S výskytem 2,8 % závad je Mercedes-Benz třídy B nejspolehlivější mezi auty starými 2 až 3 roky.

S výskytem 2,8 % závad je Mercedes-Benz třídy B nejspolehlivější mezi auty starými 2 až 3 roky.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.

Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.

Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.

Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.

Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.

Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.

Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.

Hyundai i30 se Octavii moc posmívat nemůže, protože skončil těsně před ní na 112. místě. Dostal rovněž pětku a 10,1 % aut postihla nějaká závada. Navíc ujel v průměru o 23 000 km méně.

Hyundai i30 se Octavii moc posmívat nemůže, protože skončil těsně před ní na 112. místě. Dostal rovněž pětku a 10,1 % aut postihla nějaká závada. Navíc ujel v průměru o 23 000 km méně.

Audi A1 ovládlo kategorii pro vozy staré 4 až 5 let.

Audi A1 ovládlo kategorii pro vozy staré 4 až 5 let.

Mezi čtyřletými až pětiletými auty je nejhorší Dacia Logan. Hned 28,1 % aut mělo nějakou závadu.

Mezi čtyřletými až pětiletými auty je nejhorší Dacia Logan. Hned 28,1 % aut mělo nějakou závadu.

Z vozů značky Škoda si nejlépe vedlo SUV Yeti, dostalo hezkou dvojku. Nad průměrem kategorie se ale umístila i Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb.

Z vozů značky Škoda si nejlépe vedlo SUV Yeti, dostalo hezkou dvojku. Nad průměrem kategorie se ale umístila i Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb.

Porsche 911 sice nenajíždí takové porce kilometrů jako manažerské sedany, ale první příčku mu v kategorii 6 až 7 let nikdo nesebere.

Porsche 911 sice nenajíždí takové porce kilometrů jako manažerské sedany, ale první příčku mu v kategorii 6 až 7 let nikdo nesebere.

Toyota Prius se umístila druhá a najela v průměru i více kilometrů než první Porsche 911.

Toyota Prius se umístila druhá a najela v průměru i více kilometrů než první Porsche 911.

Chevrolet Matiz je nejhorší auto. Po průměrném nájezdu 63 000 km vykazuje skoro 35 % aut nějakou závadu.

Chevrolet Matiz je nejhorší auto. Po průměrném nájezdu 63 000 km vykazuje skoro 35 % aut nějakou závadu.

Mazda MX-5 se v kategorii ojetin ve stáří 8 až 9 let dostala na třetí místo. První je pořád Porsche 911 a druhý Prius.

Mazda MX-5 se v kategorii ojetin ve stáří 8 až 9 let dostala na třetí místo. První je pořád Porsche 911 a druhý Prius.

Kia Sorento spadla na poslední místo, o které se dělí...

Kia Sorento spadla na poslední místo, o které se dělí...

...s Renaultem Kangoo. Prakticky každé třetí auto má nějakou závadu.

...s Renaultem Kangoo. Prakticky každé třetí auto má nějakou závadu.

Porsche 911 ovládlo i kategorii pro ojetiny ve věku 10 až 11 let. Ze stovky sledovaných aut jich má nějakou závadu jen 14.

Porsche 911 ovládlo i kategorii pro ojetiny ve věku 10 až 11 let. Ze stovky sledovaných aut jich má nějakou závadu jen 14.

Toyota má v TOP 10 pět modelů, mezi nimi Verso, RAV4, Avensis, Corollu a Yaris.

Toyota má v TOP 10 pět modelů, mezi nimi Verso, RAV4, Avensis, Corollu a Yaris.

Jednoznačně nejhorším autem je Fiat Stilo. Téměř každý druhý kus má nějakou závadu, ale to samé platí třeba pro Mercedes ML, který je předposlední.

Jednoznačně nejhorším autem je Fiat Stilo. Téměř každý druhý kus má nějakou závadu, ale to samé platí třeba pro Mercedes ML, který je předposlední.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.
Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.
Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.
Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.
18
Fotogalerie

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Kapitoly článku:


Nestarší sledovanou kategorií v TÜV Report 2016 je 10 až 11 let. Zde je opět nejlepší Porsche 911, ale do TOP 10 dostala hned pět modelů značka Toyota. Nad průměrem kategorie se drží i Škoda Octavia se známkou 2, zatímco Škoda Fabia spadla pod průměr a dostala známku 3.

Porsche-911_Carrera_2005_1600x1200_wallpaper_08.jpgToyota-Corolla_Verso_VVTi_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpgFiat-Stilo_M.Y._1.9_Multijet_5door_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
I kategorii nejstarších aut ve věku 10 až 11 let vyhrává Porsche 911. Toyota má v TOP 10 hned pět modelů. Na poslední příčce je Fiat Stilo
TÜV Report 2016: Vozy ve stáří 10 až 11 let (průměr 31,4 % závad)
# model podíl závad najeto km známka
1. Porsche 911 13,9 % 86 000 1
2. Toyota Corolla Verso 17,5 % 123 000 1
3. Toyota RAV4 18,7 % 113 000 1
4. Toyota Avensis 20,0 % 128 000 1
5. Mercedes-Benz SLK 20,4 % 87 000 1
6. Toyota Corolla 22,0 % 114 000 1
7. Toyota Yaris 22,1 % 104 000 1
8. Mazda 2 22,2 % 98 000 1
9. Honda Jazz 22,3 % 104 000 1
10. Ford Fusion 22,4 % 100 000 1
11. Mazda MX-5 23,4 % 87 000 1
12. Volkswagen Golf Plus 23,7 % 109 000 1
13. Opel Agila 23,8 % 92 000 1
13. Volkswagen New Beetle 23,8 % 101 000 1
15. Honda CR-V 24,6 % 122 000 1
16. Audi TT 25,1 % 110 000 1
17. Suzuki Jimny 25,7 % 95 000 1
18. BMW Z4 26,1 % 95 000 1
19. Ford Fiesta 26,8 % 102 000 2
20. Volkswagen Golf 27,1 % 119 000 2
21. Honda Civic 27,5 % 113 000 2
21. Mazda 3 27,5 % 108 000 2
23. Mitsubishi Colt 27,8 % 103 000 2
24. Kia Picanto 27,9 % 90 000 2
24. Volkswagen Touareg 27,9 % 159 000 2
26. Audi A4 28,0 % 160 000 2
27. Audi A6 28,1 % 162 000 2
27. BMW X3 28,1 % 147 000 2
27. Volkswagen Lupo 28,1 % 100 000 2
30. Opel Astra 28,3 % 114 000 2
31. Mercedes-Benz CLK 28,9 % 112 000 2
31. Škoda Octavia 28,9 % 157 000 2
33. Hyundai Getz 29,0 % 98 000 2
34. Mercedes-Benz třídy A 29,9 % 112 000 2
35. Citroën Xsara 30,1 % 122 000 2
36. Opel Meriva 30,4 % 101 000 2
36. Volkswagen Passat 30,4 % 185 000 2
38. Ford Focus C-Max 30,6 % 112 000 3
39. Honda Accord 30,7 % 144 000 3
39. Volvo S40/V50 30,7 % 158 000 3
průměr vozů stáří 10 až 11 let 31,4 %    
41. Mercedes-Benz třídy E 31,6 % 164 000 3
41. Volvo V70 31,6 % 194 000 3
43. Seat Ibiza/Cordoba 31,7 % 117 000 3
44. BMW řady 5 31,9 % 157 000 3
45. Seat Altea 32,1 % 128 000 3
46. Mazda 6 32,2 % 134 000 3
47. Smart ForTwo 32,3 % 88 000 3
48. Hyundai Matrix 32,4 % 107 000 3
49. BMW řady 1 32,5 % 125 000 3
50. Audi A3 32,7 % 138 000 3
51. Ford Mondeo 32,9 % 154 000 3
51. Škoda Fabia 32,9 % 121 000 3
53. Seat Leon/Toledo 33,0 % 144 000 3
54. Mazda Premacy 33,3 % 118 000 3
55. Citroën C5 33,4 % 148 000 4
55. Ford Focus 33,4 % 130 000 4
57. BMW X5 33,5 % 173 000 4
58. Volkswagen Caddy 33,6 % 161 000 4
59. Peugeot 206 34,0 % 107 000 4
60. Mercedes-Benz třídy C 34,2 % 135 000 4
60. Opel Vectra C 34,2 % 137 000 4
62. Citroën C3 34,5 % 102 000 4
62. Citroën Berlingo 34,5 % 136 000 4
64. Nissan Micra 34,6 % 98 000 4
65. Mini 35,1 % 106 000 4
66. Peugeot 307 35,6 % 127 000 4
66. Renault Scénic 35,6 % 111 000 4
66. Volkswagen Polo 35,6 % 89 000 4
69. Citroën C2 35,8 % 102 000 4
70. BMW řady 3 35,9 % 141 000 4
70. Fiat Panda 35,9 % 89 000 4
72. Opel Corsa 36,2 % 103 000 4
73. Fiat Punto 37,3 % 108 000 5
73. Renault Twingo 37,3 % 101 000 5
75. Volkswagen Touran 37,5 % 157 000 5
76. Renault Kangoo 37,7 % 130 000 5
77. Renault Modus 38,3 % 96 000 5
78. Opel Zafira 38,5 % 141 000 5
79. Renault Mégane 38,6 % 121 000 5
80. Renault Clio 38,8 % 104 000 5
81. Chevrolet Matiz 39,1 % 82 000 5
81. Ford Ka 39,1 % 85 000 5
83. Renault Laguna 39,5 % 139 000 5
84. Alfa Romeo 147 41,0 % 123 000 5
85. Kia Sorento 41,4 % 151 000 5
85. Volkswagen Sharan 41,4 % 170 000 5
87. Ford Galaxy 41,8 % 168 000 5
88. Mercedes-Benz ML 43,7 % 162 000 5
89. Fiat Stilo 44,0 % 125 000 5

Největším průšvihářem je Fiat Stilo, ale ani Mercedes-Benz ML se svým druhým místem od konce chlubit nebude. Ford Galaxy a Volkswagen Sharan jsou také u samého dna. Pětku dostalo hned šest modelů značky Renault.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud