Tyto jízdní asistenty jsou nepostradatelné! Alespoň podle Seatu

Seat zveřejnil seznam jízdních elektronických pomocníků, které jsou v novém autě nepostradatelné. Souhlasíte?

V cenících nových aut čím dál větší prostor zabírají bezpečnostní jízdní asistenty. Některé, jako například upozornění proti opuštění jízdního pruhu, se dostává do standardní výbavy kvůli hodnocení v nárazových testech. Většina jich je ale za příplatek. A tak kupující může stát před otázkou, jestli se mu skutečně vyplatí investovat do bezpečnostních paketů.

Samozřejmě, že automobilka doporučí vše, co zákazníkovi nabídne. Stejně je však zajímavé, jaké prvky výbavy považuje za nezbytné a čím si to odůvodní. Do těchto vod se nyní pouští Seat, respektive Marc Seguer, který ze své pozice značkového experta a vývojáře takových asistentů vybral sedm.

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Jmenuje prvky spojené s radarem. Tedy automatické nouzové brzdění v městských rychlostech a Traffic Jam Assist, tedy automatické popojíždění v kolonách. Ale také již zmíněné udržování v jízdním pruhu. „Systém předchází vzniku nebezpečných situací při chvilkové nepozornosti řidiče, protože dokáže také automaticky měnit směr jízdy,“ tvrdí Seguer.

Jako nejlepšího spolujezdce hodnotí systém pro rozpoznávání dopravních značek. Kolizím má efektivně zabránit i sledování mrtvého úhlu. Na dlouhých cestách považuje za mimořádně užitečnou funkci adaptivního tempomatu. Stres prý odstraňuje automatický parkovací asistent.

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Nový Seat Leon dostane rozvor delší o 50 mm a hlasovou asistentku Alexa

Pokud k tomu mohu připojit svůj názor, coby redaktora, který podobné systémy v autech často testuje, s Marcem Seguerem souhlasím ve třech případech. Nouzovém brzdění, asistentu v kolonách a sledováním mrtvého úhlu. Musí to být však dobře odladěno, ne jako třeba u Suzuki Ignis, které na vás několikrát denně zakřičí, protože se k autu před sebou jen přiblížíte.

Ještě větší preciznost ale vyžaduje adaptivní tempomat, který využívám jen výjimečných případech, zejména mimo hustý provoz. Naopak o asistentech parkování si myslím přesný opak - zkoušení jejich funkce spíše stres okolí vyvolává, než tlumí.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků