Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku?

Nesychronizovaný zpětný chod se potkal s roztočeným hřídelem ve sto kilometrech za hodinu. Jak to dopadlo je vidět na přiloženém videu i s vysvětlením.

Týrání pro automobilovou techniku nastává v momentě, když někoho napadne řidičský nesmysl. Věc, kterou běžně nevyzkoušíte se nadšenec do ničení automobilových součástek odhodlá pokořit. Třeba jako když se ve sto kilometrech za hodinu pokusí zařadit zpátečku.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Proti takto nevybíravým způsobům se například moderní automatické převodovky chrání pojistkami, které najdete i u některých manuálních skříní. Ovšem nikoli ve starém Opelu Astra. Záměr nizozemského youtubera, který si říká Master Milo byl skutečně zařadit zpětný chod v této rychlosti.

Ve "stovce" se to ovšem nepodařilo. Výsledkem byly jen pazvuky, které pro fanoušky techniky nejsou vůbec libozvučné. Rozdíl mezi táčkami hřídelů při potencionálním zpětném chodu byl už tak obrovský, že nebylo možné nesynchronizované ozubení jakkoli přesunout.

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Došlo tak jen na lámání a osekávání rovných zubů. Proto již při dalších pokusech nešel celý proces tak hladce ani za klidu vozu, při kterém má k řazení zpátečky docházet. Podařilo se však ve 20, ba dokonce i v 35 kilometrech za hodinu. Stejně to však nebyl příjemný zážitek. 

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků