Twingo Renault Sport: ostré mini oficiálně

Renault využil ženevský autosalon kromě jiného na představení nejmenšího z klubu RS. Ostré Twingo je zde. (nově živé foto)

Model Twingo Renault Sport jsme vám narychlo představili již v starším článku, ale až nyní došlo k oficiální premiéře. Celý název vozu je Twingo Renault Sport 133, což jak správně tušíte, je výkon v koních. Vozy se budou vyrábět výhradně ve slovinském závodu Novo Mesto.

Hned na první pohled je třeba říci, že inženýři z divize RS si dali záležet (kromě techniky) také na vzhledu vozu. Twingo působí hodně svalnatě, k čemuž přispívají mohutnější nárazníky, ten přední pochopitelně s většími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru. V rohu nelze přehlédnout mlhovky vnořené do lichoběžníkového šedého lemování – stejnou úpravu nesou také zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Opticky mohutnější je Twingo také díky rozšířeným blatníkům a 17“ kolům obutým do pneumatik o šířce 195 mm.

Pod kapotou vozu se ukrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 98 kW/133 k při 6750 ot./min. a točivém momentu 160 Nm při 4400 otáčkách. Renault sáhnul po výkonných kotoučových brzdách na všech kolech – přední třmeny pocházejí z výkonnějších verzí Méganu, kotouče dokonce z nové Laguny.

Perfektní jízdní vlastnosti vozů Renaultů s označením RS by měly být zachovány i u nejmenšího Twinga. Podvozek byl vyvíjen na běžných silnicích i na závodních tratích a jeho výhodou by měla být dobrá použitelnost i na ne zcela hladkých silnicích, kde solidně funguje také Clio RS.

V interiéru vozu nalezneme sportovní sedačky, kůží potažený volant, řadící páku i ruční brzdu nebo pedály z nerezové oceli. Za povšimnutí stojí také samostatní otáčkoměr s kontrolkou signalizující vhodný moment k přeřazení na vyšší stupeň.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo RS naživo v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo Renault Sport

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků