TVR Sagaris: válečná sekera z Velké Británie

Sagaris je nejnovější model malé anglické automobilky TVR. Představení proběhlo na letošním autosalonu v Birminghamu, první modely budou brázdit silnice již v červenci. Podívejme se tedy, co se skrývá za odvážnou karoserii a cenou necelých 50 tisíc liber.

Velice agresivní design je přizpůsoben faktu, že Sagaris je určen pro zákazníky, kteří mají rádi ostrou jízdu především na závodním okruhu. Bez velkých a zásadních úprav bude Sagaris od roku 2005 nasazen do seriálu vytrvalostních závodů třídy GT, kde by měl časem nahradit stávající modely Cerbera a Tuscan. Tomu bylo u nového TVR přihlíženo a designéři hodně spolupracovali s údaji z aerodynamického tunelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznikl Sagaris, jehož jméno je totožné s výrazem pro perskou válečnou sekeru. Základ a původní platforma pochází z modelu T350C, je však doplněna o celou řadu spoilerů, křídel a difuzorů, prostě vším, co pomůže aerodynamice a zlepší přítlak. Za zmínku jistě stojí a i průhledné plastové křídlo na zádi vozu, které je postavené téměř kolmo ke směru jízdy. Výhody právě této polohy znají asi jen v TVR. Další z mnoha zajímavostí je vyvýšený prostor nad hlavou řidiče. Bylo totiž počítáno, že řidiči na závodním okruhu budou potřebovat ochranou přilbu, a proto jim tvar karoserie přináší místo i na helmu. Další nastavitelné křídlo je na karoserii vpředu, to slouží k odvádění proudění vzduchu při vysokých rychlostech. Další otvory chladí děrované kotouče předních brzd a jiné zase ženou vzduch k chladičům oleje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny jsou vidět i jinde než na karoserii. Oproti modelu T350 byl snížen podvozek o celý palec (2,54 cm), rozchod rozšířen o 5 cm a přidány byly i mnohem tužší pružiny. Pod kapotou se ukrývá řadový šestiválec se čtyřmi ventily na každý válec. Jedná se o motor, který byl použit u modelu TVR Tuscan S, o objemu 4.0 l a výkonu 294 kW (rovných 400 koní) při 7000 ot. a hmotnosti na hranici 1 100 kg zvládne Sagaris sprint na stovku za 3,8 s. Maximální rychlost se vyšplhala až na 320 km/h. Do asfaltu se zakousnou osmnáctipalcová kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 o rozměrech 245/40.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků