TÜV SÜD otevřel v Nymburce novou airbagovou laboratoř

„Prásk!“ Ohromná rána se rozlehla místností, zvuk o síle 150 decibelů. Trhnul s sebou každý, byť jsme měli všichni v uších drobné chrániče…
TÜV SÜD otevřel v Nymburce novou airbagovou laboratoř

Jen před malou chvílí byla otevřena v Nymburce nová airbagová laboratoř TÜV SÜD Czech. A hned zažila křest při prvním testu airbagů. Po hřmotné akci zůstal jen slabý dým, který rychle odsála výkonná vzduchotechnika.

Jak jsme se dozvěděli, v moderní nymburské laboratoři budou prováděny výstřelové zkoušky všech typů airbagů: tedy čelních, bočních, hlavových i kolenních. Budou zde uskutečňovány vývojové a homologační zkoušky.

Výstřely airbagů tu lze uskutečnit přímo uvnitř klimatické komory, v níž je možné simulovat i ty nejextrémnější podmínky. Teploty v rozmezí -70°C až + 150°C, deseti až pětadevadesáti procentní vlhkost.

„Tohle nové pracoviště nezávislé zkušební laboratoře bylo otevřeno na základě zvýšené poptávky a rostoucího významu testování komponentů ze strany výrobců vozidel a jejich dodavatelů,“ řekl Jiří Socha, ředitel divize Automotive v TÜV SÜD Czech. „Na testování airbagů se TÜV SÜD Czech zaměřuje již od roku 2004, kdy byla otevřena laboratoř v Mladé Boleslavi. Naše nové pracoviště v Nymburce je logickým krokem, reagujeme na potřeby trhu.“

Na dotaz AutoRevue, proč otevírá německý TÜV SÜD další laboratoř právě v Česku, odpověděl Walter Reithmaier, šéf divize Automotive. „Máme dnes po světě 72 podobných laboratoří. TÜV SÜD zaměstnává více než 17 000 lidí. Nejpočetněji jsou v naší společnosti zastoupeni Němci, tvoří 60 procent všech zaměstnanců. Naše tržby za loňský rok činily 1700 milionů eur.“ A vcelku otevřeně dodal: „Co očekáváme od české laboratoře? Že nám zafunguje trochu jako brána na trhy střední a východní Evropy. A hlavně do Ruska.“

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků