TÜV SÜD otevřel v Nymburce novou airbagovou laboratoř

„Prásk!“ Ohromná rána se rozlehla místností, zvuk o síle 150 decibelů. Trhnul s sebou každý, byť jsme měli všichni v uších drobné chrániče…
TÜV SÜD otevřel v Nymburce novou airbagovou laboratoř

Jen před malou chvílí byla otevřena v Nymburce nová airbagová laboratoř TÜV SÜD Czech. A hned zažila křest při prvním testu airbagů. Po hřmotné akci zůstal jen slabý dým, který rychle odsála výkonná vzduchotechnika.

Jak jsme se dozvěděli, v moderní nymburské laboratoři budou prováděny výstřelové zkoušky všech typů airbagů: tedy čelních, bočních, hlavových i kolenních. Budou zde uskutečňovány vývojové a homologační zkoušky.

Výstřely airbagů tu lze uskutečnit přímo uvnitř klimatické komory, v níž je možné simulovat i ty nejextrémnější podmínky. Teploty v rozmezí -70°C až + 150°C, deseti až pětadevadesáti procentní vlhkost.

„Tohle nové pracoviště nezávislé zkušební laboratoře bylo otevřeno na základě zvýšené poptávky a rostoucího významu testování komponentů ze strany výrobců vozidel a jejich dodavatelů,“ řekl Jiří Socha, ředitel divize Automotive v TÜV SÜD Czech. „Na testování airbagů se TÜV SÜD Czech zaměřuje již od roku 2004, kdy byla otevřena laboratoř v Mladé Boleslavi. Naše nové pracoviště v Nymburce je logickým krokem, reagujeme na potřeby trhu.“

Na dotaz AutoRevue, proč otevírá německý TÜV SÜD další laboratoř právě v Česku, odpověděl Walter Reithmaier, šéf divize Automotive. „Máme dnes po světě 72 podobných laboratoří. TÜV SÜD zaměstnává více než 17 000 lidí. Nejpočetněji jsou v naší společnosti zastoupeni Němci, tvoří 60 procent všech zaměstnanců. Naše tržby za loňský rok činily 1700 milionů eur.“ A vcelku otevřeně dodal: „Co očekáváme od české laboratoře? Že nám zafunguje trochu jako brána na trhy střední a východní Evropy. A hlavně do Ruska.“

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 235 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků