Opět přichází čas obdivovat designová řešení, která nám jakožto pozemním stvořením mnohdy unikají. Tentokrát v „klasické edici“.
Budeme se opakovat po vzoru prvního dílu, ale tato galerie nebude mít žádnou podstatnější výpovědní hodnotu kromě toho, že i design klasických supersportů zaslouží obdiv z jiné perspektivy. A že si designéři ve spolupráci s inženýry dávají záležet rovněž na té formě karoserií, kterou nemáme zrovna často možnost vidět. Je to galerie pro obdivovatele automobilového designu, ladných i hrubých křivek a rozdílných přístupů návrhářů, galerie pro zřejmě vskutku úzké publikum nadšenců. Již podruhé.
Tentokrát nám výběr vozů sahá od zakladatele supersportovního segmentu, ikonické Miury, přes titány od Ferrari jako 288 GTO či F40, až za přelom tisíciletí, jelikož definovat „klasiku“ dnes není úplně snadné. Pro někoho jsou klasickým obdobím 60. léta, pro někoho zase devadesátky. Ostatně na úžasu z modernějších superaut vyrostla autorova generace mileniálů, takže nám tu nechybí ani nesmrtelná Zonda, božské Enzo či desetiválcem zpívající Carrera GT.
Konkrétní volba modelů je opět z části podřízena realitě, jednoduše co nám bylo z oficiálních snímků automobilek k dispozici. Ne vždycky se totiž značky tímto pohledem na své modely pochlubí. Škatulku „supersportů“ máme navíc trochu volnější. Takový Mercedes-Benz SLR McLaren je určitě „super“, ale svou konfigurací a charakterem nepochybně spíše super-GT. Stejně tak jsme v hrstce případů zaskočili do kategorie konceptů a prototypů, u kterých byly občas automobilky s fotkami štědřejší.
Zdroj: Autorský článek | Zdroj videa: Lamborghini