Tvůrci Alfy Romeo Disco Volante se opět vytáhli! Aero 3 je pocta vozům z 30. let

Číslo 19 na boku odkazuje na závodní alfu. Karbonová karoserie je pak inspirovaná vozy z 30. let obecně.

Vždy, když si nějaký nezávislý automobilový designér promne ráno ruce a vezme do ruky tužku, vznikne něco úžasného, co se ovšem nikdy nepodívá na silnice. Podobně působí i červený automobil na fotografiích nahoře. Jenže když zbystříte, že nese znak karosárny Touring Superleggera, nejspíš se vám vztyčí tykadla.

Tato tradiční karosárna totiž již několik dekád staví úžasná umělecká díla na kolech. Do povědomí široké veřejnosti se dostala díky reportáži v motoristickém pořadu Top Gear, kdy Jeremy Clarkson právem vystřihl poklonu počinu Disco Volante se základy v Alfě Romeo 8C. Zároveň jde také o jednu z nejlepších reportáží v historii pořadu.

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Auto na fotografiích tedy není žádný render, ale skutečné vozidlo, které zaparkuje v garážích patnácti šťastlivců. Design vozu odkazuje na závodní speciály z 30. let minulého století. V tu dobu již karosárna existovala, takže místo představování si, jak to tehdy asi bylo, prostě a jednoduše vzpomíná na své první kousky.

Vůz pojmenovaný Aero 3 má enormní rozměry, které získal díky technickému základu ve starším Ferrari F12 Berlinetta. K žádnému zásahu do konstrukce nedošlo, takže by Aero 3 mělo mít přední kola vzdálená od zadních 2720 mm. Na výslednou karbonovou karoserii si pak jistě každý udělá názor sám.

Eagle Lightweight GT je odpověď na tu nejtěžší otázku. Není ale pro každého

Eagle Lightweight GT je odpověď na tu nejtěžší otázku. Není ale pro každého

Motor je zcela původní a jde o dvanáctiválec o objemu 6,2 litru, který si Ferrari pro své vlajkové lodi vybrousilo k dokonalosti. Oproti předchůdci 599 GTB Fiorano například snížilo jeho těžiště (třeba posunutím klikové hřídele o 30 mm níže a více dozadu). Z výsledku ječí 740 koní při 8250 otáčkách za minutu.

Svůj veřejný debut bude mít Aero 3 na výstavě automobilů Salon Privé, který startuje v Anglii již tuto středu. Nedlouho poté bude z jeho přítomnosti jistých patnáct miliardářů velmi šťastných (cena je neznámá, ale lidovka to již tradičně nebude). Tři vozy jsou prodané ještě před debutem. Pro nás je to minimálně krásná tapeta na plochu.

Alfa Romeo Giulia GTA stojí opravdový ranec. Cenou zasahuje do říše superaut

Alfa Romeo Giulia GTA stojí opravdový ranec. Cenou zasahuje do říše superaut

Číslo 19 na boku vozu odkazuje na závodní Alfu Romeo 8C 2900B LM Coupé Berlinetta Aerodinamica, která s tímto číslem nastoupila v roce 1938 do závodu Le Mans. Každý kus Aera 3 vyžaduje 5000 hodin ruční práce.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků