Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

David Coulthard podepsal s týmem Red Bull Racing jednoroční smlouvu - Vedení stáje McLaren řeší otázku rozpočtu, odchází jim sponzor Exxon Mobil - Mercedes-Benz, BMW a Honda stahují žalobu na FIA - Enge je mezi elitní padesátkou jezdců, vítězí M. Schumacher.
Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

Dle oficiálního tiskového prohlášení je jasné, že v sezóně 2005 bude skotský pilot David Coulthard hájit barvy stáje Red Bull Racing. Podepsána byla jednoroční smlouva a Coultahrda čeká již dvanáctá závodní sezóna ve Formuli 1. Jeho stájovým kolegou bude Christian Klien.

Coulthard uvedl, že on sám chtěl pouze jednoletou smlouvu. Důvod je prý ten, že chce po sezóně 2005 mít možnost výběru, zda už ukončí svoji kariéru nebo zda bude dál pokračovat v závodění.

Dle neověřených zdrojů si skotský pilot vydělá za rok zhruba čtyři miliony dolarů a za každý mistrovský bod dostane dalších 180 tisíc dolarů jako bonusovou prémii.

Krátké zprávy

Dle pravidel Formule 1 pro zvýhodnění menších týmů mohou stáje od pátého místa dál v Poháru konstruktérů v pátečním tréninku nasadit třetí testovací vůz. To se pro sezónu 2005 týká i stáje McLaren, která oznámila, že tento krok učiní pouze na těch tratích, kde se jim to vyplatí.

***

Vedení stáje McLaren řeší otázku rozpočtu, protože jejich dlouhodobý sponzorský partner, firma Exxon Mobil, oznámil, že koncem roku 2005 uvažuje o odchodu z Formule 1. Tím by Ronu Dennisovi v rozpočtu chybělo pěkných pár miliónů eur ročně. McLaren prý již podniká kroky k sehnání dalších sponzorů, jako je například Samsung, Sinopec nebo Diageo (Johnnie Walker).

***

Podobný problém, jako má McLaren, stáj Ferrari nemusí řešit, protože jeden z jejich hlavních sponzorů, firma Vodafone, podepsal dvouletou smlouvu. Ferrari by tak mělo údajně dostat až 50 mil. eur ročně.

***

Mercedes-Benz, dodavatel motorů stáje McLaren, ustoupil od plánů zažalovat Mezinárodní automobilovou federaci kvůli změnám pro rok 2005 a 2006. FIA může změnit počet válců a objem motorů pouze v případě zájmu bezpečnosti, což podle Mercedesu a dalších automobilek tak není. Od žaloby s FIA se stáhly i firmy BMW a Honda.

***

Prestižní britský týdeník Autosport zveřejnil výsledky ankety, kde český závodník Tomáš Enge figuroval na 48. místě v padesátce nejlepších jezdců celého světa. V jednotlivých kategoriích se Enge dostal do elitní desítky jezdců třídy GT. Nejlepším pilotem planety se podle anglických novinářů stal sedminásobný mistr světa Formule 1 M. Schumacher.

***

Toyota představí svůj nový monopost 8. ledna 2005 na španělském okruhu Catalunya. Vylepšený vůz nese označení TF105 a řídit jej budou jezdci Jarno Trulli, Ralf Schumacher a testovací pilot Olivier Panis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků