Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

Renault očekává, že se jeho elektromobil Twizy, který právě začal nabízet, stane populární alternativou skútrům. Na nich jezdí v přeplněných městech hodně Evropanů. Svérázné vozítko má čtyři kola a extrémně úzkou karoserii, spolujezdec sedí za řidičem.
Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

„Jsme si jistí, že Twizy se bude prodávat velmi dobře hned o začátku,“ řekl Yvan Capelle, produktový manažer Renaultu.

Představitelé Renaultu věří, že právě štíhlý tvar elektromobilu zaujme motoristy z Evropy, kde jsou velká města často totálně ucpaná. S Twizy je přitom snadné manévrovat přeplněnými ulicemi, najít si místo k zaparkovaní.

"Naše studie ukázala, že skútry jsou jedinou životaschopnou alternativou k veřejné dopravě, když dnes cestujete ve městě z jednoho místa na druhé," řekl Capelle.

Twizy, který je vyráběný ve  španělském Valladolidu, prý představuje bezpečnější alternativu ke skútrům a motorkám. Má bezpečnostní vybavení shodné s automobily, například čelní airbag, bezpečnostní pásy.

Twizy je poháněn malým elektromotorem s výkonem 15 kW (20k). Ve slabší verzi je schopen dosahovat nejvyšší rychlosti 45 km/h, v silnější pak 80 km/h. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km.

Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 hodiny.

Jeho cena byla stanovena pro evropské země na 6990 euro. Vše ale komplikuje půjčování akumulátorů, to vyjde měsíčně na 50 euro.

Renault Twizy přijde na jaře a ve třech výbavách

Renault Twizy přijde na jaře a ve třech výbavách

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Mluvčí Renaultu řekl, že prodeje modelu Twizy by se mohly podle jejich odhadů pohybovat „kolem 10 000 kusů ročně“ a produkce by se mohla potřeby „rychle zdvihnout až na 50 000 kusů ročně“. 

Twizy je třetí elektromobil Renaultu – vedle sedanu Fluence a dodávky Kangoo Z.E.. Francouzská automobilka ještě koncem tohoto roku představí model Zoe. Očekává, že se stane nejprodávanějším elektromobilem značky s roční produkcí 150 000 kusů.

Plusy a minusy:

velmi dobrá akcelerace, je zábavné ho řídit. Bez oken, krátký dojezd, vysoká cena za pronájem baterií. 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků