Tyto jízdní asistenty jsou nepostradatelné! Alespoň podle Seatu

Seat zveřejnil seznam jízdních elektronických pomocníků, které jsou v novém autě nepostradatelné. Souhlasíte?

V cenících nových aut čím dál větší prostor zabírají bezpečnostní jízdní asistenty. Některé, jako například upozornění proti opuštění jízdního pruhu, se dostává do standardní výbavy kvůli hodnocení v nárazových testech. Většina jich je ale za příplatek. A tak kupující může stát před otázkou, jestli se mu skutečně vyplatí investovat do bezpečnostních paketů.

Samozřejmě, že automobilka doporučí vše, co zákazníkovi nabídne. Stejně je však zajímavé, jaké prvky výbavy považuje za nezbytné a čím si to odůvodní. Do těchto vod se nyní pouští Seat, respektive Marc Seguer, který ze své pozice značkového experta a vývojáře takových asistentů vybral sedm.

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Jmenuje prvky spojené s radarem. Tedy automatické nouzové brzdění v městských rychlostech a Traffic Jam Assist, tedy automatické popojíždění v kolonách. Ale také již zmíněné udržování v jízdním pruhu. „Systém předchází vzniku nebezpečných situací při chvilkové nepozornosti řidiče, protože dokáže také automaticky měnit směr jízdy,“ tvrdí Seguer.

Jako nejlepšího spolujezdce hodnotí systém pro rozpoznávání dopravních značek. Kolizím má efektivně zabránit i sledování mrtvého úhlu. Na dlouhých cestách považuje za mimořádně užitečnou funkci adaptivního tempomatu. Stres prý odstraňuje automatický parkovací asistent.

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Pokud k tomu mohu připojit svůj názor, coby redaktora, který podobné systémy v autech často testuje, s Marcem Seguerem souhlasím ve třech případech. Nouzovém brzdění, asistentu v kolonách a sledováním mrtvého úhlu. Musí to být však dobře odladěno, ne jako třeba u Suzuki Ignis, které na vás několikrát denně zakřičí, protože se k autu před sebou jen přiblížíte.

Ještě větší preciznost ale vyžaduje adaptivní tempomat, který využívám jen výjimečných případech, zejména mimo hustý provoz. Naopak o asistentech parkování si myslím přesný opak - zkoušení jejich funkce spíše stres okolí vyvolává, než tlumí.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků