TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR patrí k posledným Britským automobilkám, ktoré nepodliehajú vplyvu svojich nemeckých či amerických majiteľov a zachováva si svoj vlastný štýl. V súčasnosti z jej továrne vychádzajú štyri modelové rady a najpomalší model TVR dosahuje rýchlosť 100 km/h za 4,4 sekundy. A nový Tuscan nie je iný...
TVR Tuscan II, britská šelma silnic

TVR Tuscan Mark II je jedným z posledných výtvorov automobilky. „Telo“ tejto šelmy, vyrobené z ultraľahkých kompozitných materiálov, bolo vytvarované aby poskytovalo potrebnú prítlačnú silu pri vysokých rýchlostiach. Dizajn Tuscanu má vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale takisto pôsobí ako magnet na pohľady okoloidúcich. Predsa len je v našich končinách „pomerne“ zriedkavý.  Interiér je nemenej zaujímavý, kombinuje funkčnosť športového modelu s luxusnými koženými sedačkami a doplnkami z chrómu. Klimatizáciu však dostanete až za príplatok 2000 libier.

Pohonnou jednotkou Tuscanu je radový šesťvalec o objeme 3996 cm3. Objavuje sa v dvoch výkonových variantách a to 365 koní ako štandard a 380 koní v ostrej verzii Tuscan S. Obe naladenia dosahujú maximálneho výkonu pri 7000 otáčkach. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h, zvláda slabšia verzia za 4,2 s, Tuscan S potom za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch modelov presahuje 160 mph (takmer 260 km/h).

K zastaveniu slúžia štvorpiestikové brzdy s priemerom 304 mm (322 mm u Tuscan S) vpredu, a jednopiestikové s rozmermi 282 mm (298mm) vzadu. Kontakt s vozovkou zabezpečujú 18 palcové pneumatiky s rozmermi 225/35 a 235/40 ZR 18. Tuscan je dlhý 4235 mm, široký 1810 mm a vysoký len 1200 mm. Motor si pri akcelerácii musí poradiť s 1100 kg „živej váhy“.

Predchádzajúca verzia Tuscanu bola pomerne zatracovaná pre nie príliš čitateľné jazdné vlastnosti a nedostatočnú bezpečnosť. Aj súčasná verzia postráda prvky ako ABS, airbagy, či akýchkoľvek elektronických pomocníkov. Ak má niekto záujem zistiť ako je to jazdnými vlastnosťami modelu Mark II, výrobca určite rád poskytne skúšobnú jazdu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
TVR Tuscan Mk II
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků