Tvrdší postihy za rychlost i telefonování! Novela silničního zákona na Slovensku ne vždy dává úplný smysl

18 komentářů

Kuk Vykuk
9. dubna • 10:17

Hurá, konečně to ty idioty bude víc bolet. Sice jich neubude, ale aspoň něco. Telefonujou i když parkujou, matlaj telefon i na dálnici a hned je to vidět jak se motaj mezi pruhy. Vždycky je pořádně vytroubím ksindly jedny! Manipulace s telefonem lidem sebere až 40 % pozornosti, někdy i víc a navíc si to vůbec neuvědomujou a pořád si myslej jak to maj všechno pod kontrolou, ale opak je pravdou. Sekat za to pazoury je málo.

Lopata ze Strakovky
9. dubna • 20:01

kdyz me vezmes do auta a projedes mesto kde bydlis a okoli, tak te do hodiny jizdy vyboduji.

12. dubna • 18:58

Ale houby.

JK
8. dubna • 14:46

Celý ten přístup represivních pravidel je bizarní. Člověk který se přirozeně nebojí, tak ho nezastaví v telefonování za volantem, nebo překračování rychlosti žádný předpoklad trestu. Naopak člověk, který má sklony se bát, je většinou ten, který všechno poctivě dodržuje a jelikož mu jde primárně o úzkostlivé dodržování pravidel, tak neumí číst situace kolem sebe. A tak nakonec ten druhý pravděpodobněji srazí dítě v obci protože si hlídá tachometr, aby ho nevyfotil radar. Řízení společnosti postavené na "vyhrožování" nikdy nebylo a nikdy nebude efektivní. Ale na nějakou rozumnou změnu je potřeba komplexní institucionální transformace. Takže přísnější restrikce klasicky budou trápit opravdu jen některé.

Net
10. dubna • 8:48

Tohle se mi též nelíbí. Na silnici je potřeba ohleduplnost a dodržovat zlaté pravidlo “přizpůsobit rychlost stavu vozovky, schopnostem řidiče, provozu, počasí…”
Hlídání tachometru je zvrácenost, ale rychlost se tak dobře a objektivně kontroluje. Nechci tvrdit, že by se neměla měřit vůbec, ale systém je výrazně zaměřen na “povolenou” rychlost a ignoruje celou řadu skutečně nebezpečného chování.

pacho
9. dubna • 8:08

takže podľa teba, tých čo sa neboja, nechajme ďalej telfonovať a prekračovať rýchlosť, ??
Tiež zaujímavý názor.

JK
9. dubna • 11:05

Ne. Problém je úplně jinde, je to celé o nastavení společnosti. Tohle je demostrace selhání systému v přímém přenosu.

pacho
9. dubna • 18:00

určite máš pravdu, ale týmto zákon, fakticky napravili predchádzajúcu zvrátenosť z dôb kalinaka. Doteraz platilo, že keď si išiel neviem koľko, keď si na mieste vycáloval 800€, tak si jednoducho mohol dalej letieť, bez toho, že by to vôbec aspoň kdesi zaevidovali..... Chudáka, ktorý prekročil o 10kh/h, a nemal na zaplatenie pri sebe, potom ťahali po všeliakých komisiách , zápis do karty vodiča..... a čo ja viem čo . Proste zvrátenosť pre tých čo na to "majú".

homer
10. dubna • 14:33

800 éček za odpustek mi přijde fér. Pro jednoho měsíční příjem pro druhého útrata za den. Oba to nasere stejně.

Racky
8. dubna • 10:07

Telefonování, držení telefonu a psaní zpráv je určitě svi*nstvo na druhou. Za to bych bral řidičák, telefon i to auto, je-li řidič majitelem a dal pokutu 500€ majiteli vozu, aby i rodiče věděli, co jejich děti dělaj.
Když jedu za někym, kdo očividně píše zprávu, tak jede jak ožralej. Zleva doprava, přes krajnici, tu do protisměru, nevidí, nevnímá, vzadu nesvítí a vše mu je jedno. Jen si chce psát zprávy a navíc se potřebuje přemístit, tak holt v levý ruce musí držet i ten volant.
Mnohem bezpečnější mi přijde valit mimo obec 140 s oběma rukama na volantu, kdyz ridic vi, co dela, neni pod vlivem atd.
Otázkou je, jak detekovat, že řidič drží telefon v ruce. To je podle mě nezjistitelné bez pokročilé umělé inteligence v mobilu a 99% procent případů nebude nikdy zjištěno. Ostatně vemte si, kolik přestupků denně na silnicích vidíme, někdy i nebezpečných, ale autorovi to projde, protože není, kdo by ho nahlásil a neviděl ho u toho policajt.

Net
10. dubna • 8:40

A tady si myslím, že je potřeba nějaký trest za “jede jak ožralej a ztratil přehled o svém okolí” bez ohledu na to, zda měl alkohol nebo držel mobil, či nastavoval infotainment nebo se mu děsně chtělo na záchod. Na silnici to vypadá stejně, ale trestá se jen něco.

homer
9. dubna • 14:10

Jak se má někdo zařadit z vedlejší když si to povalíš tvejch bezpecnejch 140? Uklidňuje mě že budeš mít obě ruce na volantu. Twl.

smějící se bestie 2
8. dubna • 12:13

Ještě lepší jsou ti " chudáci " v autech od 1milionu výše, co nemají na hendsfree.

Mirek
8. dubna • 15:58

Také jsem si toho všimnul, dokonce i u mého souseda s Touaregem to tak "funguje". Já znám dokonce i luxusní auta, kterým nenamontovali navíc i blinkry. Občas za takovým jedu, v žádné křižovatce nedávají blinkr při odbočování a ani při předjíždění.

David
8. dubna • 7:48

Pane redaktore , typicky cesky přístup. Hned výmluvy ze to nedává smysl. ... do infot.v autě ťukat muzu a do telefonu ne....zrcadleni si máte nastavit pred jízdou, všechno jde jen když se chce,ale ono se nechce protože to není pohodlný. Představte si,že nějaký chytracek co si ovládá mobil v ruce způsobí nepozornosti nehodu a ta se bude týkat vás nebo někoho z vašich blízkých.nejblizsich. bude mrzák nadosmrti.bude trpět.nedej bože zemře....bylo by zajímavý si pak přečíst článek od vás na toto téma. Přeji vám,at se vam a vašemu okolí nikdy nic podobného nestane, to mi věřte.

8. dubna • 13:58

Však ale o tom přesně se v článku píše. Jaký je za jízdy rozdíl mezi obslohou telefonu a obsluhou infotanmentu přes dotykový displej? Obojí je z pohledu bezpečnosti zhruba stejně špatně, ale infotainment vám automobilka v novém autě vnutí a šmatlání na něj je za jízdy narozdíl od telefonu legální. A je úplně jedno, jestli na něm nastavujete klimatizaci nebo obsluhujete ozrcadlený telefon

David
8. dubna • 14:28

To máš v zásadě pravdu,souhlasím, ale infotaimet alespon je na jednom místě, a divas se vpred stale , kdezto mobil vetsinou sklonis hlavu dolu a soustredis se opravdu jinam. To se pak pocitaji setiny vterin pri nebezpeci. Ale souhlasim, že nadupaný infotaimenty a i navigace psaní do ní odvádí pozornost.

Net
10. dubna • 8:37

To nesouhlasím, mobil si můžu dát na volant a sledovat dění před sebou podstatně lépe, než u infotainmentu, který pohled odvádí hlouběji pod čelní sklo... Jinak je dost důležitý kontext, kde a kdy si člověk takhle hraje. Někdy to je opravdu nebezpečné, ale jindy to nemá na plynulost a bezpečnost provozu žádný vliv.

Doporučujeme

Články odjinud