobce za příplatek 36.942 Kč. Honda tak půjde proti proudu a trendy technologii nabídne už v základu.

Ceny Hondy E ještě nebyly zveřejněny, přesto ale již byly pro některé země Evropy spuštěny rezervace. Každopádně se ale očekává, že „cool-future-retro“ vypadající elektrický hatchback nebude zrovna tím nejlevnějším. Ostatně za design, technologickou výbavu a kvalitu zpracování bude chtít Honda řádně zaplatit.

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Ke kamerám místo zrcátek ještě Honda dodává, že zlepšují aerodynamiku vozu, a absence velkých zrcátek na karoserii rovněž snižuje aerodynamický hluk. Displeje jsou poté situovány na obou koncích palubní desky, aby měl řidič periferním viděním přirozený výhled na situaci za vozem. Na objektivech kamery by se poté neměla udržovat voda díky voděodolné povrchové úpravě.

S obrazem na displejích může řidič dále pracovat a například si záběr kamery rozšířit. Při zařazení zpátečky se na displejích automaticky zobrazí pomocné čáry parkovacího asistentu a vůči konvekčním zrcátkům redukují kamery slepé úhly za autem až o 50 %. Kontrast displejů se automaticky upravuje v závislosti na okolních světelných podmínkách.

Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

K pohonnému ústrojí E zatím Honda potvrzuje jen elektromotor pohánějící zadní kola a možný dojezd na jedno nabití přes 200 km. Nabití do 80% kapacity by mělo rychlonabíječkou zabrat jen 30 minut.

Na interiér prototypu již automobilka lákala dříve. Minimalistický přístup je tak dosažen rozsáhlým použitím displejů po celé délce palubní desky. Mimochodem i středové zrcátko je digitální. Prostředí interiéru má vyvolávat pocit obývacího pokoje. Moderní techniku tak doplňuje imitace dřevěného obložení a pohodlně vypadající textilní potahy sedaček.

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků