TVR Sagaris: válečná sekera z Velké Británie

TVR Sagaris: válečná sekera z Velké Británie

Sagaris je nejnovější model malé anglické automobilky TVR. Představení proběhlo na letošním autosalonu v Birminghamu, první modely budou brázdit silnice již v červenci. Podívejme se tedy, co se skrývá za odvážnou karoserii a cenou necelých 50 tisíc liber.

Velice agresivní design je přizpůsoben faktu, že Sagaris je určen pro zákazníky, kteří mají rádi ostrou jízdu především na závodním okruhu. Bez velkých a zásadních úprav bude Sagaris od roku 2005 nasazen do seriálu vytrvalostních závodů třídy GT, kde by měl časem nahradit stávající modely Cerbera a Tuscan. Tomu bylo u nového TVR přihlíženo a designéři hodně spolupracovali s údaji z aerodynamického tunelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznikl Sagaris, jehož jméno je totožné s výrazem pro perskou válečnou sekeru. Základ a původní platforma pochází z modelu T350C, je však doplněna o celou řadu spoilerů, křídel a difuzorů, prostě vším, co pomůže aerodynamice a zlepší přítlak. Za zmínku jistě stojí a i průhledné plastové křídlo na zádi vozu, které je postavené téměř kolmo ke směru jízdy. Výhody právě této polohy znají asi jen v TVR. Další z mnoha zajímavostí je vyvýšený prostor nad hlavou řidiče. Bylo totiž počítáno, že řidiči na závodním okruhu budou potřebovat ochranou přilbu, a proto jim tvar karoserie přináší místo i na helmu. Další nastavitelné křídlo je na karoserii vpředu, to slouží k odvádění proudění vzduchu při vysokých rychlostech. Další otvory chladí děrované kotouče předních brzd a jiné zase ženou vzduch k chladičům oleje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny jsou vidět i jinde než na karoserii. Oproti modelu T350 byl snížen podvozek o celý palec (2,54 cm), rozchod rozšířen o 5 cm a přidány byly i mnohem tužší pružiny. Pod kapotou se ukrývá řadový šestiválec se čtyřmi ventily na každý válec. Jedná se o motor, který byl použit u modelu TVR Tuscan S, o objemu 4.0 l a výkonu 294 kW (rovných 400 koní) při 7000 ot. a hmotnosti na hranici 1 100 kg zvládne Sagaris sprint na stovku za 3,8 s. Maximální rychlost se vyšplhala až na 320 km/h. Do asfaltu se zakousnou osmnáctipalcová kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 o rozměrech 245/40.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků