Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

V Ostravě vzniká nové české auto na elektrický pohon. Pracuje na něm tým zhruba třiceti odborníků výzkumu Vysoké školy báňské – Technické univerzity, který vyvíjí sportovně zaměřený elektromobil. Zatím utajený zadavatel projektu dokonce plánuje, že by se vůz vyráběl v počtu tisíce kusů ročně. Nový model spadá pod vývoj Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar, i když studenti se na něm v této fázi nepodílejí.

V minulých dnech byl jeden funkční prototyp luxusního dvoumístného roadsteru nazvaný FireLine k vidění na Slezkoostravském hradě. K oficiálnímu představení prý dojde příští rok na brněnském Autosalonu. Tvůrci elektromobilu tvrdí, že by se některých směrech mohlo jednat o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. Zatím však nechtějí prozradit příliš detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Předností elektromobilu s pohonem na všechna čtyři kola bude inteligentní podvozek. Posun nastane hlavně v komunikaci mezi řidičem vozem. Všechno bude řízené přes počítač. Na větší podrobnosti si ale opravdu musíte počkat do příštího roku,“ řekl AutoRevue.cz vedoucího vývojového týmu Petr Tomčík.

Zadavatelem elektromobilu není žádný renomovaný automobilový výrobce, ale mladá dynamicky se rozvíjející česká firma. „Oslovili nás díky tomu, že se seznámili s několika našimi dřívějšími projekty. V podstatě mezi námi došlo k takovému rozumnému uskupení. Každý do toho dává to, co umí nejlíp,“ poodhaluje spolupráci šéf projektu.

S elektrickým vozem na bázi moderních technologií mají ovšem vývojáři i neznámý zadavatel smělé obchodní plány. Nechali si vypracovat marketingovou studii, která je utvrdila v tom, že po homologaci prototypu by se elektromobil mohl sériově vyrábět a úspěšně prodávat. „Jednalo by se zřejmě o tisíc kusů ročně. Máme už ohlasy, že by o něj byl zájem v USA i v Evropě. Moc se zatím nepočítá s tuzemským trhem, většina by měla jít na export,“ dodal.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků