TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Na světě je nejnovější vydání TÜV Reportu pro rok 2014. Vítězem se stal Opel Meriva, zabodovala také Toyota Prius a Porsche 911.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček

Tak jako každý rok, i letos byl vydán TÜV Report. Jeho historie sahá až do začátku padesátých let. Základem pro tento žebříček jsou údaje z německých stanic technické kontroly. Právě v polovině minulého století se tato data začala sbírat a porovnávat, o nějakých třicet let později se řidiči dočkali jejich prvního zveřejnění, čímž definitivně vznikl TÜV Report tak, jak jej známe dnes.

Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2011

Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2011

Údaje se sbírají vždy od července předchozího roku do června roku následujícího, přičemž do reportu se dostanou modely, kterých se na technických kontrolách objeví minimálně jeden tisíc. Od loňského června do letošního července to znamená přes 200 modelů a více než osmi milionů provedených technických kontrol. Právě objem vzorku vozidel, který je základem výsledného reportu, je jednou z hlavních výhod tohoto žebříčku.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Letos vůbec poprvé vznikl TÜV Report podle pozměněné metodiky. Oficiální tisková zpráva uvádí, že byl kladen větší důraz na závady přímo ovliňující bezpečnost (například zkorodované vedení brzd), zároveň ale došlo na druhé straně ke zmírnění posuzování lehkých závad, které ze seznamu jednoduše vypadly. Díky této změně se meziročně zvedl počet automobilů bez závad o pět procent. Zároveň je dobré si skutečnost nových pravidel uvědomit před tím, než začneme porovnávat poslední výsledky s výsledky z předchozích let. Nakonec z oficiálních zdrojů zaznívají slova o „nové startovací čáře“ a také zmínky o tom, že nový a starý žebříček tak úplně porovnávat nelze.

Než se podrobněji podíváme na výsledky pro rok 2014, je nutná ještě jedna poznámka. Výsledky nemusí tak úplně odpovídat realitě. Důvodem může být už prostý fakt, že zdrojem údajů jsou stanice technické kontroly (nikoliv servis), čemuž nakonec také odpovídají nejčastější závady. Ve všech věkových kategoriích (3, 5, 7, 9 i 11 let) je nejčastější závadou špatné osvětlení. Další často se vyskytující závadou je ztráta oleje, špatné brzdy, pružiny, tlumiče nebo například výfuk.

Celkové výsledky

Sečteno a podtrženo, TÜV Report vychází ze zhruba osmi milionů provedených kontrol. Dohromady byla zjištěna u 24,9 % automobilů podstatná závada, 14,3 % vykázalo lehké závady, 60,7 % vozů bylo bez závada a 0,1 % je evidováno jako automobily provozně méně bezpečné.

Následující tabulky ukazují rozložení jednotlivých závad z pohledu stáří automobilů a nejčastější zjištěné závady podle stáří vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků