TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR patrí k posledným Britským automobilkám, ktoré nepodliehajú vplyvu svojich nemeckých či amerických majiteľov a zachováva si svoj vlastný štýl. V súčasnosti z jej továrne vychádzajú štyri modelové rady a najpomalší model TVR dosahuje rýchlosť 100 km/h za 4,4 sekundy. A nový Tuscan nie je iný...
TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR Tuscan Mark II je jedným z posledných výtvorov automobilky. „Telo“ tejto šelmy, vyrobené z ultraľahkých kompozitných materiálov, bolo vytvarované aby poskytovalo potrebnú prítlačnú silu pri vysokých rýchlostiach. Dizajn Tuscanu má vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale takisto pôsobí ako magnet na pohľady okoloidúcich. Predsa len je v našich končinách „pomerne“ zriedkavý.  Interiér je nemenej zaujímavý, kombinuje funkčnosť športového modelu s luxusnými koženými sedačkami a doplnkami z chrómu. Klimatizáciu však dostanete až za príplatok 2000 libier.

Pohonnou jednotkou Tuscanu je radový šesťvalec o objeme 3996 cm3. Objavuje sa v dvoch výkonových variantách a to 365 koní ako štandard a 380 koní v ostrej verzii Tuscan S. Obe naladenia dosahujú maximálneho výkonu pri 7000 otáčkach. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h, zvláda slabšia verzia za 4,2 s, Tuscan S potom za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch modelov presahuje 160 mph (takmer 260 km/h).

K zastaveniu slúžia štvorpiestikové brzdy s priemerom 304 mm (322 mm u Tuscan S) vpredu, a jednopiestikové s rozmermi 282 mm (298mm) vzadu. Kontakt s vozovkou zabezpečujú 18 palcové pneumatiky s rozmermi 225/35 a 235/40 ZR 18. Tuscan je dlhý 4235 mm, široký 1810 mm a vysoký len 1200 mm. Motor si pri akcelerácii musí poradiť s 1100 kg „živej váhy“.

Predchádzajúca verzia Tuscanu bola pomerne zatracovaná pre nie príliš čitateľné jazdné vlastnosti a nedostatočnú bezpečnosť. Aj súčasná verzia postráda prvky ako ABS, airbagy, či akýchkoľvek elektronických pomocníkov. Ak má niekto záujem zistiť ako je to jazdnými vlastnosťami modelu Mark II, výrobca určite rád poskytne skúšobnú jazdu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
TVR Tuscan Mk II
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků