Tuzemský prodej aut rekordně klesl: o 11 procent

14 komentářů

Skyline
7. prosince • 15:44

To je zase novinarina... Nadpis zavadejici, jde o jeden mesic, ale to by asi nebylo tak senzacni. Samotny clanek katastrofa, michajici v jednom odstavic cisla za listopad s cisly za cely rok.Celkove se stalo asi to, ze se v listopadu prodalo o 1600 aut min, nez loni. Tak to je fakt tragedie, uplny bankrot, SDA-CIA nejspis vyhlasi den narodniho smutku.Holt budujeme socialismus, okradame lidi zvysovanim dani, vybiranim dodatecne silnicni dane a zavadenim naprostych hlouposti typu stitkovani domu a tak nezbyva na auta. Soudruzi by si meli uvedomit, ze kdyz nakradou vic na DPH za jidlo, nenakradou ho tolik za auta, protoze na ty uz pak lidem penize nezbyvaji a tak nakup noveho odkladaji nebo koupi ojete.

Kenny
7. prosince • 15:09

1) všichni už auto máme
2) silnice i parkoviště jsou přecpaná
3) moderní auta již nejsou kvalitní (o časovaní životnosti ani nemluvě)
4) do aut je instalováno plno zbytečných a otravných prvků
5) zlodějina Bursíkovné
6) zpoplatňování úseků
7) vandalismus a vykrádání
8) výrobci lžou, flákají to a dělají z lidí blbce, autorizované servisy jak by smet
9) ceny paliv
10) rychlá ztráta hodnoty
11) za poslední desetiletí se v autech nic moc nového (přínosného) nevymyslelo
... takže už taky inzeráty nehltám a raději dávám do bydlení, cestování atd.

lojza
7. prosince • 8:59

Když ono ani není co koupit. Ve všem je spousta elektroniky a asistentů, kteří asi vědí lépe než já, jak mám jezdit. Motory oturbené, podvozek buď líže zem, nebo je nesmyslně vysoko, tvary ordinérní. Přitom nechci nic mimořádného. Nenápadný kombík do 4.400 mm délky, světlá výška mezi 170 až 180 mm, celková výška pod 1.500 mm, nepřeplňovaný 100 kW zážehový motor podélně vpředu, pohon 4x4 trvalý, převodovka 6 stupňová manuální s redukcí, bez elektronických asistentů v tahu, pouze ABS a vypínatelné ESP. Mimo houkačky žádná tlačíka na volantu. Klima manuální, okna a zrcátka v elektrice. Přední a zadní okno s elektrickým rozmrazováním a anténa buď v okně, nebo ploutvi. Dám 500.000,- za nové. Copak chci něco nempžného?

homer
7. prosince • 11:45

Alois máš požadavky autosalonovýho potížisty: max. délku 4,4 to máš v garáži skladiště? světlou výšku 170-180mm prázdnej nebo s řidičem nebo plně naloženej? výška do 1,5 to ho někdy přelejzáš? motor podélně nepřeplňovanej ale počet válců a obsah tě nezajímá?
4x4 trvalej budiž, 6ti kvalt votrava při každym výjezdu na hlavní minutu kvedláš než jsi v klidu, redukce tě zajímá ale diferáky ne?, ABS a ESP jasný, komu vadí tlačítka na volantu Shrekovi? manuální klima když je za stejný prachy digitál? nevyhřejvaný zadní okno ani neexistuje a přední je super, anténu řešíš a třeba světla ne? Ty si vlastně žádný nový auto koupit nechceš..

lojza
7. prosince • 13:22

Tak délka říká, že nechci nic velkého. Světlá výška se zpravidla uvádí v pohotovostní hmotnosti. Celková výška je kvůli přístupu do rakve, nemusím lézt po prazích. Když zadám výkon a co nechci v motoru mít, tak očekávám, že si k tomu motoráři snad nějaký počet válců a obsah přiřadí. Já to vidím na čtyřválec mezi 1800 až 2200 ccm. Na 6. kvaltu při výjezdu na hlavní možná kvedláš ty. Předpokládám, že takhle poskládaný auto pojede 90km/h na dvojku. Takže s ním budu vyjíždět zcela normálně, jedna, dva, tři a pak už jen podle situace čtyři nebo pět, šest. Na motorce mám taky šestikvalt a nemám pocit, že by mě to obtěžovalo. Redukce mě zajímá kvůli vleku na koně. A diferáky mě netrápí, na sníh stačí mezinápravová viskospojka a na tankodrom nejezdím. Tlačítka na volantu prostě nechci. Jsou to moje peníze, tak si to snad můžu nakonfigurovat po svým. A manuální klima ? Nechci přednastavené programy. Kdybych psal o světlech, tak to, co mě opravdu zajímá, je to, abych v nich mohl vyměnit žárovku i v zimní noci při fujavici na cestě. Ale to mi dneska na osobáku už nikdo nevyrobí. Takže o nich radši nic nepíšu. Ve finále si tak stejně musím nasadit na auto přídavná světla podle svého, abych měl jistotu, že můj denní režim nebude podřízen čekání na výměnu prasklých žárovek v servisu. A ještě k té koupi. O trochu méně výkonné a jen s pětikvaltem vybavené auto, se dalo do roku 2006 koupit. Jsme o 6 let dál, takže bych čekal nějaký posun v technice a konstrukci aut směrem k lepšímu. Zatím nic nevidím. Jen počítače s přidrátovanými koly. Třeba mi nějak poradíš :-)

tony
8. prosince • 22:07

Žárovku jsem u minulého auta za 45 000 km neměnil ani jednu, potom jsem raději vyměnil auto. Když to má tahat koně, tak bych volil vyšší auto než 1500 mm, lépe se do něho nastupuje. Dnes bych zvolil vyšší auto, nechce se mně auto "oblékat", ale chci do auta vstoupit, něco jako VW transporter....4x4 do 500 000 Kč zužuje docela nabídku, japonci nemontují turba a mají slušné atmosféry, těch bych se nebál

homer
8. prosince • 2:17

nerozumim - nechceš nic velkýho ale rakev potřebuješ, nerozumim - vyjedeš na hlavní a neřadíš až do šestky? nechápu - co má společnýho řazení v autě a na motorce? počet rychlostí? digitální klima se snaží udržet v autě teplotu jakou nastavíš na lcd - žádný přednastavený programy. redukcí myslíš přídavnou redukční převodovku ? Jako že s ní pojedeš těch max30km /hod po silnici když je vymyšlená pro tankodromy? A mimochodem tahání koňskýho vleku chce krouťák a pořádnou spojku a to dvoulitrovej atmobenzín určitě nemá. Hodně úspěchů při shánění neexistujícího výrobku.

tonča
9. prosince • 13:36

Promiň, ale plácáš blbosti. Rakev je na lyže, ta nemá nic společnýho s tím, jak je auto velký. Vyjedeš na hlavní a v obci na rychlosti 50km/h řadíš maximálně čtyřku. Pětka už je podtáčená. Mimo obec jdeš většinou na pětku a šestka je dálníční spořič. Digitální klima přednastavený programy má. Redukce v tahu přívěsu je užitečná věc. Řadí se ve všech rychlostech. Nemá to nic společného s třicetikilometrovou rychlostí a tankodromy. Naopak ti násobí ten kroutící moment v okamžiku, kdy to potřebuješ :-D. A úplně na závěr, ten nexistující výrobek byla nejspíš dvoulitrová Impreza kombi z roku 2006. A u té spojka drží 130 000 km zcela spolehlivě. (Na rozdíl od oturbených verzí a dieslu, kde odchází výrazně dřív). Taky bych ji i dnes bral novou, ale se šestikvaltem a elektricky vyhřívaným předním oknem. Bohužel, místo ní je zmrd XV nebo hatch s minikufrem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
9. prosince • 18:12

nebudem se přít o slovíčka ale když vyjíždím z vedlejší na hlavní začínám jedničkou a končím šestkou - o obci nepíšu, max pohodlí je podle mě neřadit vůbec ale to umí jenom verky který čekaj na příležitost podělat se hned po záruce, a s tou redukcí stále nechápu o čem píšeš já za redukci považuju přídavnou redukční převodovku určenou do nejtěžšího terénu nebo sněhu, a k subaru automobilka která nezvládá po roce 2000 antikorozní ochranu karoserie pro mě neexistuje

goro
7. prosince • 1:31

...silnice přecpané, parkovat pomalu není kde, ve velkých městěch se krade čím dál tím víc, palivo jde nahoru, dálniční známka jde nahoru, policie akorát buz.eruje s botičkama a měřením rychlosti na nesmyslných místech, v rámci snižování výrobních nákladů auta jdou dolu s kvalitou, a k tomu ruku v ruce s přetechnizováním se čím dál tím víc aut stává pojízdnou pastí (turba, rozvody, vstřiky, filtry pevných čístic, škrtící klapky, atd.), lidi musí platit víc a víc za jídlo, za nájem, za energie - není se co divit, že ona tak nějak všeobecně klesá chuť a potěšení z vlastnictví auta a ježdění s ním...

jirka
6. prosince • 18:54

no jo vidláci už nemaj ani na tu předraženou škodu.

tony
8. prosince • 22:12

:-D - doma stojí několik značek auto a podle toho, do kterého sednu se měním, jsem úplný chameleon, třeba škodovka a BMW, jeden den tvrďák a druhý den vidlák, jojo, jak snadné dělení lidí...........

Vagi
6. prosince • 19:55

Škoda je celkem předražená, ale proč hned člověk, který vlastní/si chce pořídit škodovku, je hned vidlák?? Zatím na vidláka vypadáš tak ty ;-)

JiVi
7. prosince • 8:28

musis si uvedomit, koho stve , ze je skodovka draha ... no vesmes ty, kteri by ja straaaasne moc chteli, ale nemaji na to.
Kdo ji nechce, tomu je to putna ... diva se jinam, neresi cenik skodovky, jako nereseni ceniky jinych automobilek ...;-)

Doporučujeme

Články odjinud