Twingo Renaultsport R2: pro začínající závodníky

Sportovní divize značky Renault představuje modifikované závodní Twingo, jež se stane příležitostí pro méně majetné sportovce.

Cílem konstruktérů bylo vytvořit vůz, který by bylo možno provozovat na běžných silnicích, ale zároveň by se neztratilo na tratích podniků rallye. Vozy Twingo Renaultsport R2 a Twingo Renaultsport R1 doplňují v současné paletě Renaultsportu větší typy Clio, Maxi a Renaultsport R3 Access a stávají se jejím základem.

Provedení R2 je poháněno šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1 598 ccm, výkonem 160 koní (118 kW) při 7 000 ot./min. (což je o 27 koní více než u standardní verze R1) a točivým momentem až 180 Nm při 5 550 ot./min., omezovač leží na hranici 7 500 ot./min. Na tento motor navazuje pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením skrze páku pod volantem a samosvorný diferenciál ZF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se novinka vyznačuje homologovanou ochrannou „klecí“ ze svařovaných trubek, závodními sedadly Sabelt Renaultsport s pětibodovými pásy, přístrojovým štítem z LED, odstraněním většiny z tlumicích a dekoračních materiálů a za příplatek i datovým sběrnicovým systémem Renault. Zvenčí se Twinga z programu Renaultsport liší třeba použitím specifických patnácti či šestnáctipalcových ráfků s pneumatikami BF Goodrich o šířce 195 mm a pohotovostní hmotnost lze dovažovat na limitních 1 030 kg. O zpomalení se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované) s průměrem 280 mm vpředu a 240 mm vzadu doplněné deskami ze speciálního materiálu. Obě provedení jsou 3 607 mm dlouhá, mají nádrž na 40 l paliva a rozchod kol činí 1 465 mm vpředu a 1 445 mm vzadu (u R1 to je 1 460/1 430 mm). Tlumiče na všech kolech jsou obousměrně stavitelné. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Twingo Renaultsport ve verzi R1 je zjednodušenou variací výše popsaného modelu a dle tvrzení výrobce má zaručit konkurenceschopnost „v regionálních, národních a mezinárodních podnicích rallye při velmi nízkých nákladech“. Určeno je pro méně majetné závodníky, kteří však postupem času mohou svůj vůz řady R1 modifikovat až na plnohodnotnou specifikaci R2. Oproti dražšímu provedení postrádá samosvorný diferenciál, sekvenční řazení pod volantem nebo stavitelné tlumiče.

Twingo R2 se bude prodávat od dubna příštího roku za cenu 27 990 Euro, přičemž výchozí Twingo stojí 10 990 Euro, cena levnějšího provedení R1 nebyla dosud stanovena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo Renaultsport R1 a R2
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků