TVR Sagaris: válečná sekera z Velké Británie

Sagaris je nejnovější model malé anglické automobilky TVR. Představení proběhlo na letošním autosalonu v Birminghamu, první modely budou brázdit silnice již v červenci. Podívejme se tedy, co se skrývá za odvážnou karoserii a cenou necelých 50 tisíc liber.

Velice agresivní design je přizpůsoben faktu, že Sagaris je určen pro zákazníky, kteří mají rádi ostrou jízdu především na závodním okruhu. Bez velkých a zásadních úprav bude Sagaris od roku 2005 nasazen do seriálu vytrvalostních závodů třídy GT, kde by měl časem nahradit stávající modely Cerbera a Tuscan. Tomu bylo u nového TVR přihlíženo a designéři hodně spolupracovali s údaji z aerodynamického tunelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznikl Sagaris, jehož jméno je totožné s výrazem pro perskou válečnou sekeru. Základ a původní platforma pochází z modelu T350C, je však doplněna o celou řadu spoilerů, křídel a difuzorů, prostě vším, co pomůže aerodynamice a zlepší přítlak. Za zmínku jistě stojí a i průhledné plastové křídlo na zádi vozu, které je postavené téměř kolmo ke směru jízdy. Výhody právě této polohy znají asi jen v TVR. Další z mnoha zajímavostí je vyvýšený prostor nad hlavou řidiče. Bylo totiž počítáno, že řidiči na závodním okruhu budou potřebovat ochranou přilbu, a proto jim tvar karoserie přináší místo i na helmu. Další nastavitelné křídlo je na karoserii vpředu, to slouží k odvádění proudění vzduchu při vysokých rychlostech. Další otvory chladí děrované kotouče předních brzd a jiné zase ženou vzduch k chladičům oleje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny jsou vidět i jinde než na karoserii. Oproti modelu T350 byl snížen podvozek o celý palec (2,54 cm), rozchod rozšířen o 5 cm a přidány byly i mnohem tužší pružiny. Pod kapotou se ukrývá řadový šestiválec se čtyřmi ventily na každý válec. Jedná se o motor, který byl použit u modelu TVR Tuscan S, o objemu 4.0 l a výkonu 294 kW (rovných 400 koní) při 7000 ot. a hmotnosti na hranici 1 100 kg zvládne Sagaris sprint na stovku za 3,8 s. Maximální rychlost se vyšplhala až na 320 km/h. Do asfaltu se zakousnou osmnáctipalcová kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 o rozměrech 245/40.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků