TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR patrí k posledným Britským automobilkám, ktoré nepodliehajú vplyvu svojich nemeckých či amerických majiteľov a zachováva si svoj vlastný štýl. V súčasnosti z jej továrne vychádzajú štyri modelové rady a najpomalší model TVR dosahuje rýchlosť 100 km/h za 4,4 sekundy. A nový Tuscan nie je iný...
TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR Tuscan Mark II je jedným z posledných výtvorov automobilky. „Telo“ tejto šelmy, vyrobené z ultraľahkých kompozitných materiálov, bolo vytvarované aby poskytovalo potrebnú prítlačnú silu pri vysokých rýchlostiach. Dizajn Tuscanu má vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale takisto pôsobí ako magnet na pohľady okoloidúcich. Predsa len je v našich končinách „pomerne“ zriedkavý.  Interiér je nemenej zaujímavý, kombinuje funkčnosť športového modelu s luxusnými koženými sedačkami a doplnkami z chrómu. Klimatizáciu však dostanete až za príplatok 2000 libier.

Pohonnou jednotkou Tuscanu je radový šesťvalec o objeme 3996 cm3. Objavuje sa v dvoch výkonových variantách a to 365 koní ako štandard a 380 koní v ostrej verzii Tuscan S. Obe naladenia dosahujú maximálneho výkonu pri 7000 otáčkach. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h, zvláda slabšia verzia za 4,2 s, Tuscan S potom za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch modelov presahuje 160 mph (takmer 260 km/h).

K zastaveniu slúžia štvorpiestikové brzdy s priemerom 304 mm (322 mm u Tuscan S) vpredu, a jednopiestikové s rozmermi 282 mm (298mm) vzadu. Kontakt s vozovkou zabezpečujú 18 palcové pneumatiky s rozmermi 225/35 a 235/40 ZR 18. Tuscan je dlhý 4235 mm, široký 1810 mm a vysoký len 1200 mm. Motor si pri akcelerácii musí poradiť s 1100 kg „živej váhy“.

Predchádzajúca verzia Tuscanu bola pomerne zatracovaná pre nie príliš čitateľné jazdné vlastnosti a nedostatočnú bezpečnosť. Aj súčasná verzia postráda prvky ako ABS, airbagy, či akýchkoľvek elektronických pomocníkov. Ak má niekto záujem zistiť ako je to jazdnými vlastnosťami modelu Mark II, výrobca určite rád poskytne skúšobnú jazdu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
TVR Tuscan Mk II

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků