Tvrdé emisní limity zvýši cenu nových nákladních vozů

Pokud zvažujete nákup nákladních vozů, máte poslední možnost, jak ušetřit nemalý finanční obnos. Od října totiž vstoupí v platnost nařízení, které ukládá, aby nákladní vozy plnily přísnější emisní normu Euro 4.

Pořizovací ceny nákladních vozů se tak u velkých tahačů zvednou až o 7 000 eur (přibližně 200 000 Kč). Na druhou stranu nové limity přinesou snížení sazí u naftových motorů o 90 procent, proti těm, které platily zhruba před patnácti lety. Navýšení ceny je poměrně logické, protože u motorů muselo dojít k velké inovaci. Aby limity plnily musí být vybaveny elektronickým řízením spalování a systémy upravujícími složení výfukových plynů.

Přechod ovšem nebude pro všechny bolestný, protože byla poměrně dlouhá doba, než tvrdší limity vstoupily v platnost. Většina výrobců již přešla na ekologičtější motory a tak se nečekají ani zde problémy. Od počátku roku se u nás prodalo zhruba 15 procent nákladních vozů s motory plnících novou, přísnější, normu Euro 4. A některé automobilky, jako Scania prodává modely, které plní daleko přísnější normu Euro 5, která vstoupí v platnost až v roce 2008.

Nové limity Euro 4, resp. Euro 5 přinesou skutečný pokrok v množství emisí. Proti nynější Euro 3 dojde ke snížení emisí pevných částic o 80 procent, oxidů dusíku o 60 procent.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků