TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Zatímco statistikám spolehlivosti letos kraluje Mercedes, na konci tabulek se opět tradičně drží Fiaty a Dacie. Mezi nejmladšími auty ale dostala pětku i Škoda Octavia.
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2016: Úvod
  2. TÜV Report 2016: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2016: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2016: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2016: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2016: Stáří 10 až 11 let

Statistika spolehlivosti TÜV Report 2016 vynesla na nejlepší příčky mladé ojetiny od Mercedesu. Velmi dobře si vede mezi mladými auty i Audi, v TOP 10 nechybí ani Porsche 911 jako zástupce sportovní vozů. Porsche pak vládne všem kategoriím starších ojetin od stáří sedmi let a více.

Už se stalo tradicí, že na chvostu statistik TÜV Report jsou Fiaty, Dacie, některé Renaulty a Chevrolety. Nicméně sem tam se ve spodní části tabulky objeví nějaký ten Ford nebo Volkswagen a Kia.

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report hodnotí četnost výskytu závad při technických kontrolách. Zajímavé je porovnání s průměrným počtem ujetých kilometrů. Nejčastějšími závadami novějších i starších aut jsou potíže s osvětlením vozu, čím je pak auto starší, vzrůstá logicky výskyt závad na motoru, podvozku a brzdové soustavě.

Sedmiletá auta a starší pravidelně trpí na korozi a netěsnost výfukového systému, naproti tomu potíže s elektroinstalací a akumulátorem se nevyhýbají ani mladým autům. Výskyt koroze karoserie se prý výrazně snížil.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

TÜV provedlo u 233 modelů v loňském roce skoro devět milionů technických prohlídek a prý je pozitivní, že poklesla četnost vážných závad z 23,5 % na 22,6 %. Lehké závady jsou ale četnější, bylo jich 13,6 % proti loňským 12,5 %. To i přesto, že jsou kritéria přisnější než v loňském roce:

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–5,7 % 0–9,5 % 0–15,3 % 0–19,9 % 0–26,5 %
2 5,8–7,1 % 9,6–11,7 % 15,4–17,7 % 20,0–23,3 % 26,6–30,4 %
3 7,2–7,9 % 11,8–13,4 % 17,8–19,8 % 23,4–26,9 % 30,5–33,3 %
4 8,0–9,8 % 13,5–15,9 % 19,9–23,3 % 27–30,5 % 33,4–36,5 %
5 >9,9 % >16 % >23,4 % >30,6 % >36,6 % 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2016: Úvod
  2. TÜV Report 2016: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2016: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2016: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2016: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2016: Stáří 10 až 11 let
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků