Tyto vozy ztrácejí v USA nejvíce hodnoty. Tabulce vévodí Němci

Existuje jen málo nových aut, která vám začnou po nákupu růst na ceně. Většinou jsou to naopak ekonomické propadáky a těmto modelům to jde na severoamerickém trhu nejlépe.

Kdo bude mít z masivní ztráty hodnoty relativně nového automobilu nepochybně velkou radost, jsou logicky zájemci o ne příliš staré ojetiny. Samozřejmě to neznamená, že takový model nemůže mít najeto statisíce kilometrů, přesto je pravděpodobné, že tři roky starý vůz, který byl předmětem zkoumání společnosti iSeeCars, bude na tom technicky přeci je o něco lépe než deset nebo patnáct let starý stroj.

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Než se dostaneme k samotným výsledkům, stojí za připomenutí, že severoamerické reálie nelze příliš vztáhnout na pravidla platící v Evropě. Zatímco v USA je auto především předmět denní spotřeby, který má jednoduše sloužit a velké oblibě se tam proto těší hlavně spolehlivé modely, u nás je vůz více či méně symbolem statusu. Chcete důkaz? Tak se pojďme podívat na žebříček deseti tříletých aut s největší ztrátou hodnoty, která byla vybrána firmou iSeeCar po průzkumu celkem 4,1 milionu automobilů.

Modely s největší ztrátou hodnoty v USA za tři roky podle iSeeCars
Pořadí Automobil Průměrná ztráta hodnoty za 3 roky Ztráta hodnoty v % Ztráta hodnoty s ohledem na průměr
1. BMW řady 5 30 846 $ 52,6 1,5x
2. VW Passat 14 906 $ 50,7 1,4x
3. Mercedes E 34 010 $ 49,9 1,4x
4. BMW řady 3 24 024 $ 49,8 1,4x
5. Ford Taurus 18 098 $ 49,7 1,4x
6. Chrysler 200 14 011 $ 48,4 1,4x
7. VW Jetta 13 157 $ 48,1 1,4x
8. Audi A3 21 120 $ 47,9 1,4x
9. Cadillac SRX 26 291 $ 47,2 1,3x
10. Buick Enclave 26 620 $ 46,8 1,3x
Průměr pro všechna auta v USA 35,0 1,0x

Že se na první příčce umístila německá luxusní značka, patrně nebude příliš překvapivé. Zmiňovaným tabulkám vévodí BMW řady 5, které po třech letech ztrácí až 52,6 procenta své hodnoty. Jinak řečeno, průměrná cena zánovní pětky se na severoamerickém trhu pohybuje kolem 30.846 dolarů, v přepočtu přibližně 684 tisíc korun.

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

O moc lépe na tom není ani další německý vůz, konkrétně Volkswagen Passat. V USA vám za tři roky ztratí na hodnotě až 50,7 procenta, a to znamená, že pak si ho jako ojetinu může zájemce koupit za 14.906 dolarů, což dělá zhruba 330 tisíc korun. Ne že by auta od VW v Evropě neztrácela významně na hodnotě, právě Passat si však cenovky drží poměrně slušně, i když má vyšší nájezd nebo vyšší věk.

Třetí příčka iSeeCars patří Mercedesu třídy E. Za stejnou stanovenou dobu tento vůz ztratí téměř polovinu své hodnoty a v USA se takto stará auta prodávají v průměru za 34.010 dolarů, tedy asi 754 tisíc Kč. V první desítce pak z Evropy najdete na čtvrtém místě BMW řady 3, sedmé místo okupuje Jetta a hned za ní stojí Audi A3.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Z japonských modelů nenajdete v žebříku jediný, naopak Amerika obsadila zbylé pozice. Nejvýše stojí Ford Taurus, následovaný Chryslerem 200, přičemž tabulku uzavírají dva crossovery Cadillac SRX a Buick Enclave. Mimochodem, pokud jde o srovnání s běžnými auty, BMW řady 5 ztrácí až jeden a půl násobek své hodnoty oproti průměru.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků