TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Zatímco statistikám spolehlivosti letos kraluje Mercedes, na konci tabulek se opět tradičně drží Fiaty a Dacie. Mezi nejmladšími auty ale dostala pětku i Škoda Octavia.
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2016: Úvod
  2. TÜV Report 2016: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2016: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2016: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2016: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2016: Stáří 10 až 11 let

Statistika spolehlivosti TÜV Report 2016 vynesla na nejlepší příčky mladé ojetiny od Mercedesu. Velmi dobře si vede mezi mladými auty i Audi, v TOP 10 nechybí ani Porsche 911 jako zástupce sportovní vozů. Porsche pak vládne všem kategoriím starších ojetin od stáří sedmi let a více.

Už se stalo tradicí, že na chvostu statistik TÜV Report jsou Fiaty, Dacie, některé Renaulty a Chevrolety. Nicméně sem tam se ve spodní části tabulky objeví nějaký ten Ford nebo Volkswagen a Kia.

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report hodnotí četnost výskytu závad při technických kontrolách. Zajímavé je porovnání s průměrným počtem ujetých kilometrů. Nejčastějšími závadami novějších i starších aut jsou potíže s osvětlením vozu, čím je pak auto starší, vzrůstá logicky výskyt závad na motoru, podvozku a brzdové soustavě.

Sedmiletá auta a starší pravidelně trpí na korozi a netěsnost výfukového systému, naproti tomu potíže s elektroinstalací a akumulátorem se nevyhýbají ani mladým autům. Výskyt koroze karoserie se prý výrazně snížil.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

TÜV provedlo u 233 modelů v loňském roce skoro devět milionů technických prohlídek a prý je pozitivní, že poklesla četnost vážných závad z 23,5 % na 22,6 %. Lehké závady jsou ale četnější, bylo jich 13,6 % proti loňským 12,5 %. To i přesto, že jsou kritéria přisnější než v loňském roce:

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–5,7 % 0–9,5 % 0–15,3 % 0–19,9 % 0–26,5 %
2 5,8–7,1 % 9,6–11,7 % 15,4–17,7 % 20,0–23,3 % 26,6–30,4 %
3 7,2–7,9 % 11,8–13,4 % 17,8–19,8 % 23,4–26,9 % 30,5–33,3 %
4 8,0–9,8 % 13,5–15,9 % 19,9–23,3 % 27–30,5 % 33,4–36,5 %
5 >9,9 % >16 % >23,4 % >30,6 % >36,6 % 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2016: Úvod
  2. TÜV Report 2016: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2016: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2016: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2016: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2016: Stáří 10 až 11 let
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků