Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

David Coulthard podepsal s týmem Red Bull Racing jednoroční smlouvu - Vedení stáje McLaren řeší otázku rozpočtu, odchází jim sponzor Exxon Mobil - Mercedes-Benz, BMW a Honda stahují žalobu na FIA - Enge je mezi elitní padesátkou jezdců, vítězí M. Schumacher.
Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

Tým Red Bull Racing angažoval Coultharda

Dle oficiálního tiskového prohlášení je jasné, že v sezóně 2005 bude skotský pilot David Coulthard hájit barvy stáje Red Bull Racing. Podepsána byla jednoroční smlouva a Coultahrda čeká již dvanáctá závodní sezóna ve Formuli 1. Jeho stájovým kolegou bude Christian Klien.

Coulthard uvedl, že on sám chtěl pouze jednoletou smlouvu. Důvod je prý ten, že chce po sezóně 2005 mít možnost výběru, zda už ukončí svoji kariéru nebo zda bude dál pokračovat v závodění.

Dle neověřených zdrojů si skotský pilot vydělá za rok zhruba čtyři miliony dolarů a za každý mistrovský bod dostane dalších 180 tisíc dolarů jako bonusovou prémii.

Krátké zprávy

Dle pravidel Formule 1 pro zvýhodnění menších týmů mohou stáje od pátého místa dál v Poháru konstruktérů v pátečním tréninku nasadit třetí testovací vůz. To se pro sezónu 2005 týká i stáje McLaren, která oznámila, že tento krok učiní pouze na těch tratích, kde se jim to vyplatí.

***

Vedení stáje McLaren řeší otázku rozpočtu, protože jejich dlouhodobý sponzorský partner, firma Exxon Mobil, oznámil, že koncem roku 2005 uvažuje o odchodu z Formule 1. Tím by Ronu Dennisovi v rozpočtu chybělo pěkných pár miliónů eur ročně. McLaren prý již podniká kroky k sehnání dalších sponzorů, jako je například Samsung, Sinopec nebo Diageo (Johnnie Walker).

***

Podobný problém, jako má McLaren, stáj Ferrari nemusí řešit, protože jeden z jejich hlavních sponzorů, firma Vodafone, podepsal dvouletou smlouvu. Ferrari by tak mělo údajně dostat až 50 mil. eur ročně.

***

Mercedes-Benz, dodavatel motorů stáje McLaren, ustoupil od plánů zažalovat Mezinárodní automobilovou federaci kvůli změnám pro rok 2005 a 2006. FIA může změnit počet válců a objem motorů pouze v případě zájmu bezpečnosti, což podle Mercedesu a dalších automobilek tak není. Od žaloby s FIA se stáhly i firmy BMW a Honda.

***

Prestižní britský týdeník Autosport zveřejnil výsledky ankety, kde český závodník Tomáš Enge figuroval na 48. místě v padesátce nejlepších jezdců celého světa. V jednotlivých kategoriích se Enge dostal do elitní desítky jezdců třídy GT. Nejlepším pilotem planety se podle anglických novinářů stal sedminásobný mistr světa Formule 1 M. Schumacher.

***

Toyota představí svůj nový monopost 8. ledna 2005 na španělském okruhu Catalunya. Vylepšený vůz nese označení TF105 a řídit jej budou jezdci Jarno Trulli, Ralf Schumacher a testovací pilot Olivier Panis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků