Twingo Renault Sport: ostré mini oficiálně

Renault využil ženevský autosalon kromě jiného na představení nejmenšího z klubu RS. Ostré Twingo je zde. (nově živé foto)

Model Twingo Renault Sport jsme vám narychlo představili již v starším článku, ale až nyní došlo k oficiální premiéře. Celý název vozu je Twingo Renault Sport 133, což jak správně tušíte, je výkon v koních. Vozy se budou vyrábět výhradně ve slovinském závodu Novo Mesto.

Hned na první pohled je třeba říci, že inženýři z divize RS si dali záležet (kromě techniky) také na vzhledu vozu. Twingo působí hodně svalnatě, k čemuž přispívají mohutnější nárazníky, ten přední pochopitelně s většími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru. V rohu nelze přehlédnout mlhovky vnořené do lichoběžníkového šedého lemování – stejnou úpravu nesou také zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Opticky mohutnější je Twingo také díky rozšířeným blatníkům a 17“ kolům obutým do pneumatik o šířce 195 mm.

Pod kapotou vozu se ukrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 98 kW/133 k při 6750 ot./min. a točivém momentu 160 Nm při 4400 otáčkách. Renault sáhnul po výkonných kotoučových brzdách na všech kolech – přední třmeny pocházejí z výkonnějších verzí Méganu, kotouče dokonce z nové Laguny.

Perfektní jízdní vlastnosti vozů Renaultů s označením RS by měly být zachovány i u nejmenšího Twinga. Podvozek byl vyvíjen na běžných silnicích i na závodních tratích a jeho výhodou by měla být dobrá použitelnost i na ne zcela hladkých silnicích, kde solidně funguje také Clio RS.

V interiéru vozu nalezneme sportovní sedačky, kůží potažený volant, řadící páku i ruční brzdu nebo pedály z nerezové oceli. Za povšimnutí stojí také samostatní otáčkoměr s kontrolkou signalizující vhodný moment k přeřazení na vyšší stupeň.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo RS naživo v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo Renault Sport

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků