Tyto jízdní asistenty jsou nepostradatelné! Alespoň podle Seatu

Seat zveřejnil seznam jízdních elektronických pomocníků, které jsou v novém autě nepostradatelné. Souhlasíte?

V cenících nových aut čím dál větší prostor zabírají bezpečnostní jízdní asistenty. Některé, jako například upozornění proti opuštění jízdního pruhu, se dostává do standardní výbavy kvůli hodnocení v nárazových testech. Většina jich je ale za příplatek. A tak kupující může stát před otázkou, jestli se mu skutečně vyplatí investovat do bezpečnostních paketů.

Samozřejmě, že automobilka doporučí vše, co zákazníkovi nabídne. Stejně je však zajímavé, jaké prvky výbavy považuje za nezbytné a čím si to odůvodní. Do těchto vod se nyní pouští Seat, respektive Marc Seguer, který ze své pozice značkového experta a vývojáře takových asistentů vybral sedm.

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Jmenuje prvky spojené s radarem. Tedy automatické nouzové brzdění v městských rychlostech a Traffic Jam Assist, tedy automatické popojíždění v kolonách. Ale také již zmíněné udržování v jízdním pruhu. „Systém předchází vzniku nebezpečných situací při chvilkové nepozornosti řidiče, protože dokáže také automaticky měnit směr jízdy,“ tvrdí Seguer.

Jako nejlepšího spolujezdce hodnotí systém pro rozpoznávání dopravních značek. Kolizím má efektivně zabránit i sledování mrtvého úhlu. Na dlouhých cestách považuje za mimořádně užitečnou funkci adaptivního tempomatu. Stres prý odstraňuje automatický parkovací asistent.

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Pokud k tomu mohu připojit svůj názor, coby redaktora, který podobné systémy v autech často testuje, s Marcem Seguerem souhlasím ve třech případech. Nouzovém brzdění, asistentu v kolonách a sledováním mrtvého úhlu. Musí to být však dobře odladěno, ne jako třeba u Suzuki Ignis, které na vás několikrát denně zakřičí, protože se k autu před sebou jen přiblížíte.

Ještě větší preciznost ale vyžaduje adaptivní tempomat, který využívám jen výjimečných případech, zejména mimo hustý provoz. Naopak o asistentech parkování si myslím přesný opak - zkoušení jejich funkce spíše stres okolí vyvolává, než tlumí.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků