Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku?

Nesychronizovaný zpětný chod se potkal s roztočeným hřídelem ve sto kilometrech za hodinu. Jak to dopadlo je vidět na přiloženém videu i s vysvětlením.

Týrání pro automobilovou techniku nastává v momentě, když někoho napadne řidičský nesmysl. Věc, kterou běžně nevyzkoušíte se nadšenec do ničení automobilových součástek odhodlá pokořit. Třeba jako když se ve sto kilometrech za hodinu pokusí zařadit zpátečku.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Proti takto nevybíravým způsobům se například moderní automatické převodovky chrání pojistkami, které najdete i u některých manuálních skříní. Ovšem nikoli ve starém Opelu Astra. Záměr nizozemského youtubera, který si říká Master Milo byl skutečně zařadit zpětný chod v této rychlosti.

Ve "stovce" se to ovšem nepodařilo. Výsledkem byly jen pazvuky, které pro fanoušky techniky nejsou vůbec libozvučné. Rozdíl mezi táčkami hřídelů při potencionálním zpětném chodu byl už tak obrovský, že nebylo možné nesynchronizované ozubení jakkoli přesunout.

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Došlo tak jen na lámání a osekávání rovných zubů. Proto již při dalších pokusech nešel celý proces tak hladce ani za klidu vozu, při kterém má k řazení zpátečky docházet. Podařilo se však ve 20, ba dokonce i v 35 kilometrech za hodinu. Stejně to však nebyl příjemný zážitek. 

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků