Tým Škoda Motorsport odjíždí na závěrečnou soutěž mistrovství světa 2000

Tým Škoda Motorsport odjíždí v sobotu ráno do Walesu na závěrečný 14. podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích – Britskou rallye (23. – 26. 11). Děje se tak jen dva týdny poté, co nový vůz Škoda Octavia WRC zaznamenal první významné vítězství ...
Tým Škoda Motorsport odjíždí na závěrečnou soutěž mistrovství světa 2000
Tým Škoda Motorsport odjíždí v sobotu ráno do Walesu na závěrečný 14. podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích – Britskou rallye (23. – 26. 11). Děje se tak jen dva týdny poté, co nový vůz Škoda Octavia WRC zaznamenal první významné vítězství na mezinárodní soutěži, když tovární posádka Armin Schwarz – Manfred Hiemer svou výhrou na Semperit rallye v Rakousku potvrdila rostoucí konkurenceschopnost nové Octavie WRC.

„Poslední rok byl naplněn několika významnými momenty a Arminovo první místo na Semperit rallye všechny v týmu hodně povzbudilo,“ prohlásil Pavel Janeba, vedoucí týmu Škoda Motorsport. „V Británii se nám vždy tradičně dařilo, a tak další body, započítávané do šampionátu značek, by pro nás znamenaly příjemné zakončení letošní sezóny. Nikdo nezapomíná na vynikající třetí místo Stiga Blomqvista s Felicií Kit Car 1600 v roce 1996; Brunův (Bruno Thiry) výkon z loňského listopadu se navíc zapsal do historie naší značky jako nejlepší výsledek všech dob. Ve Walesu však bude velká konkurence, a tak to nebude vůbec snadné. V příštím roce bude Škoda slavit stoleté výročí svých sportovních aktivit a i tuto sezónu bychom rádi zakončili podobným způsobem jako v loňském roce,“ dodal Janeba.

Vítězství na Semperit rallye všechny členy týmu hodně motivovalo a ve spojení s výsledky optimalizačních testů na východním Slovensku z konce října naznačilo, že další umístění na bodované pozici je reálné. Přestože obě Octavie WRC se v letošním roce zúčastnily pouze sedmi podniků světového šampionátu, v celkové klasifikaci výrobců tým bojuje o celkové páté místo. Vozy Škoda Octavia WRC bodovaly hned na čtyřech soutěžích - v Monte Carlu, v Keni, v Portugalsku a v Řecku. Před rokem dojel Bruno Thiry v Británii na vynikajícím čtvrtém místě absolutně, což znamenalo nejlepší výsledek týmu v jeho celé sportovní historii.

V roce 1996 Armin Schwarz Britskou rallye vyhrál a v současné době je ve formě. Na poslední rallye seriálu, která se odehraje na pověstných klouzavých lesních cestách na uzemí Walesu, se mu budou jeho cenné zkušenosti hodit.

„I když v Rakousku se většinou jelo na asfaltových silnicích, naší technici úspěšně odzkoušeli několik novinek týkajících se optimalizace výkonu nového turbodmychadla a nastavení mezinápravového diferenciálu. V současné době jsme v těmto směru udělali maximum a já jsem s dosaženými výsledky spokojen. V Británii jezdím velmi rád a v minulosti se mi tam dařilo. Na loňské rallye jsme získali potřebná technická data pro optimální nastavení vozu, vývoj Octavie WRC se posunul hodně dopředu a já jsem v dobré pohodě. Mým cílem je bodovat a doufám, že právě to se nám příští víkend podaří.“

Španělská dvojice Luis Climent – Alex Romani dojela v Itálii těsně za Schwarzem a ve Walesu by se chtěla předvést v dobrém světle. „Na RAC mám dobré vzpomínky,“ přiznal Climent. „Loni jsme zde získali Pohár týmů FIA, a tak je pro mě návrat do Británie v roli továrního jezdce velkou výzvou. Na Slovensku jsme odzkoušeli různá nastavení podvozku, diferenciálů i agregátu, což by nám v Británii mělo umožnit znovu získat dobré umístění.“

Přestože se o Britské rallye stále hovoří jako o „RAC“, v její organizaci došlo v nedávné minulosti k několika změnám. Letos poprvé se všechny rychlostní zkoušky Britské rallye odehrají na šotolinových cestách ve Walesu a navíc se její ředitelství přesunulo do Cardiffu. Start úvodní speciální erzety první etapy byl organizátory přesunut na čtvrtek večer, aby pořadatelé splnili současné požadavky mezinárodní automobilové federace FIA. V přímé návaznosti na tyto změny došlo ke zrušení tradičních vložek na územích soukromých statků, které jezdcům vůbec nevyhovovaly.

Protože britský jezdec Richard Burns má stále teoretickou šanci získat letošní titul mistra světa v jezdcích pro sebe a odsunout doposud vedoucího jezdce celkové klasifikace Marcuse Gronholma na druhé místo, letošní Britská rallye slibuje vzrušující drama až do samého konce.

Poznámka: Belgický pilot Bruno Thiry bude příští sezónu hájit barvy týmu Škoda Motorsport v seriálu MS světa. Bližší informace získáte v článku Thiry bude v příští sezóně jezdit MS v rallye se Škodou, zařazeného mezi Aktuality.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků