Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

sokar  |  10. 04. 2016 19:17

No hlavně že tyto problémy s emisemi a stále nesmyslnějšími normami trápí Indii, Čínu a podobný země. My v evropě to teda rozhodně nevytrhnem.

Proč má třeba transit custom servisní interval 30000km a záruku 200k km ?

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 19:37

Hlavně proto, že jim je nějaká ekologie ukradená, stejná jako lidské zdraví. U nás v Evropě to není tak o ekologii, jako o byznysu. A o šílené honbě za co nejnižšími emisemi CO2.
Proč má Ford tranzit takové záruky a intervaly? Protože na to zákazníci slyší. Navíc firmy si kupují auta jen na 3-5 let. Co bude dál je zas tak moc nezajímá, takže výrobce nic netlačí k tomu, aby dělala auta řekněme s životností 10-15 let.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  10. 04. 2016 19:46

Takže v Evropě nikomu nejde o lidské zdraví stejně jako v Číně, když ne v Evropě, tak kde jinde ? Podle toho co jste tu na sebe nechtěně vypověděl, tím myslícím na byznys jste hlavně Vy.

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 20:38

Mě jde hlavně o to, abych jako řidič, měl k dispozici spolehlivý vůz s nízkou spotřebou, abych nemusel bát že se mi rozsype motor. U nás v Evropě je naštěstí lidské zdraví, lidský život vysoce ceněn. Tím nechci říci, že honba za co nejnižšími emisemi je tou správnou cestou. Pokud by někoho trápily škodlivé emise ve vzduchu, tak pro neřeší největší znečišťovatele? A když by už osobní automobilová doprava byla tak hrozným producentem, tak proč není hromadná doprava více preferovaná? Zkuste si prosím odpovědět sám.

Odpovědět  |   | 
OMG  |  10. 04. 2016 23:48

Otázkou je, zda ctybus, byť EURO6, což většina ani v západní Evropě není, při cukání po zastávkách, s krátkým stálým převodem na rozjezdy po městě se spotřebou 60l na sto a navíc jedoucí po trase, která pro většinu cestujících není z bodu A do B, ale z A přes CDEF do B, představuje z pohledu\ (nejen) emisí, času, energií, zátěže komunikace, kultury cestování, přepravní kapacity a bůhvíčeho dalšího (řekněme tomu třeba komplexní společenský efekt), lepší řešení řešení než nízkoemisní auto, jedoucí plynule nejkratší cestou.

Odpovědět  |   | 

To je jednoduchá matematika, podle ročenky DPP mají autobusy průměrnou spotřebu 40l/100km a zhruba 25x větší kapacitu než osobní automobil. Takže pokud 25 os. aut se vejde do 40l/100km, tak se to vyplatí. Ale v pražském provozu auto spotřebu pod 2l/100km nemá, nehledě na to, že kdyby každý autobus nahradilo 25 os.aut, tak bude Praha jedno velké parkoviště.

Odpovědět  |   | 
matej  |  11. 04. 2016 13:09

sedelo by to, kdyby ty autobusy byly vzdy plne...

Odpovědět  |   | 
ggg  |  12. 04. 2016 10:08

Jiste, ze to sedi. Pokud autobus ma 5x vetsi spotrebu, pak je vyhodnejsi, kdyz v nem sedi 6x vice lidi než v autě. Tj. 6 lidi (v porovnani, kdy ridic auta jede sam) az po 24 lidi (plne osobni auto).

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  12. 04. 2016 17:27

Nesedí.Za prvé většina dopravních podniků uvádí spotřebu výrazně vyšší, za druhé autobus nejede po stejné trase jako auto a zpravidla dostat se v něm z výchozího do koncového bodu představuje víc času a hlavně delší trasu, protože jen málokomu jede přímo od domu k domu jako auto.

Odpovědět  |   | 
ickfjd  |  13. 04. 2016 09:36

Autobusvpojme 60 až 80 lidí a vytíženévlinky jezdí plné. V autě pojede jšden až dva lidi tak že ten bus nahradí spíš 30 až 40 aut ... ale to jsou jen spekulace. Některej jede prázdnej, někde jšde harmonika se sto lidmi ... .

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 04. 2016 11:55

Najvacsi znecistovatelia maju to, co ostatni nemaju > financne zlodejske paky na prislusnych miestach. Tych sa problem znecistovania netyka, to mi ver.

Odpovědět  |   | 
jarda  |  14. 08. 2016 09:22

U nas v Evrope je zivot vysoce cenen? Jak jste na to prisel? Co je to za hovadinu? To by si tady migranti nedelali co chteji a obyvatele v Evrope by byli lepe chraneni. Ale to sem nepatri. Motory s ruznymi eko upravami jdou do kytek. Benzin 95 maji zrusit. Vsechno proti obycejnym lidem. Chci normalni benzinovou atmosferu s malou spotrebou, bohuzel to bude za par let jen fikce.

Odpovědět  |   | 
jtdm2  |  18. 08. 2016 10:44

> Chci normalni benzinovou atmosferu s malou spotrebou
Mazda? :)

Odpovědět  |   | 
jarda  |  04. 09. 2016 21:48

Mazda ale rezne a servis, dily, silene ceny. Posledni normalni motor ma Fiat 1.4 fire benzin

Odpovědět  |   | 
vmicho  |  02. 06. 2017 14:22

Ale Mazda je priamovstrek (FSI). Takze radsej Honda 2.0i alebo 2.4i, tie su MPI.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 04. 2016 20:43

Samozřejmě má pravdu. V Číně nejde o ekologii a nijak se tím netají. V Evropě nejde rovněž o ekologii, jenže se tvrdí opak. Oba případy mají ale jedno společné, tj. byznys. Pokud by to tak nebylo, tyhle nesmyslné normy na CO2 a NOx v životě nemohly projít, protože všichni věděli, že jsou to jen vymyšlené lži na papíře...

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  11. 04. 2016 09:24

my máme na obyčejném Tranzitu interval 50000km, heč

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  11. 04. 2016 21:56

To je strašná prasárna... 2x vyměnit olej a auto zahodit. Možná jej dříve sežere rez.

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  12. 04. 2016 15:57

Takový interval by dodržoval opravdu jen idiot nebo někdo, komu je zcela jedno, v jakém stavu bude auto po 100-200 tisíc km. Stejný interval zkoušel Opel a dopadalo to katastrofálně, i 30 tisíc je prostě moc...

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  11. 04. 2016 10:47

Transit ale typicky behom tych 30k bude mat menej studenych startov. A tiez ten servisny interval nedosiahne za 2 roky ale max. cca pol roka.
Urcite je to aj robustnejsi motor s velkou naplnou, takze je na tom relativne lepsie nez bezne auta na kazdodenne jazdy do prace.

Odpovědět  |   | 
ickfjd  |  13. 04. 2016 09:38

Zrovna sedim na letišti v Bangkoku a mohu čestně prohlásit, že jsem na ulici sežral tolik splodin že se těšim až si v EU vyčistim plíce.

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 19:32

Co tak zaslepit EGR ventil? Motor bude nasávat hezky čistý vzduch a nebude se ucpávat vlastními spalinami. Řešení jednoduché a známé z naftových motorů.

Odpovědět  |   | 
Dzambor  |  10. 04. 2016 22:22

Ono to nie je také jednoduché. Keď len zaslepíš EGR bez vypnutia tak ti bude systém buď padať do núdzového režimu alebo vypisovať vysoké emisie. Systém si vie zmerať na základe údajov zo senzorov a mapy s ECM aké má dávať hodnoty a porovnať to na výstupe s lambda sondou.

Ano dá sa vypnúť EGR SW cestou ale keď prídeš na STK, napichnú auto na diagnostku na meranie emisií prečítajú readiness code a vypoklonkujú ťa preč pre vypnutý EGR.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 04. 2016 08:41

Readiness si nastavis natvrdo predtym. Vyriesene.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  18. 08. 2016 15:14

Stačí když uzákoní pravidlo, že vozidlo, u kterého zjistí na STK zaslepení EGR je nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích a něco takového riskovat si dvakrát rozmyslíš

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  11. 04. 2016 10:42

Ak je to vyslovene SW ktory nepouziva EGR tak by mal mat readiness aj bez neho, nie? Tak ako vsetky auta ktore EGR nikdy nemali. Takze jedine ze by sa vyslovene divali na motor ci tam fyzicky EGR nema....

Odpovědět  |   | 
Dzambor  |  11. 04. 2016 20:20

Ale ja som písal o autách s EGR. Nie bez neho.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  11. 04. 2016 21:09

Tiez myslim auta s EGR. Ale ak sa do nich nahra SW ktory EGR nepouziva, tak aky je rozdiel? Napr. stare 1.2 12V ma EGR ale existuje do neho software ktory ho nikdy nepouzije.

Odpovědět  |   | 
Dzambor  |  12. 04. 2016 15:55

Nie je to ale take jednoduche. Mozno to ide u koncernov ale EGR vo Volve ide vypnut cez VADIS. Ale nejde vymazat z SW. U modelov pred 2007 stacilo dat kovovy plech medzi EGR a trubku a bolo vybavene. Ale u novych to uz je vcelku problem. Vypnes ale nevymazes. A SW u Volva nie je taky jednoduchy ze ho premazes niecim druhym. Bud umrtvis CEM alebo cele auto. Takze v readiness zostane info o EGR.

Odpovědět  |   | 
okolostola  |  15. 04. 2016 00:45

blbost vzdycky to jde zalezi jen kolik se tomu venuje energie a penez

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  15. 04. 2016 09:30

U toho VW benzinu to hodi chybu ktora tam proste bude kym sa nevymaze. To HTP ma aj SW ktory EGR nepouziva. U niektorych motorov by musel niekto ten SW bez EGR vyvinut a to uz bude dost prachov.

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 19:32

Co tak zaslepit EGR ventil? Motor bude nasávat hezky čistý vzduch a nebude se ucpávat vlastními spalinami. Řešení jednoduché a známé z naftových motorů.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  10. 04. 2016 19:36

Taky řešení. Samozřejmě měnit olej co maximálně 15 tisíc (kašlat na doporučení výrobce 30 tisíc km / 2 roky - nesmysl největší!) a do paliva buď přidávat aditiva, nebo tankovat již aditivovaný benzín.

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 19:42

Tím, že se zkrátí interval výměny oleje člověk nic nepokazí. Právě naopak. Dokonce ještě dnes jsou automobilky, které mají interval výměny oleje 15000 km/rok, podle toho co nastane dříve. Bohužel na toto fleetoví manažeři moc neslyší.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  10. 04. 2016 19:45

Bohužel manažerům je výměna oleje u řiti, protože za čtyři roky (možná dříve / později) dostanou stejně nové auto.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 19:48

Možná je řešením nekupovat ojetá vozidla z fleetů

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 19:48

a zvýšit tak produkci emisí?

Odpovědět  |   | 
ST  |  10. 04. 2016 20:42

A proč ne? Co je horší? Teoretická nízká spotřeba a produkce emisí, brzy zničený motor, nebo o rozumná spotřeba s tím, že motor vydrží mnohem déle. Nezapomeňte, že veškeré emise i spotřeby se testují v laboratořích, které mají s životem tolik společného jako jihoamerická telenovela.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 20:56

Nejhorší jsou samozřejmě emise, pak životnost motoru a "spotřeba" by měla být až na posledním místě. Bohužel realita je proti testovací telenovele klidně i 20x horší, když si nějaký dobytek vyndá DPF, zalepí EGR, chipne motor apod výsledek je i 100x horší.

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 04. 2016 22:30

Benzínový motory Opel bez zaslepení EGR nejedou a blbnou. Vlastní zkušenost. Jakmile EGR zaslepíte, je to úplně o něčem jiném!

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 19:42

Nalijme si čistého vína.

Jediný, kdo neumí navrhnout a vyrobit či si zaplatit někoho, aby jim navrhl a vyrobil řetězovým rozvod, je koncern. U ostatních výrobců je to naprosto bezproblémová a velmi odolná komponenta.

Zanášení sacích ventilů je problém více automobilek, ale koncern opět vede. Proč? Neumí některé motory udělat, aby nespotřebovávaly olej jako prokopnuté. Opravdu není normální, aby se musel olej mezi výměnami dolévat. Pokud olej prosakuje přes turbo, letí přimo na ventily. V případě průniku do spalovací prostoru pak přes EGR letí kam? Také na ventily...

Takže jezděte a užívejte si německé kvality

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 19:53

Koncern vyrábí roky řetězem poháněný EA888 nyní již ve 3 generaci. Asi proto, že to neumí.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 20:14

Asi je to lepší. Předpokládám, že to aspoň dožije konce záruky. Marketingovým pohledem koncernu se tedy jedná o doživotní komponent

Vice zde
http://dfens-cz.com/vw-retezove-selhani/...
nebo
https://www.google.cz/search...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 20:36

Zázrak to bohužel nebude nikde, pokud si nedovezete něco jako HEMI 6.4 z USA

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  11. 04. 2016 11:05

A k tomu se právě chystám

Odpovědět  |   | 
Arcturus  |  10. 04. 2016 20:35

Hahahaha to vykladej nekomu jinymu. Mel jsem starou fabii 1.2 htp, rozvody v retezu a stejne preskocili, koupil jsem novou fabii 1.2 tsi, opet rozvody v retezu a opet ten stejnej problem.... Diky uz nikdy vice

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 20:38

Koupil jste si imbecilní motor a ještě se tu chlubíte svou pitomostí?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  10. 04. 2016 20:44

Imbecilný je vubec to, že koncern ponuka takovej motor, takže chybu hledat u automobilky a ne u zakazniku.....

Odpovědět  |   | 
jouda  |  10. 04. 2016 20:46

Zase na druhou stranu, než něco koupím, tak si o tom něco zjistím.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  11. 04. 2016 00:18

Clovek kterej si koupi motor 1.2 tak to moc neresi, protoze cilova skupina ktera si jej koupi je duchodci nebo lidi kterej jednoducho potrebuji auto z bodu A do bodu B , kteří veri ze ti motore budou spolehlive od vyroby...........

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 04. 2016 08:52

A prave preto pripominam to stare dobre: nekupovat auta z prvych dvoch-troch rokov vyroby. O exkluzivne clenstvo v beta tester klube nestojim.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 04. 2016 17:01

Tak to automobilky končí. Když nikdo podle tebe nekoupí auto první dva, tří roky, tak vůbec nikdo nic nekoupí. Nebudeš mít zpětnou vazbu. Nebudu to rozvádět ad absurdum, to by všechno špatně skončilo.

Odpovědět  |   | 
jgf&^$%123  |  11. 04. 2016 10:26

Otazkou je, co vlastne VAG umi, kdyz jim nezbyva, nez poustet do prodeje 'imbecilni motory'.

Odpovědět  |   | 
k22  |  11. 04. 2016 09:58

¨Co dodat--chybama se člověk učí - VAG NE!

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  11. 04. 2016 10:36

U HTP uplne stacilo montovat normalny napinak rozvodu. Ale vyrobca chcel usetrit. Aj ked s tym boli problemy, nebol ochotny to riesit a autorizak tam vzdy namontuje len mierne vylepsene rozvody ktore casom budu mat problemy. Nastastie to niektore servisy riesia upravenym napinakom a potom to funguje. U prvej generacie TSI to bolo podobne - dobry motor, ale na rozvodoch sa snazili setrit.

Odpovědět  |   | 
k22  |  11. 04. 2016 09:57

Proč si pětiletou záruku an 150tkm musíte u koncernu tvrdě zaplatit? Zatímco jinde je (v nižší)ceně?
Oni ti němečtí inženýři umí počítat velmi dobře

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 04. 2016 10:06

Kolega si koupil korejce se 7 letou zárukou a byl nadšený. Po dvou letech je neskutečně nasraný do té míry, že by vám tu záruku jinde zdarma asi v zoufalství vysvětlil ručně.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  11. 04. 2016 12:17

Jen takový detail. Co znamená letá záruka? No vůbec nic, letá (ani letou) není žádné slovo. Proč to lidi píšou, nechápu.
Takže prosím sedmiletou, nebo 7letou. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Jara  |  11. 04. 2016 21:39

JÓ, to je argumet jak pochcaná noha ty vylejzanej Gramarnacíku!

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  12. 04. 2016 04:23

Být ignorant je lepší?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 04. 2016 18:35

Uz mu tolko nezavid.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 04. 2016 13:36

manželce jsem koupil krátkého Cedníka. Byl jsem s ním párkrát na servisní prohlídce a rovnou říkám, že takhle rozmazlovat zákoše jsem ve značkovém servise Šáde neviděl.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  10. 05. 2016 14:16

Co presne mu na te zaruce vadi?

Odpovědět  |   | 
JKhgd7%12'ql;'l;d8%^1235  |  11. 04. 2016 10:27

Pocitat!?

To je nejlepsi vtip dnesniho dne!

Odpovědět  |   | 
Marek  |  10. 04. 2016 21:22

Dolévání oleje mezi intervaly je zcela normální. V přiručce ke každému autu od každé automobilky najdeš hodnotu normy "spotřebovaného" oleje na určitý počet km.
Pokud za interval dolejete pul litru oleje... Tak mi to přijde docela normální.
Jak šlo vidět na obrázku... Nejhuře na tom byl ecoboost od fordu... To, že koncern jakože vede se zdá proto, že se těch aut prodá daleko víc.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 21:53

Normální to opravdu není. Pokud neumějí vyrobit motor s minimální nebo žádnou spotřebou oleje jako ostatní, tak mají mít dostatečně dostatečně dimenzovaný objem olejové náplně. Nechápu, proč by třeba moje manželka měla kontrolvat olej ve svém autě.

Mno..tohle mi přijde horší než výše zmíněný ecoboost
http://www.autoforum.cz/technika/takhle-dopadne-v... ...


Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 22:04

Důvodů mizejícího oleje může být vícero a občas to končí zničením motoru. Zdá se vám to jako dobrý důvod občas zkontrolovat olej?

Zmíněný odkaz se týká prakticky všech přímo vstřikovaných benzínů. Proto některé motory kombinují přímý a nepřímý vstřik.

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 22:34

Zde ale nemluvíme o situaci, kdy se jedná o závadu, ale spotřeba oleje je vlastnost.
Já prostě nerozumím, proč bych u nového vozidla do 100 kkm měl automobilce dělat idiota a kontrolovat olej. Pokud je mezi výměnami takovýto motor schopen spotřebovat většinu olejové náplně, tak je evidetně vadný a v rámci záruky má být opraven.

Přešel jsem v rodině a blízkém okolí na japonské produkty. Při dolití ostřikovací kapaliny občas olej kontroluji a nikdy jsem u vozidel neznamenal úbytek. Do výměn nikdy nic neubylo. Evidentně to jde...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2016 22:52

Vy ten olej kontrolovat musíte (viz pokyn v příručce) tak jako tak kvůli "závadě", takže to není žádná práce navíc. Zkontrolovat občas měrku oleje je "pro vaši manželku" jistě jednodušší úkon, než někde v panice zařazením rychlosti chcípnout přetočený diesel po nasátí oleje kvůli netěsnosti v turbu.

Pohádky o japonských produktech si nechte. Pokud se nejedná o atmosféru s nepřímým vstřikem, nebude to tak zázračné, jak si to malujete. Třeba Skyactive-D je naprostá katastrofa, nejen že to neskutečně žere olej, ale trpí na vydřené vačky, a ještě se k tomu staví zády. Ale zlý je tady jen koncern že?

Odpovědět  |   | 
666  |  10. 04. 2016 23:50

On si ještě někdo kupuje do osobního auta pojízdný průser jménem dieslový motor?

Pokud nějaké vozidlo je schopno v záruce provést diesel runaway, tak tam evidentně konstrukční chyba.

Stejně se lze v příruččce dozvědět, že spotřeba v řádech 0,5 až 1 litr na 1000 km je naprosto normální. Osobně to považuji za alibismus..

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 04. 2016 06:49

Ano. Většina osobních aut se prodá v turbochrochtu. Benzín dominuje prakticky jen u malých aut.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  11. 04. 2016 21:13

Asi máte pravdu. Když vidím auta na ulicích, tak když je to větší než fábie, tak to má na 80procent naftu. Pokud je to ještě starší jak 8 let, tak to většinou dost čadí. A vždycky smrdí.
Škoda, že se malý český člověk nechá zmasírovat tím, že "táhne to vocpoda, jezdí to za 4l na sto, vydrží to 500 000km a jede to jako z praku". Proč na 10 000km ročně kupovat naftovej motor???? U starýho auta je to cesta do průseru. U novýho vyhozený prachy.

Chápu, když mám naftu zadarmo (či za 10kč/l) od známýho z traktoru. Tak to se pak vyplatí.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  12. 04. 2016 17:09

Tim se nechá "zmasírovat" každý normální člověk. Nikdo nechce auto který jakože tahne je ve vysokých otáčkách a když chces předjet v devadesatí, tak tam musíš dát trojku. A auto co jezdi za 10 chce taky málo kdo. Když někdo najezdí 40 000km tak je pro něj nafta idealní volba...
Další věc. To, že vy najezdíte 10 000km ročně neznamená, že ostatní také... Ja najezdím téměř 30 000km za rok (na lpg) a otec cca 40 000km za rok s naftákem.... Umíte si představit, kolik by to stalo na benzín? Vždyt by člověk vydělaval jen proto, aby lil benzín do nádrže.

Odpovědět  |   | 
x  |  14. 04. 2016 10:44

Nalítal jsem dost s diesely i benzíny, momentálně mám jako rodinné auto obyčejnou benzínovou atmosféru a jsem spokojenej zdaleka nejvíc. To "táhnutí odspodu" u nafty bylo něco, co mne vytáčelo každý den. Potřebuju předjet, dupnu na plyn, chvíli se nic neděje, pak se motor probere, kopanec, otáčky jdou chvilku nahoru, jenže čím dál pomaleji, auto dál nezrychluje. U atmosféry musím sice podřadit, občas o dva stupně, ale reakce na plyn je okamžitá, motor ochotně točí a od tří tisíc táhne až do šesti, což mi na trojku dává už velmi nepředpisové rychlosti. Předjíždění rychlejší a bezpečnější než u předchozí papírově silnější nafty, a hlavně reakce motoru okamžitá bez prodlev. I s podřazením to bylo rychlejší než nafta.

A spotřeba fakt není 10, ale 6,5 až 7 podle toho, kudy jedu. Ano, nafta vyšla levněji, spotřeba byla necelých 6, ale smrdělo to, dělalo to kravál, táhlo to jenom kolem náběhu turba (takže pro kšltovkáře úžasnej pocit, jak to pěkně kopne). Ne díky, já už naftu fakt nechci, podřazovat mi nevadí - rád využiju to, co mi motor nabízí v různých otáčkách. O toho tam ten klacek uprostřed je.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 04. 2016 11:42

On není naftak jako nafta... Jsou dobre a špatné motory.
Když jsem jezdil se starou 1.9TDi 81kw... Tak tebou popisované pocity jsem opravdu neměl.

Odpovědět  |   | 
*  |  17. 04. 2016 07:35

Tesat do kamene. Diesel NIKDY!

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  11. 04. 2016 01:52

Jste mě vážně pobavil Už vidím manželku, jak si kontroluje olej nebo stav provozních kapalin a k tomu tlak v pneumatikách a nebo jejich vzorek. Kamarád třeba nechal svoji manželku dolít olej do motoru a nalila to do expanzky Pak měl o zábavu na celej den postaráno a už nikdy to po ní chtít nebude. Ženy totiž mají mnohdy problém reagovat i na různé kontrolky, natož registrovat třeba větší teplotu vody na budíku. Samozřejmě najdou se i u žen výjimky, ale takových opravdu moc není. No a když je i chlap bulatej a že takových dneska je, tak to pak auta končí většinou v servise, kvůli zpočátku banální závadě. A to, že koncernové TSI žerou až moc často olej je všeobecně známá věc, viz tato poučná diskuze majitelů koncernu http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw... ... , ale fandové to koncernu, jako i jiné neduhy rádi odpustí a aspoň se s autem nenudí

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 04. 2016 06:47

Nechci být nezdvořilý, ale dolít vodu do ostřikovače nebo zkonrolovat hladinu oleje zvládne každý i manželka bez technickeho talentu. V opačném případě bude někde chyba

Vysoká spotřeba oleje není doménou pouze koncernu, takže si přestante něco namlouvat.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  11. 04. 2016 07:10

Hlavně by to měla být zakladní znalost řidiče... Pokud neumí, nemá na silnici co dělat

Odpovědět  |   | 
Marekx  |  11. 04. 2016 17:25

Jojo, to říká každý a je to pro něj samozřejmé, jako třeba vyměnit žárovku, ale když přijde na věc, kde že se vlastně to víko motoru otevírá? Stejně tak, každý má doma tu nejchytřejší holku, jo takových už jsem také viděl Ale já si nic nenamlouvám, jsem pouze praktik, čili takové ty diskuzní řečičky teoretiků mě vždycky zaručeně pobaví
A co se úniku oleje týče, to neznám ani u starších Škodovek, dokonce ani u Renaultu, natož pak u Japonců a to ani u motoru typu boxer, který má k tomu celkem předpoklady, takže je otázkou, kdo si to z nás namlouvá

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 04. 2016 18:55

Co to máte prosím za značku, že kvůli kontroly hladiny oleje na měrce musíte rozebrat víko motoru?

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  11. 04. 2016 21:17

Jj, na mý 2101 byly zpuchřelý gufera na ventilech a bralo to tak 0,5l oleje na 100km.
Ale to už je pěknej let spátky. Teď už 2101 je namletá na konzervy.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 04. 2016 13:44

Nebuď takový hnusný. Ženské na to prostě často nemají buňky nebo čas, když jim někde v pozadí řve děcko, tak 80% myšlenek směřují právě tam.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 04. 2016 11:43

Děcko ale nemáš za zady pořád... Není zas takovej problem to na pumpě zkontrolovat... Nebo doma když jsou všichni doma...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 04. 2016 08:44

...potom nech ide vratit vodicak.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 04. 2016 08:57

nebo manzelku

Odpovědět  |   | 
Jurawood  |  01. 12. 2017 11:53

Jelikoz se jedna o povinne testy k vlasctnictvi rp, verim ze po tomto zjisteni se sami obratite na prislusne urady a pozadate o odebrani opravneni.

Odpovědět  |   | 
JKhgd7%12'ql;'l;d8%^1235  |  11. 04. 2016 10:36

Ha ha ha.

Jedno starim jiz fousate pravidlo rika, ze diesely od Mazdy skutecne nebrat. To by clovek jinym kazici neco o debilnich motorech, mel vedet.

Odpovědět  |   | 
666  |  11. 04. 2016 13:06

Podobně jako u kolegy nechápu, proč do diskuze o benzínových motorech taháte naftové krámy..

Odpovědět  |   | 
Honza  |  12. 04. 2016 02:27

Vyrobit motor se skoro nulovou spotřebou oleje automobilky umějí, jenže jde o emise, a ty vyžadují, aby byly co nejmenší ztráty třením uvnitř motoru, proto automobilky přistoupili k konstrukci plovoucího pístu jenže to sebou nese právě zvýšení spotřeby oleje. nejde zkonstruovat motor s minimální třením a zároveň bez spotřeby oleje ... bud jedno nebo druhé ... takže po éře 90 tých let, kdy motory začali mít spotřebu oleje až ve vysokých nájezdech a je to vadou, nyní je to funkcí k zajištění potřebné euronormy

Odpovědět  |   | 
Joska  |  03. 01. 2017 15:20

Žádný motor není s nulovou spotřebou oleje.Rovnice mezi spotřebou oleje a emisema není. On i ten olej je emise nežádoucí. Hlavní chybou je řidič, který neví jak se k příslušnému motoru chovat. A to platí především u turbem přeplňovaného motoru. Již to nejde tavit a pak na parkovišti típnout. Také studenému motoru vadí velká zátěž.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  01. 07. 2016 14:10

Já měl v životě pouze auta,kde jsem mohl na olej klidně zapomenout. Pouze měnit v rozmezí klidně 10000-40000km /myšleno za rok/

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 04. 2016 22:33

Souhlas. Motory FSI jsou pěknej shit. Osobně moc oblibu koncernu nechápu. Jsem chudý, kupuji proto ojetiny. Většinou Japonce v benzínu a s motorem jsem v životě neměl problém. Olej měním zásadně mezi 10 - 15 000 max. Ten, kdo jezdí na oleji 20-30 je blázen. Ten motor to vždycky odnese.

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 04. 2016 22:54

Motory PSA 1,6 VTI aj THP majú s reťazou problémy

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  11. 04. 2016 13:19

To ubývání oleje souvisí částečně i s dnešní úpornou snahou o co nejnižší spotřebu a emise. Dnešní motory vypínají vstřikování a brzdí motorem prakticky hned při každém uvolnění pedálu plynu. V té chvíli se ale v motoru tvoří podtlak, který způsobuje zvýšené nasávání oleje do spalovacího prostoru. Olej ubývá, karbon přibývá.

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  11. 04. 2016 22:12

Němci, nejsou hlupáci, ale velmi, velmi vzdělaný a chytrý lidé. My v Česku nemáme ponětí... Němci vynakládají každoročně miliony eur na to, aby vymysleli technologii která vydrží pouze omezenou dobu, a kupující musel stále a ještě rád platit... Tak to funguje v Německu se vším, stačí když kape, stále a dobře. Umí velmi nesmírně kvalitní věci, ale nepotřebují vyrábět dlouhodobou kvalitu, to není možné. Dlouhodobá kvalita je ještě je, u Toyota a taky musíte vědět co pořídit.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  12. 04. 2016 08:38

Jo na VW je každý odborník,ale málo kdo už ví ,že s řetězem měly problémy i jiní,1,6 THP,1,6 VTi,motory1.3 používané v Yarisu,svého času i Nisan Micra atd.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  12. 04. 2016 12:27

Ona je to spíš diagnóza pro dr. Chocholouška.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  12. 04. 2016 11:39

Jako stejně jako v článku asi myslíte koncern VW Group. Nevím, co je to za módu, používat koncern, jako označení pouze pro VW G. Jsou i jiné koncerny

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 04. 2016 19:52

Riešenie na všetky problémy spaľovacích motorov sa blíži - sú to elektromobily...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2016 20:55

Neboj, ty budou mít zase své problémy.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  10. 04. 2016 21:23

Třeba vymlácené baterky... Uplně vidim jak jedu k moři tři dny, protože mezi tim musím mít auto v zásuvce...

Odpovědět  |   | 
Muflon  |  11. 04. 2016 08:18

Je vidět, že o tom víš hovno, Tesla se na Superchargeru nabije do 90% během 15 - 20 minut, takže si dáš v klidu 300 - 350km, pak si jako rozumný jedinec uděláš pauzu na chcaní, kafe, protažení a v klidu můžeš pálit dál. Ale chápu, si jen omezený čecháček, co naloží svoji fobii 1.2HTP po střechu, večer vypálí z ČR a v kuse valí 800km bez přestávky, jenom, aby se ráno mohl válet u rybníku jménem Jadran...

Odpovědět  |   | 
Foxo  |  11. 04. 2016 08:51

Je vidět, že o dobíjení si přečetl reklamní leták a jinak víš kulový.

Odpovědět  |   | 
Muflon  |  11. 04. 2016 08:53

Aha, jako jeden z mála majitelů v ČR o tom jistě vím kulové

Odpovědět  |   | 
Foxo  |  11. 04. 2016 08:58

Fajn, kolik superdobíjecích cyklů v řadě máš výrobcem doporučeno? Neomezeně? Pouč nás, omezené, kteří tankujeme 4 minuty jednou za 1000 km.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 04. 2016 09:00

Tak mi teda jako majitel Tesly S povězte, u kterého Superchargeru v ČR nabíjíte, když jím tady argumentujete... (když už tedy opominu nesmysl dobití z téměř nuly na 90% za 15-20 min)

Odpovědět  |   | 
ggg  |  12. 04. 2016 10:15

A kde v CR na tom supercgargeru to nabijite, kdyz mate takove zkusenosti?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  13. 04. 2016 13:45

to je správná sebekritika! Ještě tak dva měsíce a budeš v pořádku.

Odpovědět  |   | 
H.  |  11. 04. 2016 08:51

Těžko ovšem předpokládat, že průměrný čecháček s Fabií HTP, jezdící na dovolenou na Istrii, si jako elektromobil pořídí právě "exkluzivní" Teslu.... Co si budeme namlouvat, běžný elektromobil s dojezdem v řádu desítek, maximálně stovky kilometrů na jedno nabití, je těžký oser i když pojedete na dovolenou jen třeba na Mácháč

Odpovědět  |   | 
Muflon  |  11. 04. 2016 08:55

Model 3 bude dostupný i pro "normální" sortu lidí. Pokud si dnes kupují čecháčkové oktávky a superby za 500 - 700 tisíc, pak není důvod proč si nekoupit za 650 model 3

Odpovědět  |   | 
Foxo  |  11. 04. 2016 08:59

Model 3 je bublina, která ještě ani nejezdí.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 04. 2016 09:03

Tesla 3 je zatím ještě na papíře, ale Vy už víte, že si ji tady v ČR koupíte za 650 tisíc.
Když jste si tak jistý, rád si ji jednou za těch 650 tisíc koupím, tak Vy mi kdyžtak doplatíte rozdíl, pokud bude stát víc. Berete?

Odpovědět  |   | 
ggg  |  12. 04. 2016 10:18

LOL. Model 3 se jeste ani neprodava a ani rok, ci dva nebude a vy uz vite, ze bude stat v ČR 650 tisic :D. Takze, zakladni US cena je 35 tisic dolaru. Pouhým přepočtem kurzu se dostaneme na 829 tisic. A US ceny jsou samozřejmě bez DPH (resp. sales tax), takže v CR si jeste prihodte 21 %. A to jsme na milionu. Dost podstatny rozdil proti tem vasim 650 tisicum, co?

Odpovědět  |   | 
okolostola  |  15. 04. 2016 00:53

a navic ten superb bude daleko lepsi auto... protoze u modelu 3 date 500 000 jen za baterie :D

Odpovědět  |   | 
Joska  |  03. 01. 2017 15:23

O to hůře na tom bude při jízdě v zimě. Asi bude muset jet v beranici a v kožichu!

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 04. 2016 08:56

Abych Vám dokázal, že jste hlupák, stačí trocha jednoduché matematiky. Supercharger od Tesly má příkon 120 kW. Pokud byste dokázal nabít 90 kW baterii v Tesle na 90 % za 20 minut, tak potřebujete příkon min. 240 kW a to ještě bez započtení ztrát.
A pokud pojedete Německem více jak 130 km/h, tak zapomeňte na dojezdy 300-350 km. Když jsem s Teslou jel svojí cestovní rychlostí 160 km/h, tak spotřebu jsem měl přes 300 Wh/km, k chargeru nikdy nedojíždíte s nulou v akumulátorech (Superchargery nejsou nikdy na trase kudy jedu, ale vždy je to se zajížďkou), takže reálně jsem měl dojezd kousek přes 200 km a pak skoro hodinu na chargeru v nějaké díře.

Odpovědět  |   | 
Foxo  |  11. 04. 2016 09:22

Což odpovídá tomu, že dle statistik je průměrná doba stání u superchargerů je 41 minut a většinou se dobíjelo o 20%-40%.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 04. 2016 13:05

Předjížděl jsem v Německu na dálnici superteslu celkem dvakrát. Vždy jsem zpomalil, abych si nešťastníka prohlídnul. Solil to stodvacítkou, aby vůbec někam dojel. Na to, aby jel jako ostatní 180-200km/h vůbec ani nepomyslel. Topení taky neměl zapnuté, protože seděl v zimní bundě. Takže bláboly teoretiků o tom, jaké to je s teslou super ježdění ani nečtu.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 04. 2016 13:54

Tak ježdění je to super. Dovedu si to představit jako auto do města a kolem komína. Ale musíte mít v záloze 2. auto na cestování na delší vzdálenosti, ta doba dobíjení je prostě (aspoň pro mně) nepřijatelná.
Nedovedu si představit, že pojedu do Itálie a trasu musím plánovat podle umístění chargerů a ne tak jak chci já. A ještě na každém čekat přes půl hodiny, aby se to nabilo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 04. 2016 14:20

Toto není žádné super ježdění. To je onanie.
Samozřejmě i ta má své příznivce.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 04. 2016 14:35

Nesouhlasím. Ani s jedním. Je to super ježdění a každý někdy onanuje.
Teslu S řadím mezi auta typu Porsche 911, Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Ferrari, atd. K těmto autům máte většinou i normální auto/auta.
Nedovedu si představit, že bych měl 911 použít pro cestování s rodinou do Alp s bagáží a lyžema... To samé je Tesla (ač jsem i viděl pár Tesel v Alpách letos...)

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 04. 2016 14:59

Pavel: plně souhlasím. 700 koní je ideální motorizace do města

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  11. 04. 2016 18:02

A co teprve, když zrovna budou stojany obsazeny? Tak si člověk dá pauzičku 2 hodiny - potěš koště. Dokud nebudou vyřešeny pořádné baterie nebo nabijeni do 5 minut tak je elektromobil slepá vývojová větev.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 04. 2016 18:36

Umím si technicky představit, jak by asi musela být dimenzována kabeláž, aby např. praha byla kapacitně schopna nabíjet elektromobily v případě, že jich bude v praze 50% a všichni budou chtít nabít za 10 minut...... 1. u prahy se bude muset postavit nový temelín. 2. praha se bude muset rozkopat a položit nové kapacitní sítě. Doporučil bych, aby se na to fandové elektromobility složili, rozbili prasátka a udělali sbírku jako na národní divadlo. Další demokratické opatření by mohlo být uplatněno při volbách, volič strany zelených by při každých volbách současně s volebním lístkem hodil do urny 5000 Kč, jinak by byl hlas neplatný.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2016 13:46

Reakce na Zelí | 12. 04. 2016 18:36 | [78.80.205.xxx] - objevil jsem nad mým příspěvkem tvůj další skvost v prezentaci tvého "zelnatého" myšlení, milé Zelí. Myslíš si, Zelí, že trakční síť třeba pro tramvaje v Praze je stavěna na to, že se seřadí všechny tramvaje za sebou a naráz "zaberou"? Nebo, že všechny pekárny a následně obchody jsou kapacitně stavěny, že naráz v jediném okamžiku půjdou všichni občané ČR ten chleba koupit? Mohlo by tě napadnout, že hodně elektromobilů se bude nabíjet v noci, kdy je elektřiny nadbytek a přes den v energetické "špičce" budou jezdit na své baterie. Samozřejmě bude možné nabíjet i přes den v energetické špičce, ale cena za nabití u stojanu bude třeba 50.ti násobná ve srovnání s cenou noční elektřiny. Na to budou samozřejmě reagovat svým chováním řidiči. Atd... Na tvé další "postřehy" je zbytečné reagovat... Navíc téma této diskuse není o elektromobilech. Opakuji opakovaně, baví tě stále dělat ze sebe debila?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2016 12:02

Reakce na Zelí | 11. 04. 2016 13:05 | [78.80.205.xxx] - Cituji tvoji větu: "...Na to, aby jel jako ostatní 180-200km/h vůbec ani nepomyslel." Je vidět Zelí, že "často" jezdíš po dálnicích v Německu a "víš" jak rychle jezdí "ostatní"...
Přečti si po sobě Zelí, co jsi napsal za nesmysly a pohádky. Podle obsahu Tvého příspěvku ("pohádky"), lze předpokládat, že jezdíš v Německu standardně jako "ostatní" 180-200km/hod. Přítom, když v levém pruhu touto rychlostí míjíš pomalá auta co to "solí" "stodvacítkou", tak si všimneš "supertesly", zpomalíš na 120km/hod, prohlédneš si, co má řidič na sobě a dokonce poznáš, že má zimní bundu... A pamatuješ si, že to bylo dvakrát... To, že nečteš nejen "bláboly" teoretiků, ale v podsatě vůbec nic obsažného, to jsi nám opakověně už předvedl, jinak bys nemohl psát takové nesmysly a opakovaně prokazovat, že nemyslíš. Stále Tě Zelí baví v diskusích Autorevue dělat ze sebe debila?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 04. 2016 14:01

Myslím, že berete některá tvrzení příliš doslovně. Já v Německu cestuji obvyklou rychlostí 160 km/h. Nicméně když je větší provoz, zpomaluji a srovnávám rychlost s ostatními. Na dálnicích je i dalších mnoho míst, kde je rychlost omezená na 130,120, 80 atd. A tam je možnost si prohlédnout hromadu aut. A zrovna Tesla je svým designem odlišná od ostatních, že si jí všimnu i na dálku, takže i z těch 160 km/h zpomalím, abych si jí prohlédl, je to pro mě stále hezká exotika.
Takže když někdo tvrdí, že obvykle jezdí 160-180 km/h v Německu, tak to neznamená, že si nestihne prohlédnout jiná auta či nedokáže jet jindy pomaleji.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2016 17:44

Pokud byste Pavle F četl pozorně příspěvek Zelí, tak v něm nebylo ani tak "zajímavé", že si všiml a prohlédl Teslu, jako to, že si všiml, co má na sobě oblečené řidič Tesly. A také jste potvrdil obvyklou rychlost na německých dálnicích v levém pruhu 160 km/hod. Také Vám uniklo, že Zelí uvedl, že se obvykle jezdí 180-200 km/hod a ne 160-180. Těch zdánlivě zanedbatelných 20 km rozdílu už znamená, že musí člověk dávat větší pozor, a proto sotva zjistí, co má řidič na sobě v autě, které míjí. Ještě snad klobouk na hlavě, ale jestli má svetr nebo bundu, či dokonce kožich, tak to je na pováženou. Co se týče toho "braní některých tvrzení doslovně", tak v případě Zelí je to v jiné rovině. Přečtěte si několik "skvostných" příspěvků od Zelí v posledních letech a poznáte, co je zač. Ještě zbývá doplnit, že hodně řidičů (i s pověstnými klobouky na hlavě) silných vozů jiných značek jede v pohodě v pravém pruhu rychlostí "jen" 120 km/hod, proto zrovna poukazovat na Teslu z tohoto pohledu je poněkud "zelnaté".

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 04. 2016 18:13

Zbytečně se z toho hrotíte...
Vy si třeba myslíte, že já jsem třeba letos v Alpách, když jsem míjel (za svůj týdenní pobyt) cca 3 Tesly, že jsem nekoukal na místo řidiče, kdo tam sedí, protože mě samotného to také zajímá?
Jinak mě neuniklo, že Zelí uváděl 180-200 km/h. Ale i když jedu 200, tak když v dáli vidím zajímavé auto, tak pustím nohu z plynu a auto dojedu. Takhle jsem jednou míjel před Mnichovem Veyron. Jel v pravém pruhu cca 120 km/h a VŠECHNA auta za ním brzdily, aby si ho řidiči prohlídli a já bych toho řidiče ještě dneska podle obličeje poznal a i co měl na sobě.
Jinak znám jednoho majitele Tesly a ten se zná s dalšími majiteli a opravdu všichni jezdí na dálnici většinou cca kolem 120 km/h (pokud nejedou jen kolem komína), aby jim zbytečně nestoupala spotřeba Wh na km a neriskovali odtah. S tím vypnutým topením to ale nemohu potvrdit, protože ten můj kamarád topení používá (mě s ním zima nebyla) a jak ostatní, to nevím.
Zelí obrazně řečeno svoji argumentaci mírně hrotí do extrému, ale to příznivci Tesly taky. Já měl doma Priuse i hybridního Lexuse, chvíli BMW i3 a vidím to trochu jinak, než kdybych to akorát viděl jen na papíře či jen v rychlosti na dálnici.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2016 18:54

Podíval jsem se Pavle F na vaše příspěvky diskuse se Zelím. Mám názor jako vy a vidím to stejně. I z obsahu a formy argumentace Zelího vůči vám plyne, že on má tak zkušenosti úrovně puberťáka a jediné auto se kterým Zelí jezdí, je olítaná felicia nebo max stará Octavia, kterou mu půjčí tatínek. A jestli byl Zelí vůbec někdy v Německu, tak má zkušenosti z dálnic tak akorát z autokaru z bočního okénka (proto si všimnul, co má řidič Tesly na sobě oblečené...a navíc ty jeho "spekulace" o vypnutém topení...). Jinak přes Německo jezdím, pokud to jde, přes 200 km/hod a při takové rychlosti dávám max pozor, aby se nikomu nic nestalo a auta přehlížím (protože spěchám...). Počítám, že mi někdo z pravého pruhu může vjet do cesty a občas musím hodně šlápnout na brzdy. Když ale jedu v zácpách, tak si auta prohlížím, to jo, protože se nudím a samozřejmě hezká auta se mi líbí. Co mají ale na sobě řidiči, to mi opravdu uniká... Mne Tesla nechává chladným, protože mým potřebám neodpovídá a vůbec neuvažuji, jestli bych si ji snad koupil. Ten, kdo si ale Teslu koupí, tak určitě ví proč a já to rozhodně neřeším. Oceňuji ale Teslu jako značku, která jde svojí vlastní cestou a má své zákazníky a příznivce. To je hezké a je fajn, že díky nim je na silnicích větší pestrost, která na slinicích v Česku rozhodně nehrozí.

Odpovědět  |   | 
J(73ejkGS72qdkh  |  11. 04. 2016 11:04

Inu, nekdo jezdi 800 km v kuse, jiny priskokem vpred, od zasuvky k zasuvce.

Docela by mne zajimalo jako trasou se da k tomu rybniku dojet, aby clovek nabijel jen u rychlonabijecek.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 04. 2016 13:41

Lenže tú pauzu si urobím keď ja chcem a nie keď sú splnené dve podmienky:
- je potreba nabiť auto
- je poblíž vhodná nabíjačka

Alebo elektromobilisti už sú tak so svojim autom stelesnení, že musia ísť na toaletu v tom istom okamžiku ako ich elektroauto na nabíjačku? A napr. diaľničné tempo znamená nutnosť nabíjania po cca. 200-250 km. To je tak dobré v Nemecku, kde sú superchargery, pokiaľ teda človeku nevadí každých 200-250 km (cca. každú hodinu a pol) pauza min. 40 minut.

Sorry, ale elektroauto ako plnohodnotná náhrada klasického auta ešte nedozrelo. A Tesla 3 to nevytrhne. A ani vaša cena nesedí, v EU sa predpokladá okolo 900 tis., pokiaľ teda niekedy aj bude jazdiť, nielen ako prototyp.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  11. 04. 2016 21:20

Rozhodně. A ještě ve svý 1,2 HTP zkusí na DE dálnici maximálku.
Rozhodně ale nevím zda na 90procent nabije za 15 min. To se mi nezdá.
Každopádně kdybych měl Teslu tak nebudu jezdit autem k moři, ale letím na Bahamy.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  13. 04. 2016 09:01

S HTP mozes skoro legalne skusit maximalku na kazdej dialnici :)

Odpovědět  |   | 
pepa  |  18. 08. 2016 16:12

Jak často jezdíte k moři? Prostě po městě budete jezdit svým elektrickým autem prakticky zadarmo a na dovolenou si auto půjčíte. Říká se tomu carsharing.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 04. 2016 07:15

Elektromobily mají zjevně ještě daleko větší problém, jinak by už dávno zaplavily svět.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 04. 2016 08:46

Ano, mají... hloupé a zabržděné lidi, kteří na ně neustále hází špínu.

Odpovědět  |   | 
Foxo  |  11. 04. 2016 08:59

Co třeba Ohmův zákon?

Odpovědět  |   | 
JKJgd5$%123e0813  |  11. 04. 2016 11:07

Ano je to previt. Lec neplacte, EU ho jiste brzo zreguluje a zadotuje jeho nahrazeni necim lepsim.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 04. 2016 09:27

mpolan: ba ne, problém bude jinde, skutečnou kvalitu by pomluvy jen tak nezastavily

Odpovědět  |   | 
Joska  |  03. 01. 2017 15:37

Proč špínu? Prostě zatím auto jen na: 1/ Popojíždění po městě a na velmi krátké cesty.
2/ já na to mám, jsem king.
Jízda na elektřinu je zatím v nedohlednu. Již tím, kde ji brát. Stačí si převést spotřebu paliv do aut na totožný elektrický odběr.

Odpovědět  |   | 
Joska  |  03. 01. 2017 15:47

Proč špínu? Prostě zatím auto jen na: 1/ Popojíždění po městě a na velmi krátké cesty.
2/ já na to mám, jsem king.
Jízda na elektřinu je zatím v nedohlednu. Již tím, kde ji brát. Stačí si převést spotřebu paliv do aut na totožný elektrický odběr.

Odpovědět  |   | 
HhU*63KLhc89 l;0-2  |  11. 04. 2016 10:55

Tak jasne, elektromobily to proste zaridi!

On si totiz nekdo muze myslet, ze kdyz je takovy e-mobil jednodussi a v e-motoru se nic nespaluje, musit to byt levnejsi a spolehlivejsi reseni. Takovy naiva ovsem znacne podcenuje kreativni schopnost automobilek setrit i tam, kde to nejde, a snahu statu regulovat i prirodni zakony.

E-mobily jsou jedinecna prilezitost jak individualni dopravu z politicko-ekonomicko-ekologickych duvodu zdrasticky zdrazit (tim tedy omezit pravo svobodneho pohybu). A lide jako Vy, nad tim vsim budou jeste hykat blahem, jaky ze krok ke svetlym zitrkum jsme to opet udelali.

Doufam, ze se tesite na dobu, az bude svetu dominovat Cina, ktera je temer monopolnim producentem lithia a tak si bude diktovat jeho ceny. Z penez, ktere timto vydela koupi i ten zbytek sveta, ktery jeste nevlastni.

Odpovědět  |   | 
Jarda H.  |  11. 04. 2016 12:37

Největší zásoby lithia (podle The United States Geological Survey): 1. Bolívie 5,4 mil. t, 2. Chile 3,0 mil. t, 3. Čína 1,1 mil. t, 4. USA 0,4 mil. t

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  11. 04. 2016 13:25

v ČR 0,1 mil. t lithia. A to v jediném ložisku.
Takže ano, chceme baterky, rád bych, aby tahle republika trochu zbohatla.

Odpovědět  |   | 
ASD  |  11. 04. 2016 13:40

Jasně, těžba ropy a uhlí je fuj, těžba lithia je plně ekologická a obnovitelná.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  11. 04. 2016 14:23

Jestli na tu těžbu někdy dojde, tak na stát zbydou tak akorát likvidace ekologických zátěží po ukončení těžby.

Odpovědět  |   | 
*76y23g  |  11. 04. 2016 15:23

Dobra, pouzijme lepe padnouci slovo 'oligopolni'. Vam je ted mozna lepe, lec na veci se tim moc nemeni.

Zeme vyvazejici litium se spoji do kartelu a budou sroubovat ceny i tak. Znacne profitovat z toho bude i ta mnou zminena Cina, kterazto ma pro globalni dominci jiste lepsi vychozi podminky nez Bolivie nebo Chile. Precejen, do J&T financne nevstoupili Bolivijci ani Chilane.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 04. 2016 21:30

Koupit ojetinu od firmy může jenom totální ignorant. Jenže ignorantům stačí si prověřit VIN, servisku, a jupí, první majitel (FIRMA) a díky tomu, že km sedí, tak se "není čeho bát". Akorát se motor rozpadne... Né hned, ale nejprve každý rok 40.000 servis... Potom ještě nadávají na dýzly, že se kazí a kupují benzíny. Až se jim rozpadnou benzíny, tak nadávají na značku. A NIKDY nepochopí, že FIRMA auta používá jako OTROKY. Levný zdroj. Odepíšou ho a kupují další. Je vám to dávno jasné? Gratuluji, nejste IGNORANT. Akorát že až budet prodávat Vaše zachovalé poctivě servisované auto, bude Vám KAŽDÝ kdo vás navštíví vysvětlovat, že "TOHLE SE PRODÁVÁ ZA POLOVINU" Ano, odepsaný šrot se za půlku prodává.

Odpovědět  |   | 
wolff  |  10. 04. 2016 22:15

Jo, ale na to je lehka pomoc.

Odpovědět  |   | 

Ignorat je ten co to ví a přesto to ignoruje narozdíl vod nepoučenejch, který vo tom nemaj ani páru.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  10. 04. 2016 22:34

Ahoj jen jsem se chtel zeptat jestli nekdo nevi jak je to s motorem od Toyoty, konkretne motor 2.0 VVTi, na který jsem moc ztiznosti neslysel a pritom je to taky primovstrik. Diky.

Odpovědět  |   | 
Fox  |  15. 04. 2016 07:22

Pokud máte na mysli 1AZ-FSE z avensise, tak u jeho 2.4ltr bráchy 2AZ-FSE jsem absolvoval generálku právě z důvodu zakarbonování (zůstaly mi viset otevřené ventily), auto žralo půl litru oleje na 1 000 km.

Odpovědět  |   | 
kokop  |  11. 04. 2016 12:45

Uplny suhlas!

Ja napr som kupoval zasadne od sukromneho majitela, ktory servis neflakal - a nebol problem ani ked auta mali 300tkm a viac. Vzdy diesel.
Len sa uz v poslednej dobe take auto tazko zhana--
Tak som presiel na nove.

a zase ja urobim niekomu radost - olej menim vzdy po 15tkm, jazdim prevazne dialnice, start-stop mam deaktivovany.

Verim, ze auticko, ked ho predam, este bude dlho robit radost novemu majitelovi!

Odpovědět  |   | 
Sina  |  12. 04. 2016 22:30

Jo já loni koupil ojeté auto z firmy. Údajně s tím jezdila jen jedna účetní po Praze. Za 5 let 71 000km. Je to benzínový japonec s nepřímým vstřikováním paliva, řetězové rozvody, které fungují. Olej to nežere prakticky vůbec. Motor chodí skvěle, spotřeba parádní. Olej na tom měnili pravidelně, gumy jsem dostal 2 sady těch nejlepších (a nejdražších značek), takže na autě očividně zas tolik nešetřili. Jsem ignorant, protože jsem se do tohohle kšeftu nechal navézt odborníkem z autotýmu, kterýmu jsem za to ještě vysolil prachy. Ono je taky rozdíl, jestli s autem jezdí víc lidí, a nebo jeden, který si k němu vytvoří vztah, jako by bylo jeho. Každopádně ačkoli auto šlape jako hodinky (kromě špatně slepeného chladiče, když to ona paní někde neubrzdila) znova bych do služebáku nešel :D.

Odpovědět  |   | 
Paul  |  28. 10. 2016 10:21

mám úplně jinou vlastní zkušenost ve vlastní firmě,proč bych nejezdil do značkového servisu na pravidelné prohlídky??
mohl bych přijít o záruku, proto nelituji peněz,jako většina šetřílků v česku a dám autu vše,co potřebuje...
myslím, že kupec mé ojetiny musí být spokojen.
nevěřím,že nějaký manažírek, zaměstnanec by zanedbal servis, osobně bych mu to pak hodit na hrb a cáloval by!!
Samozdřejmě neberu firmy v krachu a jiné výjimky..

Odpovědět  |   | 

Indie chce zrušit prodej spalováků k 2025, i kdyby to nedali tak se aspoň pokusej a přeskočej jednu etapu automobilismu. Ještě budou muset vomezit uhelný elektrárny.
V Číně na to chčijou zvysoka díky komoušskýmu režimu a zkorumpovanýmu direktivnímu řizení. Tam i kdyby přestali jezdit všechny auta tak se udusej díky šílenýmu nekontrolovanýmu průmyslu a energetice. Jenom Čína vyprodukuje 50% všech světovejch sraček.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Jan  |  11. 04. 2016 12:58

Kupodivu v přepočtu "na hlavu" nejvíce sraček pořád produkuje západní svět (tady je jasně zřejmá výhoda vysokého headcountu a nuzného životního stylu). A budeme-li se sebou zcela upřímní, značná část čínské produkce sraček je řízena naší poptávkou po jejich laciném zboží. Uhelné elektrárny Indové, a asi ani Číňané přliš omezovat nebudou, neboť jejich energetická potřeba roste a uhlí je tak levné. (Čína má navíc přístup k levnému severokorejskému uhlí - to je super mít kamaráda, ze kterým se nikdo jiný nebaví)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 04. 2016 14:23

Nejlevnější uhlí produkují usa. Je dobré mít takového kamaráda, který vám zboří byznys s uhlím.

Odpovědět  |   | 

Se není čemu divit, když tam odstavili 200 uhelek.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  11. 04. 2016 06:32

Jako příčinu tvorby karbonu v článku zmínili kde co, ale zapomněli na jednu základní věc - že vlastně samotný princip přímého vstřiku je u benzínového motoru pochybný a vlastně nesmyslný. U klasického MPI se vstříknutý benzín na cestě do válce stačí odpařit, dokonale promísit se vzduchem a spaluje se tak vlastně plynná směs. Není důvod k tvorbě sazí. U přímého vstřiku se benzín vstřikuje jako nafta, hoří ještě jako kapalina v kapičkách jako nafta a dělá saze jako nafta.... Prostě - přímý vstřik benzínu je nesmysl od samého počátku a pomoc je jediná - taková auta bojkotovat a nekupovat. Dvojnásob potom auta od konzernu VW, který si ze zákazníků dělá neplacené testovací jezdce.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 04. 2016 20:49

Proc tedy u klasickeho vicebodoveho vstrikoveni dochazi k zanaseni EGR ventilu ? Pamatuji uz na svuj starick Ford Escort s klasickym 16V motorem a vicebodovym vstrikovanim S-EFI a kazdorocni cisteni EGR ventilu.
Prime vstrikovani je alternativa se svymi plusy i minusy.

Odpovědět  |   | 
Muflon  |  11. 04. 2016 08:13

Zlaté 1.9 TDI PD v O2FC, za chvilku krásných 300000km, přede jako kotě, každých 15tis km dostane nový olej, pravidelně dostává VPower a v zimě i VIFko. No a potom starý dobrý Oplácký 1.6 8V v Astře F, 360000km a myslím, že to přežije půl milionu bez problémů (pokud to teda celý nesežere koroze ) Dokud tato auta projdou technickou a emisema a budou náhradní díly, tak mi nic jiného do baráku nesmí...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 04. 2016 08:50

len pokoj a klud, akonahle dostane eurobruselska banda prikaz, tak Ta z tych aut dostanu a ostanu Ti len smutne oci pre plac, ktorymi budes pozerat na to, co mas v garazi a s cim nemozes ist von.

Vlastnictvo noveho auta sa stava coraz menej zaujimave. Nove auto /chvalabohu este ziadny ekobruselteror/ som si kupil preto, ze chcem aby mi vydrzalo. Teraz? Z takeho niecoho kukaju z toho len a len problemy.

Odpovědět  |   | 
Vladik  |  11. 04. 2016 09:19

Auto na LPG je jasná volba. Poloviční cena a karbon se neusazuje. Jediná nevýhoda je zákaz parkování v podzemních garážích

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 04. 2016 20:56

Tam je usazování karbonu taky možné.... určitě není vyloučené.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 04. 2016 09:27

Pane Žák, vysvětlete panu Dorotovičovi, že samozápaly a klepání jsou naprosto rozdílné jevy.
- Samozápal je předčasné zapálení směsi od přehřátého místa ve spalovacím prostoru (tedy např. i kousku karbonu) které nastává PŘED regulérním zážehem jiskrou.

- Naproti tomu klepání čili detonační spalování obvykle nastává až po zážehu jiskrou v případě, že tlak směsi a její teplota jsou příliš vysoké a směs se místo postupného hoření samovolně vznítí ve větším objemu najednou a vyvolá tím ráz.

- Samozřejmě možná je i kombinace obou jevů, tedy že po samozápalu nastane ještě detonační hoření.

Případná úprava přestihu zážehu o které píšete v článku proto samozápal neodstraní, v době kdy přeskočí jiskra směs dávno hoří sama. Na detonační spalování však úprava úpředstihu již vliv má.
Domnívám se, že jak technický poradce přes auta, tak i odborný motoristický redaktor by neměli v tak základních věcech tápat a oba pojmy laicky zaměňovat, snižuje to jejich důvěryhodnost.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 04. 2016 14:34

Abych se vrátil k tématu mám FSI, které má najeto bez jakýchkoli problémů 250 tisíc km. Zkusím se podívat endoskopem do sání až k sacímu ventilu jak je to s tím karbonem.... když s tím tak straší.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 04. 2016 12:26

To vypoveda o tom, ze ten, kto na tom jazdi, rozmysla hlavou, ale urcite daj vediet co tam najdes, zaujimalo by ma to. V dnesnej dobe malych motorov, ktore navyse su nutene do nizkych otacok /na co su paradoxne male motory najcitlivejsie/, ci uz podivnymi signalizaciami udajne vhodneho preradenia - co je este lepsi pripad, horsie ked tam mate automat, ktory na malom motore hned po rozjazde nasackuje ten najtazsi prevod ze to ide ten motor roztrhnut, budu po longlajf vymene samozrejme rychlejsie odpisane, nehovoriac o tom, ze zabeh (co je doba z hladiska zivotnosti motora klucova a nie ze nie), si odmelu na jednu napln. Cim je uloha vyrobcu s odkazom na ich predaj samozrejme splnena.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 04. 2016 15:41

nevím jak u malých fsi motorů, ale v šestiválci fsi nic nemám. Asi dobrý oddíl....

Odpovědět  |   | 
honza  |  11. 04. 2016 14:48

Hoření oleje na stěnách válců bude asi marginální záležitost, zato bych to tipoval na jeho degradaci vlivem vysokých teplot, což se děje u každého motoru. Downsizing znamená intenzifikaci výkonu na jednotku plochy, kterou olej pokrývá a tedy to vede k větší intenzitě přestupu tepla, čímž se olejová degradace posiluje. Aditiva mají za úkol nečistoty rozpouštět, ale také je udržovat ve vznosu, aby se neusazovaly. O obě funkce olej časem přijde, protože aditiva jsou také degradována a olej se postupně nečistotami nasytí. A jak známo, nejen hřídelová těsnění tureb nejsou dokonalá, trocha oleje uniká dosání. Pokud je olej po smrti, nelze se divit, že se ty ventily zalepují. A pak ty objemy olejových náplní. Já mám staré TDCi, je v něm 5,5 L oleje. V podobně výkonném malém TSI snad nejsou ani 4 litry... Ještě jednu malou poznámku - čím lehčí uhlovodík, tím méně je mastný. Benzín v oleji je tak horší tragédie než nafta v oleji. Benzínové motory používají občas bohatou směs, tedy pravděpodobnost pronikání do oleje bude asi větší. Obzvláště, když benzín nemá čas na odpar a kroužky jej setřou do studeného oleje...

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  12. 04. 2016 11:28

V dnesnej dobe je olejova napln 4l bezna aj u dieslov. Ale je pravda ze u dieslu bude tepelna zataz nizsia.
Benzin sa z oleja pri dlhsej jazde vypari, narozdiel od nafty. Zavada vstrekovania a nasledne nafta v oleji moze byt vaznym problemom.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 04. 2016 12:16

4l olejova napln u diesela by mala byt samozrejmym dovodom na otocku z autosalonu. No, ale na com zakaznika mozeme oj.bat najviac? No predsa na tom, co nevidi alebo nevie.

Odpovědět  |   | 
honza  |  12. 04. 2016 17:39

Nafta je vstřikována v horní úvrati a často do dna pístu, když píst překrývá většinu stěn válce, tedy nafta má méně možností stěny smáčet. Nafta je samovznětlivá a pokud je motor v pořádku, shoří dřív, než by mohla někde zkondenzovat. Nafta se také, i když pomaleji, odpařuje. A protože je vstřikována až ve fázi vysokých teplot, které pokračují až do fáze výfuku, moc příležitostí ke kondenzaci nemá. A konečně, je vždy použita chudá směs a vyšší vstřikovací tlaky, takže smísení se vzduchem je snadnější (plus žhavení). Studený benzínový motor je přesný opak - stěny válce jsou odkryty, píst nemá vybrané dno, směs je bohatá, bez žhavení... Do města patří MPI, ne FSI, viz Citigo.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  13. 04. 2016 10:27

Diky. Tak vidim ze aj benzinak za studena na tom nie je moc dobre. U mnohych modernych dieslov sa podobna vec deje pri regeneracii DPF. U nasho motora s DPF ale nasli v oleji len minimum nafty, a to jazdi casto kratke trasy.

Odpovědět  |   | 
honza  |  13. 04. 2016 12:24

Žádný motor za studena na tom není dobře. Naftový motor se zase o něco déle zahřívá a ten rozdíl je znatelnější v případě, že po motoru není požadován přiměřený zahřívací výkon - typicky popojíždění po městě nízkými rychlostmi a hlavně s častým volnoběhem. Správná teplota je důležitá nejen kvůli mazání (olej dosáhne potřebné viskozity a mezi součástmi se udělají optimální provozní vůle), ale také kvůli odparu příměsí - jak paliva, tak vody. Ta se do klikové skříně dostává stejně jako palivo přes pístní kroužky. Na rozdíl od paliva nehoří a tedy její pronikání spolu se spalinami je permanentní. Krátké popojížďky s opakovaným chladnutím motoru vedou k její kondenzaci. Asi sis někdy všiml, jak u studeného motoru v chladném počasí vytéká voda z výfuku, když někdo zrovna nastartoval a rozjel se. Podívej se na olejové víčko u starší olejové náplně, zda se na něm nedělá šedá emulze - amatérský příznak vody v oleji. DPF + nafta v oleji se týká motorů, které nemají pomocný vstřikovač ve výfuku. Myslím, že na tohle trpěly první Toyoty s DPF.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  13. 04. 2016 16:13

Mam za to ze vecsina dieslov ten pomocny vstrekovac nema, no nie som si isty.
Fakt to obcas chce dlhsiu jazdu asi u kazdeho auta....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 04. 2016 15:39

Motor fsi má také vybrání v pístu. Samozřejmě toroidní tvar ve dně pístu jako nafťák nemá, ale to dnes už nemají ani nafťáky.

Odpovědět  |   | 
homat  |  12. 04. 2016 07:37

Pokud se zanáší ventily u přímovstřikového zážehového motoru zbytkovým olejem z odsávání klikové skříně, které je přivedeno do sání, proč se nezanáší u vznětových motorů, které mají přímý vstřik už dlouhou řadu let a pokud si šáhnete do sání za turbem je většinou plné oleje?

Jestli ono to nebude špatnou přípravou směsi, kdy doba od vstřiku paliva do zážehu je příliš krátká pro kompletní odpaření a vytvoření směsi. Tohle je důsledek používání nekvalitních nebo méně oktanových paliv.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  12. 04. 2016 10:22

Kupříkladu zde již zmiňovaný motor staré řady 1.2 tsi EA 111 si nikdy nedělal ambice,že bude plnit normu E 6,tudíž nemá ERG ventil a na zakarbonování při správném užívání náhlý není.jeho původní problémy s řetězy jsou vyřešeny,takže ten motor není v současné době v ojetém voze špatnou volbou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 04. 2016 11:53

...to je pravda len na polovicu. Ide o to, ze novu sadu na motor, ktory na to odzaciatku robeny nebol, jednoducho nenasadis. Stare dobre, ze od koncernu z prvych dvoch - troch rokov vyroby nesmie ist do garaze nic, je tu pravdivejsie ako kdekolvek inde. Ti, ktori taketo auto maju, maju tym aj tovar, ktory je od vyroby chybny a neopravitelny. Co z toho vyplyva je snad jasne. No ale co, kto chce kam, pomozme mu tam.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  12. 04. 2016 14:57

Máš špatné informace,již je vyvinut přípravek,že celou zesílenou sadu nasadíš bez demontáže motoru,konkrétně celá sada včetně liš a napínáku za 2 600 kč.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  12. 04. 2016 16:39

O napinak a listy nejde. Ide o ozubene kolesa, nove na to nepasuje.
Mas podrobnosti montaze?

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  12. 04. 2016 18:04

samozřejmě se to týká i kol,já podrobnosti montáže nemám,ale v každém značkovém servise škoda Ti to dnes vymění.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  12. 04. 2016 18:05

Problém byl dříve v tom,žer neuměli stáhnout kolo z klikové hřídele,ale již na to vyvinuli v Boleslavi stahovák.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 04. 2016 07:56

Kym to neuvidim, po tom, co narobili za poslednych 10 rokov s motormi, im neverim uz ani nos medzi ocami. No a stahovat rozetu na kompletnom motore a este potom tam narazat novu, to musi byt hotova vitaminova bomba pre ten motor
Kazdopadne dik za info, popatram po tom, naozaj ma ten postup zaujima.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  13. 04. 2016 08:58

pokial sa ta smejdova retaz vcas vymeni tak snad tie pastorky nebudu opotrebene a dali by sa nechat....
Ak sa clovek vyzna tak rovno na novom aute aby odstranil vyrobne vady, ale potom uz nemusi riesit dvojhmotu, vstrekovace, DPF a u niektorych ani turbo. No stale je to trochu loteria :)

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  13. 04. 2016 09:50

S řetězem se výrobce pořádně natrápil.Nejdříve zkusil nahradit německý řetěz IWIS špičkovým japonským Tsubaki.Ovšem na 1.2 tsi neobstál ani ten.Proto 18.6. 2011 naběhly do výroby motory s širším řetězem,který nemá žádné problémy.Dlouho vypadalo,že vozy s užším řetězem zas a znovu jen ten.K širšímu řetězu samozřejmě patří i širší kola a vodicí lišty.Právě se spodním kolem nalisovaným na klikovém hřídelibyl problém,jak nalisovat nové bez demontáže kliky z vozu?Speciální přípravek k lisování přímo na autě aneméněspeciální postup jak to udělat,vyvinuli Češi pro celý koncern VW.Takže dnes už lze i motory z let 2009-2011přestavět na širší rozvody.Díly řetěz kola,vodicí lišty,napínák,šroubyse neobjednávají jednotlivě,ale v celé opravné sadě za 2 267 kč./svět motorů č.41 2015/

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 04. 2016 14:28

Slyšel už autor článku někdy o uhlíku?

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  13. 04. 2016 10:33

Dotaz do plena: Mozu usadeniny v sani sposobit kratky vypadok motora ked sa po dlhsej dobe vyuzije plny vykon?

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 04. 2016 02:37

Výpadek asi ne, ale jakékoliv uvolněné pevné částice neudělají dobře výfukové turbíně. Zalepené sací ventily způsobují nestabilní volnoběh benzíňáků - info z amerických diskuzí. Zajímavé je, že Amíci tohle zalepování u FSI docela řeší, tady se o tom začíná debatovat až nyní. Čistí je např. drtí z ořechových skořápek bez potřeby jejich demontáže...

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  14. 04. 2016 07:56

Toto je bez turba, vlastne viz nick.
Zase sa ten bordel moze na moment usadit na sedle ventilu alebo nejak narusit horenie zmesi, tipujem....
Nestabilny volnobeh to rozhodne potom ma - info z CS diskusii :) Ked je sanie zanesene, klapka musi byt viac otvorena a uz nedokaze tak citlivo regulovat. Plus 3valec je na to z principu citlivejsi, este ked ma klapku blizko motora.
Staci ale pridat cistiace aditiva, obcas slapat na plyn a rychlo sa to zlepsi. Ked som skusal jazdit mesto a viac na spotrebu a bez aditiv, boli trochu problemy.

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 04. 2016 14:55

Když má motor nízkých 1800 ot/min, pak to odpovídá 30 ot/s, tj. za 1 s udělá každý válec 15 kompletních cyklů. Že tam vletí nějaké smítko, které vyletí s výfukem a mohlo by způsobit nestabilitu, si ani nevšimneš. Ty máš MPI, nějakých úsad bych se nebál, jen ty klapky se časem zapráší. O dob favoritů vybavených stříkačkou se řídící jednotky škodovek umí přizpůsobovat chování řidiče. Jestliže jezdí tvoje auto na úsporu, může se zdát poněkud líné. Je však omyl to svádět na špatnou fyzickou kondici motoru. Jezdi chvíli rychleji a jednotka se přizpůsobí. Odborná literatura praví, že pro zážehové motory je přirozená oběhová nestabilita. Svědčí to o tom, že směs se nedaří plně homogenizovat a tedy počáteční šíření plamene je pokaždé různé. Protože píst koná pohyb, každá změna v počáteční rychlosti šíření plamene vede k variabilitě pracovních tlaků mezi jednotlivými cykly. Rychlost šíření plamene u benzínových par totiž závisí na jejich směšovacím poměru (proto musí mít tyhle motory klapky). Patrně tohle je jeden z důvodů, proč se zavedlo FSI (reklamní kecy neposlouchat). Diesly jsou naopak oběhově velmi stabilní - dávka paliva, její rozstřik a samovznícení jsou dány, tedy i hoření směsi je dáno. Poslechni si pozorně benzínový 4T jednoválec např. u sekačky - jeho zvuk není "čistý". V autě se ta nestabilita ztratí díky vyššímu počtu válců.

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  14. 04. 2016 15:23

Suhlasim ze vynechanie 1-2 cyklov je nemozne citit.
Je to sice MPI, ale s EGR a s klapkou dost blizko k valcom. Mozno je na tom lepsie nez priame vstrekovanie ale pri malej zatazi sa evidentne zanasa. Myslim ze trochu problemy maju aj 1.4 16v s EGR. Uvidim ako sa bude chovat po pouzivani VIFu.
Cim je sposobne obcasne vynechanie motora na cca 1s si neviem inak vysvetlit.
Stava sa to vzdy ked sa cely tyzden jazdi mesto a cez vikend auto zrychluje v dialnicnom stupani na plny plyn. Vtedy to pravidelne na moment vynechalo (mozno len 1 valec), ale pri dalsich pokusoch sa to uz nestalo..... az po dalsom tyzdni odjazdenom v nizkom tempe :)

Odpovědět  |   | 
honza  |  15. 04. 2016 06:21

Tak to EGR zacpi. Já jsem vyřadil to moje tím, že jsem tomu jednoduše ucpal podtlakovou hadičku, která to ovládá. Trestem za to je svícení kontrolky motoru. Ta moje to po několika tisících km vzdala... Nějak se mi nezdá, že by týden ježdění po městě vedl k nějakému významnému nárůstu usazenin. Díval ses do té klapky? Jestli nehledáš příčiny tam, kde nejsou. V ŘJ nejsou zapsány nějaké závady?

Odpovědět  |   | 
htp_azq  |  15. 04. 2016 09:36

Ano, to asi bude dalsi krok a uvidi sa ci to prestane.
Neviem teda cim inym by to mohlo byt - mozno elektrika/zapalovanie, ak by nejaka suciastka bola citliva na zmeny teploty (zahrievanie pri plnej zatazi). No to by sa asi casom zhorsovalo a potom by to bolo jednoduchsie odhalit.
Ked som sa bavil so znamym, tak on ma obcas podobne vynechanie aj u TDI a obcas to mal aj u starej S125 :) Tak je to fakt divne.

Odpovědět  |   | 
honza  |  15. 04. 2016 13:52

Při volnoběhu a úsadách v sání může být ta nestabilita související, ale pokud správně chápu, tobě se to stává v zátěži. Pokud pod plynem, nebude to úsadami, ale elektrikou. Být to "hmotná" příčina, jev by se opakoval, tobě se to však stane jednou za jízdu. Pokud u diesu jde do motoru alespoň nějaký vzduch, nafta se sama vznítí, směšovací poměr nepoměr. Bylo by ucpané sání extrémním způsobem, motor by měl negativní projevy permanentní. U tdi očividně elektrika. U obou motorů může být znečištěna jen váha vzduchu a jednotka vyhodnotí rozpor mezi naměřeným množstvím a mírou sešlápnutí plynového pedálu, tlakovým čidlem, případně jiný rozpor mezi čidly. Nalévat VIF je dobré přinejmenším kvůli korozi - v benzínu je líh a ten se má velice rád s vodou. Mrkni ještě na čistotu palivové soustavy - začni výměnou filtru, auto má určitě pár km za sebou a výměna mu neuškodí.

Odpovědět  |   | 
JS  |  12. 06. 2016 20:27

Problém lze snadno vyřešit montáží přimazávání pro LPG, u atmosférického motoru postačí i jednoduchý podtlakový dávkovač (i když ten pracuje problematicky při zátěži, v tomto případě jízdy výlučně na benzin to není až takový problém, trochu dávkuje) nebo elektronický podtlakový (taky vynechává v zátěži, ale dávkuje inteligentněji, než předchozí spádový), u turbomotorů je třeba použít elektronický přetlakový (cca 5000,-Kč, ale dávkuje precizně a přesně dle zatížení motoru, v každém režimu). Tím se plně kompenzuje nepřítomnost paliva v nasávaném vzduchu... Nicméně jelikož se neaditivuje do přívodu paliva, je třeba občas vzít nějaké seriózně aditivané palivo, aby byly chráněny i vstřikovače zevnitř. Ale já používám Castrol TBE do tankovaného paliva. Cena obou aditiv vzhledem k jejich spotřebě - zanedbatelná.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry