TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoroční statistika spolehlivosti TÜV Report přináší nové výsledky. Zatímco některé značky překvapují pozitivně, jiné odcházejí s ostudou.
TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2015: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2015: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2015: Stáří 10 až 11 let

Plánujete koupit ojeté auto? Vybíráte, které je nejspolehlivější? Tak s rozhodováním by mohly pomoci aktuální výsledky statistiky TÜV Report 2015, která zaznamenává všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly od poloviny roku 2013 do půlky roku 2014.

Proti výsledkům z loňského roku klesla kvóta závad o 1,4 % na průměr 23,5 %. Přesto to není žádná sláva. Znamená to, že skoro každé čtvrté auto na silnici má vážnou technickou závadu.

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Výsledky jsou opět rozděleny na kategorie podle věku. Nejmladší hodnocená auta jsou stáří dva až tři roky, následuje kategorie čtyři až pět let, pak šest až sedm let, osm až devět let a deset až jedenáct let. Stanicemi technické kontroly během jednoho roku prošlo asi 8,5 milionu vozidel.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Každá kategorie má nějakou kvótu, která značí, kolik aut neprojde technickou prohlídkou kvůli vážným závadám. Logicky s přibývajícím věkem aut je hodnocení benevolentnější. Hranice hodnocení (známkuje se jako ve škole od jedničky do pětky) uvádíme v samostatné tabulce. Ve výsledku není zhodnocen kilometrový nájezd, ale je uváděn jako průměrná hodnota pro daný model.

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–6,4 % 0–10,8 % 0–16,1 % 0–22,4 % 0–28 %
2 6,5–7,7 % 10,9–13,1 % 16,2–18,8 % 22,5–25,7 % 28,1–31 %
3 7,8–9,3 % 13,2–15,1 % 18,9–21,7 % 25,8–28,9 % 31,1–34,2 %
4 9,4–11,1 % 15,2–17,9 % 21,8–26,2 % 29–33,1 % 34,3–38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %

TÜV poprvé také hodnotí jednotlivé kategorie. Mezi malými auty vítězí Mazda 2, segment kompaktních aut ovládlo Audi A3, střední třídu vyhrál Mercedes-Benz třídy C, třídu MPV Opel Meriva, kategorii SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým vítězem je Mercedes-Benz SLK.

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

A jak si tedy jednotlivá auta vedla? Přejděte na další kapitolu a dozvíte se, že mezi nejmladšími auty kraluje Mercedes SLK a naopak obrovskou ostudu utržil Ford. Chlubit se nebude ani nová Škoda Octavia.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2015: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2015: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2015: Stáří 10 až 11 let

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 54 669 km
Cena: 132 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 70 688 km
Cena: 120 000 Kč
Renault Fluence 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 93 112 km
Cena: 147 000 Kč
Renault Grand Scenic 2
Rok výroby: 2005
Stav: 230 539 km
Cena: 41 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 93 695 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 68 332 km
Cena: 186 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků