Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

V Ostravě vzniká nové české auto na elektrický pohon. Pracuje na něm tým zhruba třiceti odborníků výzkumu Vysoké školy báňské – Technické univerzity, který vyvíjí sportovně zaměřený elektromobil. Zatím utajený zadavatel projektu dokonce plánuje, že by se vůz vyráběl v počtu tisíce kusů ročně. Nový model spadá pod vývoj Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar, i když studenti se na něm v této fázi nepodílejí.

V minulých dnech byl jeden funkční prototyp luxusního dvoumístného roadsteru nazvaný FireLine k vidění na Slezkoostravském hradě. K oficiálnímu představení prý dojde příští rok na brněnském Autosalonu. Tvůrci elektromobilu tvrdí, že by se některých směrech mohlo jednat o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. Zatím však nechtějí prozradit příliš detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Předností elektromobilu s pohonem na všechna čtyři kola bude inteligentní podvozek. Posun nastane hlavně v komunikaci mezi řidičem vozem. Všechno bude řízené přes počítač. Na větší podrobnosti si ale opravdu musíte počkat do příštího roku,“ řekl AutoRevue.cz vedoucího vývojového týmu Petr Tomčík.

Zadavatelem elektromobilu není žádný renomovaný automobilový výrobce, ale mladá dynamicky se rozvíjející česká firma. „Oslovili nás díky tomu, že se seznámili s několika našimi dřívějšími projekty. V podstatě mezi námi došlo k takovému rozumnému uskupení. Každý do toho dává to, co umí nejlíp,“ poodhaluje spolupráci šéf projektu.

S elektrickým vozem na bázi moderních technologií mají ovšem vývojáři i neznámý zadavatel smělé obchodní plány. Nechali si vypracovat marketingovou studii, která je utvrdila v tom, že po homologaci prototypu by se elektromobil mohl sériově vyrábět a úspěšně prodávat. „Jednalo by se zřejmě o tisíc kusů ročně. Máme už ohlasy, že by o něj byl zájem v USA i v Evropě. Moc se zatím nepočítá s tuzemským trhem, většina by měla jít na export,“ dodal.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků