Twingo Renault Sport: ostré mini oficiálně

Renault využil ženevský autosalon kromě jiného na představení nejmenšího z klubu RS. Ostré Twingo je zde. (nově živé foto)

Model Twingo Renault Sport jsme vám narychlo představili již v starším článku, ale až nyní došlo k oficiální premiéře. Celý název vozu je Twingo Renault Sport 133, což jak správně tušíte, je výkon v koních. Vozy se budou vyrábět výhradně ve slovinském závodu Novo Mesto.

Hned na první pohled je třeba říci, že inženýři z divize RS si dali záležet (kromě techniky) také na vzhledu vozu. Twingo působí hodně svalnatě, k čemuž přispívají mohutnější nárazníky, ten přední pochopitelně s většími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru. V rohu nelze přehlédnout mlhovky vnořené do lichoběžníkového šedého lemování – stejnou úpravu nesou také zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Opticky mohutnější je Twingo také díky rozšířeným blatníkům a 17“ kolům obutým do pneumatik o šířce 195 mm.

Pod kapotou vozu se ukrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 98 kW/133 k při 6750 ot./min. a točivém momentu 160 Nm při 4400 otáčkách. Renault sáhnul po výkonných kotoučových brzdách na všech kolech – přední třmeny pocházejí z výkonnějších verzí Méganu, kotouče dokonce z nové Laguny.

Perfektní jízdní vlastnosti vozů Renaultů s označením RS by měly být zachovány i u nejmenšího Twinga. Podvozek byl vyvíjen na běžných silnicích i na závodních tratích a jeho výhodou by měla být dobrá použitelnost i na ne zcela hladkých silnicích, kde solidně funguje také Clio RS.

V interiéru vozu nalezneme sportovní sedačky, kůží potažený volant, řadící páku i ruční brzdu nebo pedály z nerezové oceli. Za povšimnutí stojí také samostatní otáčkoměr s kontrolkou signalizující vhodný moment k přeřazení na vyšší stupeň.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo RS naživo v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo Renault Sport

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků