Číslo 19 na boku odkazuje na závodní alfu. Karbonová karoserie je pak inspirovaná vozy z 30. let obecně.
Vždy, když si nějaký nezávislý automobilový designér promne ráno ruce a vezme do ruky tužku, vznikne něco úžasného, co se ovšem nikdy nepodívá na silnice. Podobně působí i červený automobil na fotografiích nahoře. Jenže když zbystříte, že nese znak karosárny Touring Superleggera, nejspíš se vám vztyčí tykadla.
Tato tradiční karosárna totiž již několik dekád staví úžasná umělecká díla na kolech. Do povědomí široké veřejnosti se dostala díky reportáži v motoristickém pořadu Top Gear, kdy Jeremy Clarkson právem vystřihl poklonu počinu Disco Volante se základy v Alfě Romeo 8C. Zároveň jde také o jednu z nejlepších reportáží v historii pořadu.
Auto na fotografiích tedy není žádný render, ale skutečné vozidlo, které zaparkuje v garážích patnácti šťastlivců. Design vozu odkazuje na závodní speciály z 30. let minulého století. V tu dobu již karosárna existovala, takže místo představování si, jak to tehdy asi bylo, prostě a jednoduše vzpomíná na své první kousky.
Vůz pojmenovaný Aero 3 má enormní rozměry, které získal díky technickému základu ve starším Ferrari F12 Berlinetta. K žádnému zásahu do konstrukce nedošlo, takže by Aero 3 mělo mít přední kola vzdálená od zadních 2720 mm. Na výslednou karbonovou karoserii si pak jistě každý udělá názor sám.
Motor je zcela původní a jde o dvanáctiválec o objemu 6,2 litru, který si Ferrari pro své vlajkové lodi vybrousilo k dokonalosti. Oproti předchůdci 599 GTB Fiorano například snížilo jeho těžiště (třeba posunutím klikové hřídele o 30 mm níže a více dozadu). Z výsledku ječí 740 koní při 8250 otáčkách za minutu.
Svůj veřejný debut bude mít Aero 3 na výstavě automobilů Salon Privé, který startuje v Anglii již tuto středu. Nedlouho poté bude z jeho přítomnosti jistých patnáct miliardářů velmi šťastných (cena je neznámá, ale lidovka to již tradičně nebude). Tři vozy jsou prodané ještě před debutem. Pro nás je to minimálně krásná tapeta na plochu.
Číslo 19 na boku vozu odkazuje na závodní Alfu Romeo 8C 2900B LM Coupé Berlinetta Aerodinamica, která s tímto číslem nastoupila v roce 1938 do závodu Le Mans. Každý kus Aera 3 vyžaduje 5000 hodin ruční práce.