TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoroční statistika spolehlivosti TÜV Report přináší nové výsledky. Zatímco některé značky překvapují pozitivně, jiné odcházejí s ostudou.
TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2015: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2015: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2015: Stáří 10 až 11 let

Plánujete koupit ojeté auto? Vybíráte, které je nejspolehlivější? Tak s rozhodováním by mohly pomoci aktuální výsledky statistiky TÜV Report 2015, která zaznamenává všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly od poloviny roku 2013 do půlky roku 2014.

Proti výsledkům z loňského roku klesla kvóta závad o 1,4 % na průměr 23,5 %. Přesto to není žádná sláva. Znamená to, že skoro každé čtvrté auto na silnici má vážnou technickou závadu.

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Výsledky jsou opět rozděleny na kategorie podle věku. Nejmladší hodnocená auta jsou stáří dva až tři roky, následuje kategorie čtyři až pět let, pak šest až sedm let, osm až devět let a deset až jedenáct let. Stanicemi technické kontroly během jednoho roku prošlo asi 8,5 milionu vozidel.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Každá kategorie má nějakou kvótu, která značí, kolik aut neprojde technickou prohlídkou kvůli vážným závadám. Logicky s přibývajícím věkem aut je hodnocení benevolentnější. Hranice hodnocení (známkuje se jako ve škole od jedničky do pětky) uvádíme v samostatné tabulce. Ve výsledku není zhodnocen kilometrový nájezd, ale je uváděn jako průměrná hodnota pro daný model.

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–6,4 % 0–10,8 % 0–16,1 % 0–22,4 % 0–28 %
2 6,5–7,7 % 10,9–13,1 % 16,2–18,8 % 22,5–25,7 % 28,1–31 %
3 7,8–9,3 % 13,2–15,1 % 18,9–21,7 % 25,8–28,9 % 31,1–34,2 %
4 9,4–11,1 % 15,2–17,9 % 21,8–26,2 % 29–33,1 % 34,3–38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %

TÜV poprvé také hodnotí jednotlivé kategorie. Mezi malými auty vítězí Mazda 2, segment kompaktních aut ovládlo Audi A3, střední třídu vyhrál Mercedes-Benz třídy C, třídu MPV Opel Meriva, kategorii SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým vítězem je Mercedes-Benz SLK.

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

A jak si tedy jednotlivá auta vedla? Přejděte na další kapitolu a dozvíte se, že mezi nejmladšími auty kraluje Mercedes SLK a naopak obrovskou ostudu utržil Ford. Chlubit se nebude ani nová Škoda Octavia.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2015: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2015: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2015: Stáří 10 až 11 let
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků