Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

V Ostravě vzniká nové české auto na elektrický pohon. Pracuje na něm tým zhruba třiceti odborníků výzkumu Vysoké školy báňské – Technické univerzity, který vyvíjí sportovně zaměřený elektromobil. Zatím utajený zadavatel projektu dokonce plánuje, že by se vůz vyráběl v počtu tisíce kusů ročně. Nový model spadá pod vývoj Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar, i když studenti se na něm v této fázi nepodílejí.

V minulých dnech byl jeden funkční prototyp luxusního dvoumístného roadsteru nazvaný FireLine k vidění na Slezkoostravském hradě. K oficiálnímu představení prý dojde příští rok na brněnském Autosalonu. Tvůrci elektromobilu tvrdí, že by se některých směrech mohlo jednat o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. Zatím však nechtějí prozradit příliš detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Předností elektromobilu s pohonem na všechna čtyři kola bude inteligentní podvozek. Posun nastane hlavně v komunikaci mezi řidičem vozem. Všechno bude řízené přes počítač. Na větší podrobnosti si ale opravdu musíte počkat do příštího roku,“ řekl AutoRevue.cz vedoucího vývojového týmu Petr Tomčík.

Zadavatelem elektromobilu není žádný renomovaný automobilový výrobce, ale mladá dynamicky se rozvíjející česká firma. „Oslovili nás díky tomu, že se seznámili s několika našimi dřívějšími projekty. V podstatě mezi námi došlo k takovému rozumnému uskupení. Každý do toho dává to, co umí nejlíp,“ poodhaluje spolupráci šéf projektu.

S elektrickým vozem na bázi moderních technologií mají ovšem vývojáři i neznámý zadavatel smělé obchodní plány. Nechali si vypracovat marketingovou studii, která je utvrdila v tom, že po homologaci prototypu by se elektromobil mohl sériově vyrábět a úspěšně prodávat. „Jednalo by se zřejmě o tisíc kusů ročně. Máme už ohlasy, že by o něj byl zájem v USA i v Evropě. Moc se zatím nepočítá s tuzemským trhem, většina by měla jít na export,“ dodal.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků