TÜV: Toyoty brzdí dobře i se zablokovaným plynem

Veřejným míněním posledních několika týdnů hýbe podezření, že zvláště v USA došlo k několika tragickým nehodám automobilů Toyota vlivem technické závady. Na vině měl být zaseklý plynový pedál, ale nyní se ukazuje, že v některých případech za nehodou stál spíše řidič. Američané mají na rozdíl od většiny z nás na podlaze jen dva pedály, jak se ale zdá, i to může být pro některé z nich hodně.

Inspekční společnost TÜV Porýní ve svém novém znaleckém posudku totiž dospěla ke skutečnosti, že modely Toyota lze i v mezním případě zablokovaného pedálu akcelerace při plném sešlápnutí bezpečně zabrzdit až do zastavení. Měřeny byly brzdné dráhy plně naložených vozů, které byly nedávno zahrnuty do svolávací akce, a to modely iQ, Aygo, Yaris, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Vozidla byla při plném zatížení zrychlena vždy na 80 % jejich nejvyšší rychlosti a následně dvakrát zabrzděna při poloze pedálu akcelerace ve volnoběhu a dále třikrát v pozici souběžného úplného sešlápnutí plynu. Zákonné požadavky ohledně zpomalení vozidla a brzdná dráha byly ve všech případech dodrženy.

Toyota Deutschland pověřila znaleckým posudkem společnost TÜV Porýní poté, co u 215 796 vozů značky Toyota bylo na německém trhu kvůli pedálu akcelerace, který se nevracel v obvyklé rychlosti do své výchozí pozice, nařízeno přezkoušení a modifikace v autorizovaných servisech. Výsledek expertízy potvrzuje, že Toyoty jsou i tak dále ovladatelné. Doposud nebyl v Německu zaznamenán případ, při kterém by jako v USA bylo popsáno, že došlo k nechtěnému zrychlení v kombinaci s výpadkem brzdy a řazením automatické převodovky.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků