Tyto vozy ztrácejí v USA nejvíce hodnoty. Tabulce vévodí Němci

Existuje jen málo nových aut, která vám začnou po nákupu růst na ceně. Většinou jsou to naopak ekonomické propadáky a těmto modelům to jde na severoamerickém trhu nejlépe.

Kdo bude mít z masivní ztráty hodnoty relativně nového automobilu nepochybně velkou radost, jsou logicky zájemci o ne příliš staré ojetiny. Samozřejmě to neznamená, že takový model nemůže mít najeto statisíce kilometrů, přesto je pravděpodobné, že tři roky starý vůz, který byl předmětem zkoumání společnosti iSeeCars, bude na tom technicky přeci je o něco lépe než deset nebo patnáct let starý stroj.

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Než se dostaneme k samotným výsledkům, stojí za připomenutí, že severoamerické reálie nelze příliš vztáhnout na pravidla platící v Evropě. Zatímco v USA je auto především předmět denní spotřeby, který má jednoduše sloužit a velké oblibě se tam proto těší hlavně spolehlivé modely, u nás je vůz více či méně symbolem statusu. Chcete důkaz? Tak se pojďme podívat na žebříček deseti tříletých aut s největší ztrátou hodnoty, která byla vybrána firmou iSeeCar po průzkumu celkem 4,1 milionu automobilů.

Modely s největší ztrátou hodnoty v USA za tři roky podle iSeeCars
Pořadí Automobil Průměrná ztráta hodnoty za 3 roky Ztráta hodnoty v % Ztráta hodnoty s ohledem na průměr
1. BMW řady 5 30 846 $ 52,6 1,5x
2. VW Passat 14 906 $ 50,7 1,4x
3. Mercedes E 34 010 $ 49,9 1,4x
4. BMW řady 3 24 024 $ 49,8 1,4x
5. Ford Taurus 18 098 $ 49,7 1,4x
6. Chrysler 200 14 011 $ 48,4 1,4x
7. VW Jetta 13 157 $ 48,1 1,4x
8. Audi A3 21 120 $ 47,9 1,4x
9. Cadillac SRX 26 291 $ 47,2 1,3x
10. Buick Enclave 26 620 $ 46,8 1,3x
Průměr pro všechna auta v USA 35,0 1,0x

Že se na první příčce umístila německá luxusní značka, patrně nebude příliš překvapivé. Zmiňovaným tabulkám vévodí BMW řady 5, které po třech letech ztrácí až 52,6 procenta své hodnoty. Jinak řečeno, průměrná cena zánovní pětky se na severoamerickém trhu pohybuje kolem 30.846 dolarů, v přepočtu přibližně 684 tisíc korun.

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

O moc lépe na tom není ani další německý vůz, konkrétně Volkswagen Passat. V USA vám za tři roky ztratí na hodnotě až 50,7 procenta, a to znamená, že pak si ho jako ojetinu může zájemce koupit za 14.906 dolarů, což dělá zhruba 330 tisíc korun. Ne že by auta od VW v Evropě neztrácela významně na hodnotě, právě Passat si však cenovky drží poměrně slušně, i když má vyšší nájezd nebo vyšší věk.

Třetí příčka iSeeCars patří Mercedesu třídy E. Za stejnou stanovenou dobu tento vůz ztratí téměř polovinu své hodnoty a v USA se takto stará auta prodávají v průměru za 34.010 dolarů, tedy asi 754 tisíc Kč. V první desítce pak z Evropy najdete na čtvrtém místě BMW řady 3, sedmé místo okupuje Jetta a hned za ní stojí Audi A3.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Z japonských modelů nenajdete v žebříku jediný, naopak Amerika obsadila zbylé pozice. Nejvýše stojí Ford Taurus, následovaný Chryslerem 200, přičemž tabulku uzavírají dva crossovery Cadillac SRX a Buick Enclave. Mimochodem, pokud jde o srovnání s běžnými auty, BMW řady 5 ztrácí až jeden a půl násobek své hodnoty oproti průměru.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků