TVR konečně ukázalo nový model! Ovšem pouze těm, kteří na něj složili zálohu…

TVR i nadále vyznává osvědčenou koncepci motoru umístěného vpředu a pohonu zadních kol.
TVR konečně ukázalo nový model! Ovšem pouze těm, kteří na něj složili zálohu…

Pokud se stejně jako já řadíte k milovníkům britské značky TVR, nejspíš jste zaznamenali, že tento legendární výrobce ultimativních sportovních vozů povstal z popela jako bájný Fénix. Za jeho záchranou stojí konsorcium obchodníků, kterým předsedá Les Edgar, bývalý programátor počítačových her. Edgar a spol. koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založili společnost TVR Automotive Ltd, starající se zprvu zejména o servis a dodávky dílů majitelům starších TVR.

Společnost již od počátku avizovala, že v roce 2017 přijde první ze čtyř plánovaných sportovních vozů (dva roadstery, dvě kupé) vlastní konstrukce a svému slovu dostála. Stejně jako tomu, že své finanční prostředky alokuje na nejkompetentnější místa. Na vývoji zcela nových TVR pracují Gordon Murray a Cosworth.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TVR skončilo v roce 2006, kdy mladý ruský bankéř Smolensky definitivně vzdal předem prohraný boj o záchranu problematické značky. Edgar se v interview vyjádřil v tom smyslu, že přestože Smolensky měl docela smůlu na dobu a okolnosti, jeho snaha přemístit výrobu z Velké Británie byla kapitální minela.

Když Edgar a jeho partneři koupili zbytky společnosti TVR v roce 2013, zanedlouho představili své obchodní plány. Modely TVR si za dobu své existence vysloužily mnoho nelichotivých přízvisek, což je jedna z věcí, která se pod novým vedením změní. Proto Murray, proto Cosworth.  

Značka TVR je zpátky. Tady je první fotka nového modelu

Značka TVR je zpátky. Tady je první fotka nového modelu

Společnost GMD (Gordon Murray Design) dostala na starost podvozek, tedy šasi a zavěšení, Cosworth upravil outsourcovaný motor V8. Šasi nového TVR tvoří nově zkonstruovaný prostorový rám s integrovanými kompozitovými výztuhami, který nese označení iStream Carbon. S touto technologií Murray jako první přišel u vlastních mikrovozů, dvou japonských sportovních automobilů a dokonce jednoho kamionu. Hmotnost nového TVR by se tedy měla pohybovat kolo 1,2 tuny.

TVR i nadále vyznává osvědčenou koncepci motoru umístěného vpředu a pohonu zadních kol. Obrovskou radost všem hardcore fanouškům udělalo oficiální prohlášení automobilky, že nezaprodá odkaz Petera Wheelera a nová TVR nebudou mít absolutně žádný elektronický bezpečnostní asistent! Jestli bude u kupátek nad řidičem vyboulená střecha na závodní helmu, tisková zpráva neuvádí.  

Gordon Murray stvořil tažného vola. OX vydrží vše, stavba trvá 12 hodin.

Gordon Murray stvořil tažného vola. OX vydrží vše, stavba trvá 12 hodin.

Co se týče detailů ohledně použité pohonné jednotky, společnost TVR Automotive Ltd zatím mlží. TVR nyní testuje pětilitrový V8 z Fordu Mustang, kterému prý Cosworth nadělil blíže nespecifikovaný výkon, který by se měl postarat o akceleraci pod 4 sekundy a maximální rychlost přes 320 km/h. Zda se motor nakonec pochlubí v létě avizovaným systémem odpojitelných válců a sedmistupňovou manuální převodovkou s dlouhým finálním převodem pro uvolněné přesuny po dálnici zatím nebylo potvrzeno.

TVR byla vždy neuvěřitelně hlučná a brutální auta. Jestli tomu bude i nadále je nejasné, protože současná legislativa je velmi přísná.  Edgar však prozradil, že budou postranní výfuky.

TVR už má auto téměř hotové, což ostatně dokazuje fakt, že dva uplynulé víkendy se do hlavního studia Gordona Murrayho nedaleko Guildfordu sjíždělo na 400 zákazníků, kteří již na svá TVR složili zálohu. Skupinky zhruba 30 lidí se od Murrayho dozvídali první technické specifikace, mohli si osahat aerodynamické propriety vozu a viděli také první crashtesty, které si TVR udělalo pro vlastní účely.

Velká Británie vyřeší problém s emisemi. Zvýší daně pro naftová auta

Velká Británie vyřeší problém s emisemi. Zvýší daně pro naftová auta

Nové TVR má oproti plánovanému termínu přibližně půl roku skluz, takže kdy přesně se ukáže oficiálně, o tom lze pouze spekulovat. Na druhou stranu, kdy naposledy jste se mohli tak těšit na nové auto? Tedy abych byl konkrétní – na nové TVR?

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků