Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

Renault očekává, že se jeho elektromobil Twizy, který právě začal nabízet, stane populární alternativou skútrům. Na nich jezdí v přeplněných městech hodně Evropanů. Svérázné vozítko má čtyři kola a extrémně úzkou karoserii, spolujezdec sedí za řidičem.
Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

„Jsme si jistí, že Twizy se bude prodávat velmi dobře hned o začátku,“ řekl Yvan Capelle, produktový manažer Renaultu.

Představitelé Renaultu věří, že právě štíhlý tvar elektromobilu zaujme motoristy z Evropy, kde jsou velká města často totálně ucpaná. S Twizy je přitom snadné manévrovat přeplněnými ulicemi, najít si místo k zaparkovaní.

"Naše studie ukázala, že skútry jsou jedinou životaschopnou alternativou k veřejné dopravě, když dnes cestujete ve městě z jednoho místa na druhé," řekl Capelle.

Twizy, který je vyráběný ve  španělském Valladolidu, prý představuje bezpečnější alternativu ke skútrům a motorkám. Má bezpečnostní vybavení shodné s automobily, například čelní airbag, bezpečnostní pásy.

Twizy je poháněn malým elektromotorem s výkonem 15 kW (20k). Ve slabší verzi je schopen dosahovat nejvyšší rychlosti 45 km/h, v silnější pak 80 km/h. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km.

Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 hodiny.

Jeho cena byla stanovena pro evropské země na 6990 euro. Vše ale komplikuje půjčování akumulátorů, to vyjde měsíčně na 50 euro.

Elektromobily | Kabriolety | Renault

Renault Twizy přijde na jaře a ve třech výbavách

Renault

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Mluvčí Renaultu řekl, že prodeje modelu Twizy by se mohly podle jejich odhadů pohybovat „kolem 10 000 kusů ročně“ a produkce by se mohla potřeby „rychle zdvihnout až na 50 000 kusů ročně“. 

Twizy je třetí elektromobil Renaultu – vedle sedanu Fluence a dodávky Kangoo Z.E.. Francouzská automobilka ještě koncem tohoto roku představí model Zoe. Očekává, že se stane nejprodávanějším elektromobilem značky s roční produkcí 150 000 kusů.

Plusy a minusy:

velmi dobrá akcelerace, je zábavné ho řídit. Bez oken, krátký dojezd, vysoká cena za pronájem baterií. 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků