TÜV: Toyoty brzdí dobře i se zablokovaným plynem

Veřejným míněním posledních několika týdnů hýbe podezření, že zvláště v USA došlo k několika tragickým nehodám automobilů Toyota vlivem technické závady. Na vině měl být zaseklý plynový pedál, ale nyní se ukazuje, že v některých případech za nehodou stál spíše řidič. Američané mají na rozdíl od většiny z nás na podlaze jen dva pedály, jak se ale zdá, i to může být pro některé z nich hodně.

Inspekční společnost TÜV Porýní ve svém novém znaleckém posudku totiž dospěla ke skutečnosti, že modely Toyota lze i v mezním případě zablokovaného pedálu akcelerace při plném sešlápnutí bezpečně zabrzdit až do zastavení. Měřeny byly brzdné dráhy plně naložených vozů, které byly nedávno zahrnuty do svolávací akce, a to modely iQ, Aygo, Yaris, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Vozidla byla při plném zatížení zrychlena vždy na 80 % jejich nejvyšší rychlosti a následně dvakrát zabrzděna při poloze pedálu akcelerace ve volnoběhu a dále třikrát v pozici souběžného úplného sešlápnutí plynu. Zákonné požadavky ohledně zpomalení vozidla a brzdná dráha byly ve všech případech dodrženy.

Toyota Deutschland pověřila znaleckým posudkem společnost TÜV Porýní poté, co u 215 796 vozů značky Toyota bylo na německém trhu kvůli pedálu akcelerace, který se nevracel v obvyklé rychlosti do své výchozí pozice, nařízeno přezkoušení a modifikace v autorizovaných servisech. Výsledek expertízy potvrzuje, že Toyoty jsou i tak dále ovladatelné. Doposud nebyl v Německu zaznamenán případ, při kterém by jako v USA bylo popsáno, že došlo k nechtěnému zrychlení v kombinaci s výpadkem brzdy a řazením automatické převodovky.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 66 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků