Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku?

Nesychronizovaný zpětný chod se potkal s roztočeným hřídelem ve sto kilometrech za hodinu. Jak to dopadlo je vidět na přiloženém videu i s vysvětlením.

Týrání pro automobilovou techniku nastává v momentě, když někoho napadne řidičský nesmysl. Věc, kterou běžně nevyzkoušíte se nadšenec do ničení automobilových součástek odhodlá pokořit. Třeba jako když se ve sto kilometrech za hodinu pokusí zařadit zpátečku.

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

Proti takto nevybíravým způsobům se například moderní automatické převodovky chrání pojistkami, které najdete i u některých manuálních skříní. Ovšem nikoli ve starém Opelu Astra. Záměr nizozemského youtubera, který si říká Master Milo byl skutečně zařadit zpětný chod v této rychlosti.

Ve "stovce" se to ovšem nepodařilo. Výsledkem byly jen pazvuky, které pro fanoušky techniky nejsou vůbec libozvučné. Rozdíl mezi táčkami hřídelů při potencionálním zpětném chodu byl už tak obrovský, že nebylo možné nesynchronizované ozubení jakkoli přesunout.

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Jak funguje spojka? A čím si ji někteří zbytečně ničí? Napoví názorná animace

Došlo tak jen na lámání a osekávání rovných zubů. Proto již při dalších pokusech nešel celý proces tak hladce ani za klidu vozu, při kterém má k řazení zpátečky docházet. Podařilo se však ve 20, ba dokonce i v 35 kilometrech za hodinu. Stejně to však nebyl příjemný zážitek. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků